Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

KatKatten

Termin APRIL/MAJ 2016 (den nye tråd)

Recommended Posts

Brownie08
For 21 minutter siden, KatKatten skrev:

Det er også hyggeligt når man kan lave lidt selv :lun: jeg har måttet stoppe med at sy bløde bukser til lillebror :blush: 

mine mavemuskler gav hurtigt op denne gang :lol: 

Min overlocker strejker og jeg skal lige tage mig sammen til at få den til at virke, men jeg har også nogle små bløde bukser jeg gerne vil lave :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Fiiine maver. Lige meget hvad! :) 

@Brownie08: Hvor hyggeligt at du er gået igang med at strikke. Du må endelig vise frem. 

Jeg syede en del, da jeg ventede T. Bla. sengetøj og en sengerand. Gudskelov at jeg ikke skal sy sengerand igen!! Men har slet ikke tid/overskud til at sy nu. 

Desværre desværre desværre ser det ud til at min gamle graviditets gene er dukket op igen. Sidst døjede jeg med stikkende brændende smerter i den ene side, under ribbenene. Ingen kunne finde ud af hvad det var. Det eneste der hjalp bare en smule, var at ligge ned på ryggen. Det holdt først helt op med at gøre ondt, da jeg have født. Håbede virkelig jeg slap denne gang, men nej. I morgen skal jeg til lægen og vil snakke med hende om, om man kan få en deltidssygemelding, så jeg kan gå hjem og hvile mig, de dage det er for slemt. Sidst lavede min mand ALT mens jeg lå på sofaen. Den mulighed har vi ikke denne gang. Desuden kan jeg mærke at det bliver værre hver gang jeg løfter på T. Prøver virkelig at lade være med at løfte hende, men ind imellem er det jo nødvendigt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Hov. Dobbelt indlæg.... :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brownie08

@Solvej Skal nok når jeg kan få taget nogle billeder i ordentligt dagslys :) Jeg har også tænkt at sådan et sengerandsprojekt må være en kilde til frustration. Jeg hader generelt at skulle sy "indpakning". Jeg får ALTID klumpede hjørner.

Og sikke da noget med smerter :( Det lyder som en god idé med en deltidssygemelding. Særligt som du selv skriver, når man jo ikke bare kan lave fordelingen arbejde/sofa når der er en storesøster som man jo både skal og vil tage sig af og være sammen med. Håber det måske også kan lette så det kan forsvinde igen inden du skal føde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

@Brownie08: Jeg er svært tilfreds med min hjemmelavede sengerand. Kunne ikke finde en jeg kunne lide, så syede jeg en selv. Det sværeste er og bliver at få den på skumgummiet, når jeg har vasket betrækket. Aaaarrrgggg!! Men har syet en meget meget lang lynlås i, og det har gjort at det overhovedet er muligt. 

Jeg har været ved lægen idag. Alt var fint. Blodtryk, symfysemål, vægt og hun fandt hjertelyd med det samme. Så super fint. Snakkede med hende om mine smerter. Hun sagde at det måske kunne være for meget mavesyre, der gjorde at jeg får ondt. Det passer med placering, min halsbrand og at jeg har hikke hele tiden. Så jeg skal prøve at købe noget håndkøbs mixtur, og hvis det ikke er nok, har jeg fået en recept på noget lidt stærkere. Jeg kunne også få en lægeattest, hvis min chef kræver det, hvis jeg må hjem og hvile pga graviditetsgener. Så det var dejligt. Håber virkelig at hun har ret i at det er mavesyre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KatKatten

@Solvejhåber for dig at lidt håndkøbs medicin kan hjælpe dig - kan kun forestille mig det ikke er rart! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KatKatten

Jeg har farvet storesøster sengerand, købte i sin tid en lilla pink sebra sengerand og gad egentlig ikke investere i en ny. Så den røg med da jeg farvede stof bleer og den er blevet fint mørkeblå - omend tittwkanten stadig er pink :lol: tror jeg må ha gang i en sort tekstil tusch!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Havde ikke tænkt på at man kunne farve stofbleer. Er det nemt? 

Forresten; jeg overvejer sådan en graviditets-sikkerhedssele. Men kan ikke finde ud af om det er nødvendigt eller om det bare er hysteri? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KatKatten
For 1 time siden, Solvej skrev:

Havde ikke tænkt på at man kunne farve stofbleer. Er det nemt? 

Forresten; jeg overvejer sådan en graviditets-sikkerhedssele. Men kan ikke finde ud af om det er nødvendigt eller om det bare er hysteri? 

Jeg gider ikke ofte på sådan en sele - bare sørge for at sætte den ordentligt, det er hvad jeg gør 

mht farvning, så er set så nemt som at klø sig i nakken 

Farve og salt i vaskemaskinen, vådt tøj derind og vask 40 grader - derefter endnu en 40 graders og så er det færdig 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
toplusto

@Solvej: Det er super nemt som katten skriver. Jeg farvede vores stofbleer sidst - købte dylon stoffarve på ebay hvor det var ret billigt. Jeg syntes det var smart at farve dem i alle regnbuens farver og de blev også rigtig fine. Men ligeså fine som de var, ligeså upraktisk var det når de skulle kogevaskes i alle de farver. Vi gør endda forskel så stofbleer kun er til baby og bruger så de små håndklæder fra ikea på puslepladsen, men kogevaskes skulle de altså.. Så inden alt for længe havde de allesammen en ret trist farve ;) Skulle jeg gøre det om, havde jeg beholdt dem hvide :D Eller farvet dem alle den samme farve!

@Brownie08: Vi var/er også fuldstændig ligeglad med kønnet - jeg kan sagtens sætte mig ind at nogle har ønske af den ene eller den anden grund, det tænker jeg ikke er forkert - men det har jeg aldrig rigtig haft. Men når det nu skulle være så har det sine fordele ift. forberedelserne ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites