Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

VildMagi

Løbetøj til efterår/vinter

Recommended Posts

VildMagi

Jeg begyndte at løbetræne udendørs for et halvt år siden og har dermed kun løbet i forår/sommer. Og det bærer min træningsgarderobe helt klart præg af. Har masser af tights/shorts og bluser af forskellig art til forskellige varmegrader. Men nu hvor vejret er begyndt at vise sig fra sin mere våde side har jeg brug for at opgradere til noget tøj, som kan modstå regn/rusk og senere hen også kuldegrader.

Men er godt nok lidt på herrens mark med hvad jeg har brug for! Tænker en form for cap til når det regner og en tynd vandtæt jakke til de næste par måneder, men herefter er jeg lidt blank... Kan ikke helt regne ud hvad jeg egentlig har brug for og når jeg kikker på div. shoppingsider bliver jeg næsten bare mere forvirret! Der findes jo tusind ting  at vælge imellem

Så kom gerne med jeres egne anbefalinger! Hvilke stykker tøj har jeg brug for for at fortsætte med at løbe udendørs efterår/vinter over? Gerne meget konkrete bud og gerne med links...

TAK! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
louisedk_87

Du skal nok læse lidt op på det. Du skal have gang i lag-på-lag princippet, med til tider 3 lag på overkroppen.

Alle de store sports butikker kommer med sæt indenfor nok kort tid hvor du kan købe det hele på 1 gang (med rabat). Ellers, tjek loebeshop.dk ud. De har også sammensat sæt (med rabat) fra forskellige mærker hvor man kan vælge et filter der hedder vinter, så du kun ser de sæt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Tak for råd :) jeg har faktisk læst op på det... Men mangler lidt nogle anbefalinger til hvilke specifikke items jeg får brug for. Har masser af tights og bluser i forskellige længder som jeg kan lave lag på lag med, men mangler "det ydre". Jakker f.eks. Jeg skal jo nok have noget varmere til vinter end nu - lige nu mangler mest noget til at skærme mod regn og blæst. Men vil tjekke de netshops du nævner :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yaka

Om efterår/vinteren har kæresten og jeg løbet med vinterløbebukser, Skiundertrøje, løbe-t-shirt (korte eller lange ærmer) og vindtæt løbetrøje. 

I få  tilfælde har jeg brugt en softshell jakke, benvarmere og/eller et tyndt let tørklæde og cap.

Det har været godt med de mange lag da vi så kan tage lidt af når vi har fået varmen.

Kæresten bruger handsker, mens jeg bare trækker ærmerne ud over fingrene. Jeg synes handsker bliver for varmt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Tak Yaka! Hvad er forskellen på en alm. vand- og vindtæt løbejakke og så en softshell?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yaka

Tak Yaka! Hvad er forskellen på en alm. vand- og vindtæt løbejakke og så en softshell?

Min soft shell er ihvert fald tungere end min løbejakke men den jeg har er også lidt varmere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Tak! Jeg troede det var en slags jakke med fleecefor som man kunne pille ud eller sådan noget... :stoned:

Jeg har kikket på denne her https://www.zalando.dk/nike-performance-viper-vapor-lobejakker-vivid-pink-black-reflective-silver-n1241f00t-j11.html eller denne her https://www.zalando.dk/nike-performance-vapor-lobejakker-orange-n1241f00c-h11.htmltil efteråret... Måske burde jeg købe mig nogle lidt tykkere ankelstrømper også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Nu havde jeg tid til at kikke lidt på løbeshoppen.dk og fik købt nogle sager.

- Vintertights med opkradset inderside (middel isolering)

- Vind- og vandtæt vest

- Vind- og vandtæt jakke

- Mellemlagssæt med langærmet bluse og tights (middel isoleringsevne)

- Langærmet mellemlagsbluse (høj isoleringsevne)

.. og så røg der lige en ekstra T-shirt med i købet. Det blev lige knap 2000 kr, så det er OK. Især fordi det hele er fra gode mærker.

Håber det er nok til at få mig igennem efteråret og vinteren :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
louisedk_87

Nu havde jeg tid til at kikke lidt på løbeshoppen.dk og fik købt nogle sager.

- Vintertights med opkradset inderside (middel isolering)

- Vind- og vandtæt vest

- Vind- og vandtæt jakke

- Mellemlagssæt med langærmet bluse og tights (middel isoleringsevne)

- Langærmet mellemlagsbluse (høj isoleringsevne)

.. og så røg der lige en ekstra T-shirt med i købet. Det blev lige knap 2000 kr, så det er OK. Især fordi det hele er fra gode mærker.

Håber det er nok til at få mig igennem efteråret og vinteren :)

nogle fine køb.

Bilka's eget mærke kan fint bruges når det gælder tilbehør som handsker og huer hvis det bliver nødvendigt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

nogle fine køb.

Bilka's eget mærke kan fint bruges når det gælder tilbehør som handsker og huer hvis det bliver nødvendigt.

Takker!  :) Ja jeg skal helt klart have købt en cap (til løb i regnvejr - mine kontaktlinser bryder sig ikke om at blive regnet ind i :-P) og så tænker jeg også, at jeg kunne bruge en halsedisse og handsker... Men ja, det bliver tilkøb af en billig art, hvis den tid kommer!   

Og mange tak for anbefalingen af siden forresten. Den er rigtig god. Både deres søgefiltre og de mange informationer om hvert produkt. Helt klart en side jeg vil støtte/købe fra fremover!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites