Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Emixa

Tråden for alle os fantastiske og seje kvinder, som enten er i /på vej i/ på vej ud af behandling eller ønsker at donere æg.

Recommended Posts

Lulu

Altså @Ninasofia, nu har jeg tænkt på det siden du skrev at hcg var stigende, og jeg er ked af, hvis det et ubehageligt og dumt spørgsmål, men er der mulighed for at det har været en slow starter? Og er der evt undersøgelser af, hvordan hcg udvikler sig ved en slow starter? Jeg håber for dig at det er det, og hvis ikke, så at scanningen i morgen i det mindste viser hvor graviditeten er, så I kan få en afklaring og komme videre på den ene eller anden måde, så det er slut med jeres nuværende limbo! :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emixa

HCG er nu steget fra 1370 i mandags til 2970 i dag. Sygeplejersken skulle lige undersøge, om jeg skulle komme til akut scanning i dag, men jeg har jo en tid i morgen tidlig, så efter at hun havde konfereret med lægen, blev det besluttet, at jeg bare skal komme i morgen. Men jeg skal stadig opholde mig i nærheden af hospitalet. 

Er godt nok spændt på scanningen i morgen. Nu håber jeg, at de snart kan finde graviditeten - uanset hvor den er.

Jeg håber meget snart i får en afklaring :kys: Sender en masse tanker og kram :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ninasofia

Altså @Ninasofia, nu har jeg tænkt på det siden du skrev at hcg var stigende, og jeg er ked af, hvis det et ubehageligt og dumt spørgsmål, men er der mulighed for at det har været en slow starter? Og er der evt undersøgelser af, hvordan hcg udvikler sig ved en slow starter? Jeg håber for dig at det er det, og hvis ikke, så at scanningen i morgen i det mindste viser hvor graviditeten er, så I kan få en afklaring og komme videre på den ene eller anden måde, så det er slut med jeres nuværende limbo! :kys:

Jeg forstår godt dit spørgsmål, og jeg tager det på ingen måde ilde op :kys: 

Vi har jo selvfølgelig selv tænkt tanken, men chancen for en graviditet i livmoderen er meget lille af forskellige årsager: Hele den første uge blødte jeg - faktisk mere end når jeg har menstruation. Det startede 4+0. 4+1 blev jeg scannet og her var min slimhinde stort set udstødt. Desuden fik jeg målt mit progesteron, som jo er det graviditetsbevarende hormon, og på trods af at jeg stadig tog Lutinus, var det kun på 16. Få dage efter var det faldet til 3. Så alle disse ting til sammen gør en normal graviditet næsten umulig. Desuden er HCG jo steget meget langsomt. Det er først i denne uge, at det er begyndt at stige nogenlunde sufficient. Desværre - det ville ellers være et skønt mirakel.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pwinsesse

Det er jo svært at sige hvad der er normalt, hvis hun har meget ondt kan hun prøve at kontakte vagtlægen og ellers ringe til klinikken og høre hvad de vurdere. 

Hun skrev til egen læge, som svarede at hvis det blev mere end som menstruationssmerter, så skal hun kontakte klinikken. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lulu

Jeg forstår godt dit spørgsmål, og jeg tager det på ingen måde ilde op :kys: 

Vi har jo selvfølgelig selv tænkt tanken, men chancen for en graviditet i livmoderen er meget lille af forskellige årsager: Hele den første uge blødte jeg - faktisk mere end når jeg har menstruation. Det startede 4+0. 4+1 blev jeg scannet og her var min slimhinde stort set udstødt. Desuden fik jeg målt mit progesteron, som jo er det graviditetsbevarende hormon, og på trods af at jeg stadig tog Lutinus, var det kun på 16. Få dage efter var det faldet til 3. Så alle disse ting til sammen gør en normal graviditet næsten umulig. Desuden er HCG jo steget meget langsomt. Det er først i denne uge, at det er begyndt at stige nogenlunde sufficient. Desværre - det ville ellers være et skønt mirakel.  

Så kan jeg godt se at håbet om en graviditet i livmoderen måske ikke rigtig er tilbage mere.

Tak for svar - jeg krydser fingre for, at I får en afklaring i morgen, så I endelig kan ligge dette forløb bag jer :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solvej

Tillykke med Jeres nye tråd. Må den fyldes med dobbeltstreger og babyer snarest. Læser og hepper. :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ing-girl

Fin ny tråd :)

Øv, første IUI blev ikke til graviditet. Det lykkedes mig ellers at få forhåbningerne højt op, fordi jeg gik en dag over tid og fordi min temperatur for første gang i 6 måneder steg og var meget høj 11 og 12 dpo. Normalt falder den altid dag 11 og menstruation starter med pletblødning 12 dpo.

Vi går direkte videre til 2. IUI. Jeg er ikke stor fan, fordi jeg ikke er ven med hormonerne, det er følelsesmæssigt hårdt og chancerne er ret små. Ca. 10% i vores tilfælde i første og andet forsøg. Jeg synes, vi skal gå til IVF direkte fra 2. IUI (hvis det ikke bliver til graviditet). Jeg ved godt, det er meget mere invasivt, men så er oddsene da i det mindste meget højere. Hvad tænker/ har I andre gjort?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emixa

Fin ny tråd :)

Øv, første IUI blev ikke til graviditet. Det lykkedes mig ellers at få forhåbningerne højt op, fordi jeg gik en dag over tid og fordi min temperatur for første gang i 6 måneder steg og var meget høj 11 og 12 dpo. Normalt falder den altid dag 11 og menstruation starter med pletblødning 12 dpo.

Vi går direkte videre til 2. IUI. Jeg er ikke stor fan, fordi jeg ikke er ven med hormonerne, det er følelsesmæssigt hårdt og chancerne er ret små. Ca. 10% i vores tilfælde i første og andet forsøg. Jeg synes, vi skal gå til IVF direkte fra 2. IUI (hvis det ikke bliver til graviditet). Jeg ved godt, det er meget mere invasivt, men så er oddsene da i det mindste meget højere. Hvad tænker/ har I andre gjort?

Øv at første iui ikke lykkes. :kys: Jeg krydser fingre for at der er held ved 2 iui.

Vi har haft 3 "hjemmerul" og 3 iui inden vi kom til IVF/ICSI - har været i behandling i 2 år og det ville da være rart hvis vi havde sprunget det over da alligevel ikke virkede, men IVF er også så meget hårdere end iui, da der skal en del flere hormoner til, så hvis det havde lykkes med IUI havde det klart være og foretrække og derfor fortryder jeg ikke at vi tog de forsøg med.

Hvis i kan få alle 3 forsøg efter hinanden, tager det jo knap så lang tid og i har lidt tid til at forbedre jer på IVF (som forhåbentlig ikke bliver nødvendig :kys: ) men hvis i slet ikke tro på at det lykkes ved IUI, er det også hårdt at tage 3 forsøg. 

Du bliver nok ikke klogere af det jeg har skrevet, jeg tænker at jeg ville tage en snak med din mand og klinikken og blive enige om hvad i tro mest på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jenny

Tanker til Nina og Brownie :kys: Håber I begge snart får den ønskede afklaring. 

Tak fordi du spørger, Emixa :kys: Jeg har det egentlig fint. Har ændret min kost og det har givet mig en meget bedre energi så har ikke været så ramt af Ovitrelle denne gang. Det begynder dog at snerre til, er tiltagende træt og ualmindeligt grådlabil. Har allerede været på randen af hulken et par gange idag af ubetydelige årsager.. F.eks kan jeg nærmest trille tårer fordi jeg skal give min bedste veninde hendes 30års fødselsdagsgave idag :rulle: 

Men ellers.. Har ikke de samme brystspændinger som Ovitrellen plejer at give, så jeg har egentlig ikke den fjerneste anelse om hvad chancen er denne gang. Jeg venter spændt, og glæder mig samtidig over at vægten kravler nedad og at jeg har det godt. 

Hvordan har du det? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emixa

Jenny - hvor lyder det skønt med ny kost og vægten kravler nedad. Jeg krydser sådan fingre for dig. 

Jeg har været syg siden onsdag og er stadig ikke helt frisk, men det går heldigvis den rigtige vej og jeg håber ikke det har mindsket chancen for vores lille blasto, men har endnu ingen symptomer. Må være 3+0 i dag. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites