Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Æblet

Abeskønne April- og Mageløse Majbabyer 2016

Recommended Posts

KatKatten

@toplusto kan godt forstå du er lidt følsom pga jeres forhistorie og vejen hertil 

men det er så fedt du endelig er gravid og med to :banan: og hvor vildt med at du allerede har mærket noget.

jeg er 13+5/6 stykker og havde en oplevelse den anden dag hvor jeg blev i tvivl men har ikke mærket noget siden 

sidst mindes jeg at mærke det ret sent fordi man simpelthen ikke aner hvad man skal mærke efter :flov: 

men glæder mig til at mærke det sådan rigtig og fast hver dag 

og glæder mig til mand og datter kan mærke det også! 

Vi har ca 15-20 min til hospitalet og føder der igen - sidst gik rigtig fint og glæder mig til st gøre det igen 

bevares jeg vil gerne være der lidt før, nåede at være der præcis halvanden time sidst og så havde jeg født. Sendte manden til fødselsdag kl 17 og gik selv i bad - datteren er født kl 22:08 :lol: så det gik pænt stærk! Og kan godt selv have en bekymring for om det går endnu hurtigere denne gang og vi ikke når på hospitalet :gruble: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chrispie

Der er så meget fiiint tøj til piger! Det var derfor jeg lidt håbede på en pige denne gang, men hey så får vi jo brugt alt det seje drengetøj fra sidst endnu en gang - og det glæder jeg mig nu også til :D 

@toplusto, hvor langt væk bor din familie? I har ikke nogle venner eller andet som kan tage over, hvis familien har svært ved at nå det? 

Jeg synes generelt folk er utroligt ufølsomme, når de forsøger at føre en høflig samtale med en gravid. Hvor svært er det at forstå, at man ikke har brug for at høre om katastrofe-historier om en eller anden på jobbets venindes veninde. Situationsfornemmelse folkens! Sidst blev jeg heldigvis (hen imod enden) ret god til at sige, at det har jeg simpelthen ikke lyst til at høre om... Af en eller anden grund så husker man kun skrækscenarierne. Der er ingen, der husker at fortælle om hende, som havde en fødsel lige efter bogen og som egentlig havde en god oplevelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chrispie

@KatKatten, hold da op! Super føder :D Respekt!

Ved i hvad... Jeg har her til morgen mærket det første lille bitte puf udenpå maven :lun: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
toplusto

@Chrispie: det er så fantastisk når man endelig kan mærke at der er nogen derinde :lun: jeg var også heldig igen i morges så nu er jeg også sikker på jeg mærker liv, man bliver helt høj :lol: 

Det tager omtrent 1,5 time for dem at komme, men sidst gik det så hurtigt at de nåede det i allersidste øjeblik, så... Men lad os nu se, selvfølgelig findes der en løsning og der er jo også risiko for det ender med pks og så giver det jo helt sig selv... Der er jo 100 år til endnu :D 

@KatKatten: mon ikke du mærker det lidt tidligere denne gang- det gør man jo ofte når man har prøvet det før? og ja, det er helt fantastisk at jeg er gravid - alle graviditeter er fantastiske :D jeg skal bare lære slappe lidt af... Men mon ikke også det kommer med tiden, jeg synes da det bliver bedre og bedre.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
toplusto

Nå damer, hvem skal oprette en ny tråd? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solaris

Æblet, jeg er ked at at høre, at jeres barn havde en kromosomfejl, hvor er det bare barskt :( Mange tanker til jer i en svær tid :ae:

Solvej, hvor er det dejligt at se dig herinde :kys:Jeg er ked af at høre at i mistede, det skaber så meget angst når man så bliver gravid igen. Jeg håber du snart er sikkert fremme ved NF! XXX

Chrispie, tillykke med drengen http://ivf.ca/forums//public/style_emoticons/default/babyboy.gif ! Det gør det så meget mere konkret når man kender kønnet :genert:

Og velkomme til Alvi! :wave2:

---

Mht snakken om folks insensitivitet og hvad man egentligt kan tillade sig at sige og spørge gravide om, så er jeg virkelig bange for, at nogen skal komme med en dum-smart bemærkning i stil med "Det var på tide!" :tie:. Jeg kan være helt bange for, at jeg eksploderer lige i folks hoveder, hvis de siger sådan, efter alle de år hvor vi har prøvet! :deer:Folk ved jo ikke, at vi har været i behandling - men jeg tænker sådan lidt, at man måske godt kan skrue op for sit empati-barometer og tænke, at når hver 10. barn i DK er et resultat af fertilitetsbehandling, så går mange rundt og har en kamp. Det behøver man så ikke at træde ned i med store træsko! :lol: Lidt diskretion er der vist aldrig nogen der er gået galt i byen med! :sarkasme:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KatKatten

Jamen så lad mig prøve at starte en ny 

skal denne slettes eller hvordan?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
toplusto

Så har jeg også været til første jm konsultation. Det var en lidt blandet oplevelse. Jeg har vidst haft en lidt stereotyp opfattelse af jordemødre for alle dem jeg har stødt ind i indtil videre har været ret ens... Altså på den fantastiske måde fordi de har været så nemme og ligetil at snakke med.. Det var hende her ikke :lol: Samtalen gled bare ikke... Hun kunne vidst godt mærke at jeg havde lidt svært ved at forholde mig til alle spørgsmålene, og også at jeg ikke synes jeg nødvendigvis ville have gavn af de ekstra tilbud fordi der er 2 :genert: Fx kunne vi være indlagt op mod 5 dage for at få etableret amningen. Og det er da et rigtig godt tilbud - jeg ville bare blive langsomt sindssyg :lol: Jeg var indlagt natten over sidst og jeg kunne hverken sove eller slappe af og blev virkelig stresset af personalet og al uroen over det hele. Så jeg fik hende til at notere at jeg ville føde ambulant, hvis der ikke var noget der talte imod det. Der var også flere andre tilbud, men jeg følte mig ikke lige klar til at ja eller nej endnu. Jeg føler der er længe, længe til endnu! Nu skal jeg til læge igen om 2 uger og så sker der ikke noget før md. Som jeg for øvrigt ikke har fået tid til endnu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
toplusto

Jamen så lad mig prøve at starte en ny 

skal denne slettes eller hvordan?

Jeg synes bare vi skal lade den dø...? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twixdk79

Jeg synes bare vi skal lade den dø...? :gruble: