Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Emixa

Tråden for alle os fantastiske og seje kvinder, som enten er i /på vej i/ på vej ud af behandling eller ønsker at donere æg.

Recommended Posts

Ninasofia

Emixa: Vil du opdatere forsiden:

Navn: Ninasofia

Alder: 33

Mand: Jep

Mands alder: 36

Forsøgt siden: April 2012

Børn: Ingen

Årsag: Uforklaret barnløse. Alt ser umiddelbart fint ud hos os begge, men jeg reagerer dårligt på hormonerne og skal have høje doser. Måske er mine æg ikke så gode, selvom mine hormontal siger noget andet. Udvidet udredning: normale kromosomer hos os begge

Behandlingssted: Fertilitetsklinikken på Nordsjællands Hospital Hillerød i samarbejde med Rigshospitalet + Abortus Habitualis-enheden på RH.

Behandlingsstart: Januar 2013

Forløb: 8 x neg. IUI; 1. IVF kort protokol ÆO aflyst (forskningsforsøg med blastocystdyrkning, meget få æg), 2. IVF lang protokol ÆO aflyst (pga. laboratoriefejl), 3. IVF lang protokol ÆO aflyst (ingen befrugtning), 4. ICSI lang protokol gravid (hjerteblink senest 6+4) men MA 7+0, herefter medicinsk abort, 5. ICSI kort protokol gravid (hjerteblink senest 9+5) men MA 10+2 (fosteret havde tyk nakkefold), herefter kirurgisk udskrabning 11+0, 6. ICSI: GUL, højre æggeleder fjernet ved operation.

Aktuelt: Pause - venter på udredning på HAB

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emixa

Så er forsiden opdateret.

Ninasofia - Som bipper siger, så tag den tid du har brug for og tag ikke på arbejde for hurtigt. Det lyder som en god ide med en psykolog med alt det i har været igennem. :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Monroe

Er der nogen herinde, som har skulle have "hjemmerul"? Vil meget gerne høre hvordan det har fungeret med scanninger og sådan?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Monroe

Det er godt nok et hårdt forløb I har haft Nina!

Tror, som andre også siger, at det vil være en god idé at forsøge med en psykolog, hvis du/I har lysten til det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emixa

Monroe - vi startede ud med hjemmerul for 2 år siden. Da fik jeg pergotime og blev skannet på 10-12 dagen, nogle gange skulle vi kommer igen et par dage efter hvis æggene ikke var store nok, men ellers fik jeg en ægløsnings sprøjten når der var 1-3 æg og så skulle vi have sex Ca 36 timer efter. 

Det ene gang havde jeg 5 æg og da kunne vi enten aflyse eller de punkterede 2 æg, vi valgte det sidste, men det har jeg siden fortrudt for det var ikke en god oplevelse og siden det gjorde det havde jeg en cyste. 

Du siger bare til hvis du har nogle spørgsmål. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Navn: Sorenspige

Alder: 33 år

Mand: Gæt 

Mands alder: 33 år

Barn: Dreng fra oktober 2013, som kom til verden med hjælp fra OUH og IVF.

Behandlingssted: IVF-Syd

Behandlingsforløb: Kontaktede IVF- Syd i april 2015. Blev henvist til operation for endometriose-cyste. Operationen fandt sted i slutningen af august 2015. Efter operationen fik jeg indsprøjtet zoladex som nedregulerende til 1. IVF forsøg.

Aktuelt: I gang med 2. omgang zoladex. Skal starte på menpour d. 15. oktober 2015 og scannes d. 23. oktober 2015.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Monroe

Emixa - Tak for svar. Kan læse på forsiden, at du er tilknyttet OUH. Jeg fik at vide, at man kun forsøgte hjemmerul ved PCO? Jeg har reageret ret godt på pergotime, og skal scannes igen i morgen hvor jeg håber, at se 2-3 fine æg, der er klar til ægløsning. Men jeg har nemlig tænkt over, hvorfor vi ikke skulle forsøge hjemmerul først, før iui

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emixa

Sørens pige - jeg opdatere forsiden når jeg er på fra computeren, bliver nok først i morgen. Spændende når du skærer i gang med menopur. 

Monroe - vi var på det tidspunkt uforklarlig barnløse, alt så fint ud ved os begge og derfor startede vi med hjemmerul. Dejligt at du reagere godt på , det gjorde jeg også så fik ofte kun 3 piller pr. Forsøg. Held og lykke med skanningen i morgen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maesling

Emixa - Tak for svar. Kan læse på forsiden, at du er tilknyttet OUH. Jeg fik at vide, at man kun forsøgte hjemmerul ved PCO? Jeg har reageret ret godt på pergotime, og skal scannes igen i morgen hvor jeg håber, at se 2-3 fine æg, der er klar til ægløsning. Men jeg har nemlig tænkt over, hvorfor vi ikke skulle forsøge hjemmerul først, før iui

Der er bedre chancer ved iui end hjemmerul go for mange bliver det drænende med først x antal hjemmerul og x antal iui og så evt efterfølgende IVF. Hvis du har mest lyst til hjemmerul burde I nu også sagtens få lov til det:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Monroe

Emixa - men det lykkedes ikke for jer på trods af, at du reagerede godt? Tak, er nervøs, men slet ikke som sidst. Nu ved jeg da, at systemet kan skubbes i gang :P

Maesling - jeps ved godt at der er bedre chancer med iui, men undrede mig bare. Og så skræmmer IVF mig lidt af en eller anden grund, og det virker så tæt på når vi starter med iui frem for hjemmerul.. Ved ikke om det giver mening :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites