Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

KatKatten

Termin APRIL/MAJ 2016 (den nye tråd)

Recommended Posts

toplusto

Solvej: Du kan ikke blive immuniseret overfor influenza pga de mange typer og variationerne år for år, heller ikke af vaccinen! Men jeg ved ikke hvor "effektiv" vaccinen er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solaris

Solaris:
Alder En statshemmelighed! :lol:
Testet positiv I juli
Termin 08.04.2016
Andre børn Nej
Vide kønnet Det ved vi allerede, da vi har fået lavet en NIFTY-test! :slem:
NF dato 1. oktober
MD dato Midt november-ish
Første lægebesøg I septempber 
Første jm-konsultation Done!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solaris

Ifht influenza-vaccinen: Det jeg har fået af vide af en klog læge er, at det ikke er influenzaen i sig selv, der er farlig, da den virus ikke kan passere barrieren mellem mor og barn (som fx. lussingesyge kan, det er derfor de tjekker, om man har haft den ved første lægebesøg). Det farlige ved influenzaen er den høje feber, for det kan give hjerneskader og skader på nervesystemet hos fosteret, fordi det bliver ophedet sammen med feberen.

Man kan sagtens få influenza selvom man er vaccineret, som flere af jer skriver, da det er nogle nasty suckers, der konstant muterer. Jeg tror man skal tage en snak med en læge man stoler på, og så prøve at tage den bedste beslutning ud fra det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
undercoverme

Sol - er bare nødt til at skrive, at det er så fantastisk at se dig i en terminstråd :banan: 

Jeg skal i hvertfald følge med på sidelinien igennem din graviditet og gælder mig til du har nået målet. :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twixdk79

jeg er godt nok i tvivl hvad angår influenzavaccinen.
Jeg fik den sidste gang - både den almindelige vaccine og den mod svineinfluenza, da jeg arbejde på et hospital hvor vi tog imod patienter med svineinfluenza og havde to dødsfald på intensiv på den konto (godt nok patienter der var gamle og syge i forvejen).
Hvor jeg arbejder nu er risikoen for at blive udsat for smitte nok den samme som baggrundsbefolkningen.
Jeg er tilhænger af vacciner, men synes det er så svært, når det kommer til et ufødt barn - på den anden side, så er begge mine børn vaccineret mod alt hvad der ligger i børnevaccinationsprogrammet, og der havde jeg ikke de samme overvejelser omkring for/imod. Tror måske at det er fordi man kan se og røre sine børn på det tidspunkt og dermed også bedømme om de er påvirkede af vaccinen. Det har man jo ikke en chance for når de er i maven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
toplusto

Solvej: Spændende med scanning.. . Jeg er blevet scannet af hende nogle år tilbage, hvor det var en virkelig god oplevelse :gogo: Kan godt forstå det er svært at vente!

Twix: min kommentar om svigermor forsvandt også.. Men jeg sympatiserer, for min (ellers fantastiske) svigermor er også blevet væsentligt mere irriterende efter jeg er blevet gravid :devil: Er du sikker på det er vores skyld? :genert::lol: 

Sol: Jeg kan godt forstå du bliver i tvivl :kys: Du er med garanti ekstra udsat for bekymring. Jeg tror jeg er så "rolig" ift mit valg fordi jeg har haft feber flere gange før i graviditet uden det har haft betydning, blev dog rådet til at slå feberen ned med panodil, selvom jeg tænkte lidt det var pest eller kolera... Jeg håber du finder ud af det! Og så er jeg snart mere nysgerrig på hvilket køn du venter end jeg er på hvad jeg selv venter, fordi det er blevet nævnt nogle gange uden spændingen er blevet udløst :lol: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alvi

@KatKatten: Super :gogo: Fantastisk at du tog opgaven som trådholder!

@Alvi: Velkommen til dig - det fik jeg vidst ikke sagt i den gamle tråd :wave:

Tak :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alvi

Min kvalme (og opkast) lever desværre i bedste velgående... :rulle: De sidste 3 dage har det været krydret med en voldsom hovedpine over venstre øje, som jeg simpelthen ikke har kunnet få bugt med. I nat overgav jeg mig til panodilerne, selvom jeg absolut ikke var glad for det, men jeg hverken kunne ikke sove og slet ikke holde ud at ligge og vende og dreje mig. Desværre hjalp de overhovedet ikke! Jeg havde simpelthen så ondt af mig selv i eftermiddags at jeg besluttede vi skulle ned og have frozen yoghurt.. Det var også et hit. Indtil jeg kom tilbage og så jeg havde stillet p-skiven forkert og nu var den heldige vinder af en p-bøde på svimlende 750 kr :shock: Rimelig dyr "is" må man sige... P-kontrolløren havde endda set mig komme og vidste godt jeg havde stillet uret forkert (15.30 i stedet for 16.30 :rulle: ) og selvom han stadig var der da jeg kom tilbage 30 min efter og jeg gik hen og snakkede med ham var han hverken til at hugge og stikke i.. Jeg blev endda så hormonella at jeg gav mig til at hyle på vejen hjem :lol: Så er man vidst gravid.. 

Ejjj hvor uheldigt... :sur: Hader P-vagter. Det må simpelthen være deprimerende at have et job hvor man deler bøder ud til folk. 

Håber i det mindste at isen var det værd. 

Det er helt ok at tage panodil. Jeg fik engang af vide at man må tage smertestillende der starter med p når man er gravid. Altså panodil, pamol og pinex. Så at du tager en i ny og næ sker der nok ikke noget ved. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alvi

Sorry for tag, kunne ikke fjerne det igen

dejligt i alle vil være med :banan:

jeg har bestilt en kønsscanning, så på tirsdag ved vi besked :lun: jeg skal alene, manden kunne ikke. Men hva, så køber jeg et lækkert sæt babytøj i køns-farve og så må han få overraskelsen der hjemme :love: 

hvem herinde skal have influenza vaccine? Kan ikke huske om det har været oppe at vende 

Jeg skal på tirsdag 

Ellers nyder vi sidste dag inden snuden skal vendes mod kolde dk imorgen! Dog er jeg lidt halv sløj - havde ondt i maven igår og er lidt lun, og så har jeg haft kvalme igen i tre dage. Øv!

Hvor er i på ferie henne? Jeg kunne godt nok også godt bruge sol og varme. :love:

Her kunne manden heller ikke være med til kønsscanning, da vi ikke lige havde en god undskyldning for at få drengene passet imens, så han måtte blive hjemme ved dem. Vi skulle nemlig til fødselsdag senere på dagen, og vi var ræd for at drengene ikke ville kunne tie stille om scanningen. Fam. vidste det nemlig ikke på det tidspunkt. 

Mht til influenzavacc. burde jeg nok få en da jeg arbejder indenfor sundhedsvæsenet. Men nu må vi se om jeg når det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alvi

Jeg skal jo gå fra på barsel i starten af december :stoned: I starten syntes jeg det var tosset og tænkte at jeg da ikke ville kunne få tiden til at gå, men nu glæder jeg mig egentlig lidt. Jeg kunne arbejde til januar men jeg bliver ledig, så det passer bedst med starten af december. Det er lige om lidt, jo :shock: Vi har snakket lidt om at tage på ferie i starten af januar hvor jeg ikke er så langt henne endnu - mon ikke lægerne ville give grønt lys til det :gruble: 

Hvis det går ukompliceret kan der vel ikke ske noget med en bette ferie. 

Snyd med barsel i december, jeg får først den 1/3 :bored: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...