Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Karolines-mor

Termin Juni/Juli 2016

Recommended Posts

knirkemis

Jeg spiser også rigtig mange appelsiner, og ellers hvad jeg lige kan få ned. Kartoffelmos plejer at være godt. Og ristet lyst brød. Prøv også at tage b6 tilskud. Det skulle hjælpe mod kvalmen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Velkommen til de nye :D Dejligt at vi bliver flere!

Jeg æder KONSTANT! Jeg plejer at spise en smoothie lavet på skyr til morgenmad - den mætter dejligt... men nu får jeg den vildeste kvalme af konsistensen, så jeg er gået over til øllebrød. Problemet er bare, at der ikke er NÆR så meget protein i, så jeg render jo nærmest rundt og er sulten HELE tiden, resten af tiden. Anyway, så gør det ikke noget, at man spiser hele tiden. Man tager måske lidt mere på, men så plejer det at regulere sig selv, så man ikke tager så meget på senere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spookzy

Jeg er sådan en, som altid har kæmpet med min vægt og inden jeg blev gravid, havde jeg lige tabt mig til et fint niveau - så vil VIRKELIG gerne undgå at tage alt for meget på igen - men det er altså lidt svært, når man nærmest kun har lyst til appelsiner og mariekiks :lol: I dag har heldigvis været ret meget bedre end de sidste par dage, men grøntsager, dem gider maven da bare slet ikke ;)

Kisser, kan du ikke røre et æg i øllebrøden eller evt. noget proteinpulver for at hæve proteinindholdet? Ellers kunne du spise en klat skyr ovenpå øllegrøden (tænker det lidt godt kunne fungere som en erstatning for fx fløde, i hvert fald hvis man vælger en af de skyr, der er tilsat smag)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spookzy

Hvad gør I andre i øvrigt mht. motion?

Det skulle jo være enormt sundt at blive ved med at dyrke motion, men fx i dag har jeg været til sådan en stram-op time og selvom i dag faktisk er OK mht. kvalmen, så er det bare ikke særligt sjovt at stå derinde og være nervøs for om man nu bliver nødt til at rende på toilettet, fordi der lige kommer sådan en bølge af kvalme. De dage, hvor jeg har det ret dårligt, kan jeg da overhovedet heller ikke overskue motion... Bare en gåtur med hunden er en kæmpe udfordring :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mittemis

Kisser: Jeg stemmer også på proteinpulver i øllebrøden. Evt med vaniliesmag.. Den er ret god. Næsten som en milkshake :D 

Nu har jeg ikke kvalme (endnu), men mht motion, så dyrker jeg styrketræning. Så kan man jo selv gå til og fra hvis man pludselig skal tisse.. Som jeg skal KONSTANT! 

Jeg har de sidste måneder været igang med et større vægttab med en personlig træner. Hun er så på ferie de næste 3 uger og har efterladt et træningsprogram jeg skal udføre og øge vægten fra gang til gang. Og så vil hun gerne have update hver mandag med min vægt, billede af træningsloggen osv. Men jeg har ikke sendt noget i mandags. Dels fordi jeg har taget 1kg på og dels fordi jeg ikke har øget på træningen. Jeg ved ikke om jeg må nemlig. Og jeg ved heller ikke om kostplanen er optimal. Så jeg ved simpelthen ikke lige om jeg skal skrive det til hende. Jeg er jo kun 4+4 idag. Så det er jo simpelthen så tidligt at sige det til nogen.. Hvad synes i? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Det med proteinpulver må jeg indrømme, at jeg ikke har så meget fidus til - det er dumt, for jeg spiser alt muligt andet tvivlsomt, men jeg synes bare, at det virker så unaturligt :S

Ang. motion, så er min mand god til at hive mig med ud at gå - nogle gange med lovning på, at det kun bliver en kort gåtur :genert: Det tænker jeg er fint nok! Ja, der er dem, der løber og dyrker styrketræning hele graviditeten igennem, men det hjælper i hvert fald ikke noget at have dårlig samvittighed over alt det man IKKE orker. Jeg styrketræner, når jeg har overskuddet - pt. er det kun en gang om ugen, men det er sgu også okay :) 

@mittemis Hvor lang tid har du tilbage med din personlige træner? Er det kun kort tid efter, at hun kommer fra ferie, synes jeg ikke, at du behøver at sige noget. Omvendt, så kan du udnytte hendes viden til at få lagt et træningsprogram - og lagt en kostplan - der passer til din graviditet, sådan at du har mulighed for at træne med god samvittighed (når du har overskuddet). 

Jeg ville nok vælge den sidste løsning, men det kommer jo også HELT an på, hvordan du selv har det: Vil du synes, at det er ubehageligt at hun ved det, eller vil du se det som en mulig ressource du kunne udnytte? Jeg tror, at du skal gå efter mavefornemmelsen. 

Og så lige lidt klamme detaljer fra Vaginavile: Jeg har fået skedesvamp og det er bare SÅ træls :whine: Det klør som jeg ved ikke hvad - faktisk så slem, at jeg vågner om natten, ved at jeg klør mig i søvne. Jeg har fået noget canesten, som jeg begyndte på tirsdag aften. Jeg håber viiiiirkelig at det hjælper! Er I andre også plaget af den slags? Og hvor lang tid skal jeg mon forvente, at det tager før det går vææææk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
spookzy

Mittemis, jeg synes det Kisser skriver, lyder fint. Umiddelbart er en graviditet ikke der, hvor man skal satse på progression, men du må i hvert fald gerne fortsætte på det niveau, du er :)  og din træner er jo ret udenforstående, så hvis hun ellers kan holde på hemmeligheden, synes jeg da du skal fortælle hende det, så hun måske også kan hjælpe med kosten.

Kisser, sjovt nok efter du skrev i går, syntes jeg, at jeg kunne begynde at mærke kløen og mit udflåd er også lidt anderledes, men jeg trækker den lige lidt og ser om det udvikler sig eller om det bare er sådan noget psykisk indbildning (det kan jeg godt lidt have tendens til ind imellem :D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karolines-mor

Kisser  - Jeg har (heldigvis) ikke fået svamp, men der lugter anderledes sydpå end der plejer ...

Jeg har fået tid til NF, MD og JM nu :banan: juhuuu ... så er det hele bare noget mere realistisk :D

Skal jeg lave en præsentationstråd på forsiden ? Nu er vi jo efterhånden et par stykker :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

@Karolines-mor Orv ja, det kunne være hyggeligt :D

Jeg har så mindre kvalme nu, end jeg ellers har haft, så nu er jeg en aaaaanelse paranoid. MEN jeg fortæller mig selv, at de fleste graviditeter jo trods alt ender med sunde og raske babyer.

Jeg har også en skod-arbejdssituation, som bekymrer mig lidt: Jeg er ansat i en projektstilling, hvor både jeg og mine kollegaer udløber til sommer. Vi skulle oprindelidt have været forlænget i vinteren, men det bliver HELE tiden udskudt. Så når de endelig kommer til forlængelserne vil jeg nok være mere end 6 måneder henne. Jeg tænker, at de nok vælger at udnytte det til IKKE at forlænge mig, og det er jeg viiiiiirkelig træt af. Jeg ved godt, at de teknisk set ikke må undlade det, men det vil jo blive en gang ord mod ord. Det er SÅ trælst. Hvis jeg ikke var gravid, så ville jeg have søgt nyt job med lys og lygte. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karolines-mor

Jamen så ligger jeg lige den her (som jeg har tyvstjålet fra en anden tråd :D ) ind ...

Navn
Alder
Mands alder
Fødested 
Testet positiv
Termin
Andre børn
Vide kønnet
Nf dato
Md dato
Første lægebesøg
Første jm-konsultation