Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

Nye diesel biler..

Recommended Posts

Gæst

Gamle diesel biler, skulle helst kører lang, og havde ikke godt af små turs kørsel. Er det også sådan med de nye? Vi venter en bette, og vil købe en stationcar. Men kan se mange af dem er diesel. Jeg arbejder weekend (har 30 km til job). Så bliver kun der, den for det meste kommer på længere ture. Ellers bliver det nok mest små ture. Kan de holde til det, eller bør jeg få en benzin?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina

Hvis dine weekendture til job på 30 kilometer er "lange", så vil jeg klart anbefale en benzinbil. Nye dieselbiler bryder sig heller ikke om korte ture, hvor motoren ikke bliver gennemvarm. Det når den endda dårligt nok på en 30 kilometer tur. 

Husk på at man vel vælger en diesel fordi den har bedre brændstoføkonomi. Det ville være ærgeligt at sætte besparelsen til ved dyre værkstedsregninger senere hen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ejmbonni

jeg vil klart anbefale en benzin ,når dit kørselsbehov ikke er størrer .nye benzin biler kører        pænt langt pr liter. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses

Der er stor forskel på de forskellige mærkers skrøbelighed, når det kommer til småture. Jeg vil sige at de gamle dieselmotorer klarede sig langt bedre, end de moderne gør ved korte ture. Og det er altså ved at være en myte at en dieselmotor skal køre 30km eller derover for at være gennemvarm. De fleste laver fint varme efter 5-8 km (også dem uden el-varme i kabinen), og efter 10-15 km har motoren nået drifttemperatur.

Men med så få km, ville jeg vælge benzin. Nu kender jeg ikke budgettet, men de nyere benzinmotorer med turbo kører rigtig fint, og ganske langt per liter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38

Som reservedelspusher vil jeg klart anbefale at købe en diesel . Jeg elsker at sælge nye turboladere, EGR ventiler og additiver til partikelfiltre og dysser . :banan:

Seriøst er mit svar naturligvis at man skal gå efter en benzinmodeller, og kan man ikke finde nogle i Den Blå Avis eller Gul&Gratis, må man jo sæge sud for den danske grænse, hvor benzinmodellerne ( og dem med lidt lækkert udstyr) findes i større antal. 

Hvis man er nervøs for selv at importere, findes der med garanti forhandlere der ved hvor de gode biler står, og som kan ordne alt det praktiske mht leveringen . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Mange tak for jeres svar. Så må jeg på jagt efter en benzin'er :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...