Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

KatKatten

Termin APRIL/MAJ 2016 (den nye tråd)

Recommended Posts

Brownie08
For 23 minutter siden, toplusto skrev:

Godt du fik brokket gang i den :D Det er en dejlig følelse når man kan mærke de mosler derudaf :lun: Er du ved at være parat til at få gang i strikkepindene så?

Det kom sig mest af jeg er blevet tjekket 5 gange tidligere uden resultat, og eneste indikation denne gang er også overvægt.. Så jeg syntes det var lidt spild af ressourcer.. Men det var hun så ikke enig i, så vægten må være afgørende :genert: Vi får ikke en indkaldelse som sådan, her i kommunen er det egen læge der vurderer og udfører testen hvis det er relevant, så det er bare en "dialog". Fik du din overstået uden at kaste op?

Det er meget specielt med aktiviteten :lun: De kan sagtens være aktive hver for sig og når de begge er igang er man ikke i tvivl, det føles helt vildt med alle de arme og ben der kan være igang på en gang! 

Ah, så kan jeg godt se den ikke er så nem at tale sig ud af. Men det er selvfølgelig heller ikke særligt smart at rende rundt med en opdaget GD. Jeg er en af dem der ikke rigtig var påvirket af at skulle drikke det sukkerstads og havde ikke noget der bare mindede om kvalme. Faktisk var jeg ikke engang så sulten som jeg havde forestillet mig bagefter. Så håber den næste går lige så smertefrit :)

Jeg er så småt ved at overveje hvad jeg gerne vil strikke. Men jeg må jo også begrænse mig lidt. Jeg tænker fx ikke man får brugt tre cardigans i uld i samme størrelse, selvom der er mange mønstre jeg gerne vil strikke i ;) Og jeg skal til at se på lidt mere sommervenlige garner.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej
For 5 timer siden, toplusto skrev:

@Solvej: En sok :shock::lol: Jeg ville også holde godt fast i huen hvis jeg var dig.. Havde de ikke sådan nogle strikkede nogle? 

En sok.......

20130820_032213492_iOS (2).jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Her ses den bedre.....

20130820_032205802_iOS (2).jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KatKatten

Ha ha @Solvej

jeg havde slet ikke tænkt på sok, men kiggede lige billeder af E og hun fik først sok og derefter hue på :rulle: denne gang bliver det ikke aktuelt da han ikke må få noget på

image.jpg

image.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SmilingSofie

Hej de damer - Jeg ved godt det er lidt sent at melde sig på banen, men jeg har luret med et stykke tid, så jeg håber jeg kan få lov at hoppe med på vognen :-)

Alder: 30
Mands alder: 38
Fødested: Hillerød
Testet positiv: 
Termin: 22 Maj 2016
Andre børn: Nej, det er det første
Vide kønnet: Ja! Vi venter en lille pige
Nf dato: Overstået - Alt OK
Md dato: Overstået - Alt OK 
Første lægebesøg: Overstået
Første jm-konsultation: Også overstået

Jeg har heldigvis været ret forskånet for gener frem til nu, det håber jeg virkelig forsætter :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KatKatten
For 6 timer siden, Solvej skrev:

@KatKatten: Hvorfor må han ikke få noget på?

Jamen mit ammeforløb sidste gang endte ikke specielt positivt og for at ændre lidt på det, så skulle det være positivt at undlade huen da man derved ellers afskærer nogle duftstoffer baby udsender som mor skal opfange og derved give signaler til kroppen om fx mælk 

jeg har sådan en lille liste over ting der skal foregå dennegang som jeg ikke kendte eller havde sat mig ind i sidst 

er folk slet kkke med på Facebook? Synes det er så synd der ikke er mere liv herinde 

@SmilingSofie velkommen til :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

@SmilingSofie: Ja, hvor hyggeligt! En maj baby mere. :) Velkommen til. 

@KatKatten: Ej, det lyder helt spændende. Altså selvfølgelig ikke at dit ammeforløb gik i kage sidst, men at man har metoder til at bedre det. Håber du får amningen op og køre denne gang. 

Ang. Facebook: Jeg har ikke noget som sådan imod Facebook, men vi udelukker lurere og nye tilkommere, ved at droppe denne tråd. Det skal vi bare lige huske på. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alvi
On 29. dec. 2015 at 19:47, toplusto skrev:

Velkommen til @SmilingSofie :banan:

@KatKatten: Jeg er helt med på FB, det er så sjældent jeg når herind, og når jeg endelig gør har den det med at drille. :rulle: 

Og fine små babyer der flashes :love::love: 

Her går jeg bare og glæder mig til barsel. 5 1/2 uge endnu. :lol: Syntes simpelthen jeg er så træt og kvæstet når jeg først kommer hjem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Åhh, jeg synes bare der er såååå længe til jeg har barsel. (Går fra til påske.) Gider gider virkelig ikke mere. 

Og i lørdags ringede min svigermor og snakkede med min mand om at jeg altså ikke bør cykle mere. Det er jo farligt for baby. Jeg ved godt hun mener det godt, men jeg har svært ved at takle at folk behandler mig som syg/svagelig fordi jeg er gravid. Og hun gav den gas på alle knapperne: " Det er jo Jeres sidste chance." (med henblik på at det er et IVF barn og at vi kun har et æg tilbage.) Min mand er sin mors søn og lige så nervøs anlagt, han ved bare bedre end at sige det. Men øv, synes det er tarveligt at lægge så meget pres på mig. De er nervøse fordi det er koldt. Jeg cykler 16 km hver vej (på el-cykel.) og ja, det er koldt, men jeg cykler mest inde i Kbh, hvor der cykelstier, ryddet og saltet. De gange jeg rent faktisk ER styrtet på cykel, har jeg aldrig slået maven. (Skridtet - Hej stang), hofter, baller, håndled, osv. Men aldrig min mave.) Hun foreslog at jeg tog bilen eller toget, men det ville betyde at jeg skal meget tidligt afsted (bil) og derfor ikke kan hjælpe med T om morgenen eller at jeg er meget længere tid væk hjemmefra (tog) og T derfor får endnu længere tid i vs. 

Har I oplevet sådanne "hensyn" eller ligefrem forbud? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites