Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

NikolineBu

Hvad gør man ved betændt øreflip?

Recommended Posts

NikolineBu

For ca. to måndeder siden fik min 13-årige datter lavet huller i ørene. Ingen af os havde megen erfaring med øreringe, så vi fulgte piercerens instrukser nøje. 

Efter seks uger skiftede hun startøreringene ud med nogle af guld, som vi sammen rensede ca. en til to gange om ugen men ellers ikke gjorde meget ved (hun sov vist også med dem).
I dag da hun tog sin venstre ørering ud var den hævet og der kom noget hvid væske ud, som jeg går ud fra er betændelse. Så vi rensede de gamle startøreringe og satte dem i igen. Jeg ved ikke, om det var den rigtige beslutning, men det virkede smart på dét tidspunkt.

Jeg har siden kigget lidt på nettet, og fundet ud af, at der er delte meninger om hvad der bør gøres nu. Nogle skriver, at den skal have ro, mens andre skriver, at den bør renses to gange hver dag.

Nogle gode råd?:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Petrine-

Jeg ville rense det en gang dagligt, nok om aftenen, men ganske blidt. Altså opløse evt sår og betændelse omkring øreringen med lidt varmt vand og smøre med klorhexidin omkring såret så meget man nu kan komme til. Og ellers lade det være.

Guld er mindst ligeså godt at have i ørerne som dem man skyder i, hvis det er god kvali/høj karat, men de skal holdes rene. Der kan også gå svamp i det hvis man ikke lige tager dem ud ind i mellem og lader hullerne lufte lidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NikolineBu

Jeg ville rense det en gang dagligt, nok om aftenen, men ganske blidt. Altså opløse evt sår og betændelse omkring øreringen med lidt varmt vand og smøre med klorhexidin omkring såret så meget man nu kan komme til. Og ellers lade det være.

Guld er mindst ligeså godt at have i ørerne som dem man skyder i, hvis det er god kvali/høj karat, men de skal holdes rene. Der kan også gå svamp i det hvis man ikke lige tager dem ud ind i mellem og lader hullerne lufte lidt.

Tak for hjælpen, det prøver vi :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunneikkeslette

Hvis I ellers har fået det lavet hos en ordentlig piercer, ville jeg tage kontakt til dem. Ellers ville jeg lige kontakte min læge. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites