Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

ohlala

I form på 100 dage

Recommended Posts

Fru_Holm

Er du mand eller kvinde ? 

Bliver spændende at følge dig :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fru_Holm

Hvordan går det med vægten ? Ser du resultater når du træner så meget 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fru_Holm

Der skal jo ikke hård træning eller træning til i det hele taget for at tabe sig, det handler om at spise mindre :) , jeg er selv et eksempel på man kan tabe sig uden anden træning end en gåtur med hunden et par gange om ugen, jeg kan ikke dyrke nogen form for træning pga skader og en dum krop. Jeg har tabt 11 kg som sagt ved at spise mindre portioner og uden at være sulten. Jeg tæller ikke kalorier , syntes det virker meget besværligt. 

Så jeg tror på træningen skal være for ens fornøjelses skyld og ikke fordi man tror det er vejen frem mod vægttab. 

Jeg følger dig stadig spændt. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fru_Holm

Altså der er ikke noget som er forbudt for mig i forhold til mad, har jeg lyst til en kage gør jeg det, men det er så kun 1 stk kage og slut, forbud virker ikke for mig. 

Syntes det er svært at sige hvordan en typisk maddag for mig ser ud, morgenmad er gerne en grovbolle m smør eller ost og marmelade, dertil et stk frugt og mindst 0,5 L vand. Jeg har en del piller jeg skal tage om morgen. Frokost et stk rugbrød m pålæg. Måske nogle tomater, et æg, frugt. Nødder eller hvad jeg lige føler for. Ikke det hele på en gang. Eftermiddag grov knækbrød m smør. Og aftensmad det som nu er på madplanen bare en lille portion. Og igennem dagen drikker jeg en del vand, elsker vand . 

Men som sagt mindre portioner virker for mig. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
louisedk_87

Jeg skal spise ca 2000 kalorier på ikke træningsdage og 2300 kalorier på træningsdage. Og træning er 1 time samlet på en uge. 

 

Du skal spise mere for at tabe fedt. Billederne er ikke mig men en anden der kører samme trænings filosofi. 

 

Jeg kører med 3 måltider per dag med masser af protein fedt og grønt.

 

Der er 8 uger og 8 timers træning og masser af mad imellem første og sidste billede. 

 

Så prøv at Google anna bogdanova hvis det lyder interessant. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
louisedk_87
For 11 timer siden, ohlala skrev:

 

Ja, jeg fandt sidst frem til, at jeg også selv ville gå en del op i kalorier. Og det virker overraskende godt! Jeg har ikke fået logget min mad, men ligget omkring 2200-2500 kalorier om dagen, og min krop ser ud til at tage overraskende godt imod den ekstra energi. Jeg har ikke fået vejet mig, men kan se, at jeg ikke har taget på - tværtimod. Det er MEGET tankevækkende, synes jeg.

Jeg kender godt Anna Bogdovana og har også læst en af hendes bøger (ikke den nyeste, kan ikke lige huske hvad den hedder). Har faktisk fået lidt blod på tanden og begyndt at læse flere artikler om alt det her. Altså jeg mener, det virker jo til, at det hele er en del mere nuanceret end bare "spis mindre end du forbrænder", og så er der da godt nok en del viden "derude" - som i alle sociale medier - der formidler et helt forskruet billede af kost og ernæring. For ikke at tale om de selvudnævnte kosteksperter, der sælger kostplaner med 1200-1600 kalorier.

For eksempel fik jeg læst nogle artikler om stresshormonet kortisol, og hvordan det for eksempel forhøjes ved lav-kalorie diæter med højt aktivitetsniveau. Det skulle blandt andet kunne forhindre vægttab og holde en del vand - noget jeg selv har døjet med.

Faktisk har jeg fået meget stof til eftertanke, om for eksempel hvilke sindssyge crash-diæter, jeg egentlig har budt mig selv. Så hele vægttabs-målet er sat lidt på standby, og nu prøver jeg lige at finde hoved og hale i, hvad der EGENTLIG er godt for min krop og sundhed. Jeg har købt en kostplan af nogle, hvad det virker til at være kompetente folk, der har meget viden indenfor kost og ernæring og opnået nogle flotte resultater. Jeg har ikke fået den endnu, men er ret spændt på, hvad de sætter mig til i kalorier. Faktisk er der gået lidt nørderi i den med alt det her... Det er ikke sikkert, jeg vil følge den, det kommer selvfølgelig an på, om det virker fornuftigt - og om der er mad nok på planen!

Lyder godt. Tror du skal regne med det er vejen frem :)

Den første bog hedder Skyhøj forbrænding, og nr 2 Veldrejet. Den er virkelig god, du kan jo låne den på bib og læse den igennem. Der er ikke så meget info i bogen som i Skyhøj, her er mere instruktioner til alle de nye øvelser der skal laves i de 9 uger.

Overvej at tage billeder og evt mål dig. Samme dag og tidspunkt hver uge eller 14. dage eller noget. Så kan det godt være vægten ikke rykker sig men spejlbilledet fortæller dig at det gør. 

Og hvis du kan se fysiske forandringer fra uge til uge, så husk festmåltider (som du jo så også har skrevet længere oppe) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
shubassdk

Hvordan går det med træningen? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites