Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Æblet

Abeskønne April- og Mageløse Majbabyer 2016

Recommended Posts

twixdk79

Hej Alle

Melder mig under fanen med en royal terminsdato :D Dronningen har sikkert ikke noget i mod at dele fødselsdag med et par stykker.

Navn: twixdk79
Alder: 36 år
Beskæftigelse: sundhedsvæsenet
Mands beskæftigelse: håndværker
Mands alder: 34 år
Bor: Kbh
Fødested: Herlev
Testet positiv: 9.august
Termin: 16. april 2016
Andre børn: 2 piger på 5 og 8½
Vide kønnet?: ja
NF-scanning:
MD-scanning: 
Andre scanninger: tidlig scanning 27/8
1. lægebesøg: 3. september 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte

Jeg håber at kunne tilslutte mig denne gruppe, men grundet en længere historie, som I får nedenfor, er jeg i tvivl om jeg overhovedet er gravid.

Jeg tog den sidste p-pille i slutning af marts. Efter knap 10 år med p-pille, kunne min krop ikke helt finde ud af det med en normal 28-dages cyklus. De efterfølgende måneder var min cyklus op til 43 dage. I juli besluttede vi at tage tests for at finde ægløsningstidspunktet. Ud fra beregninger af den skulle ægløsningen være 30. juli. Da jeg begyndte at teste 28. juli, fik jeg en meget positiv test (teststregen var tydligere end kontrolstregen). I de efterfølgende dage blev jeg ved med at tage ægløsningsteste. Jeg kunne teste positiv i 7 dage, hvilket undrede mig meget. Så jeg googlede dette og kunne læse andres erfaringer om, at positiv ægløsningstest i mange dage kunne være et tegn på graviditet. D. 4/8 tog jeg så en graviditetstest. Den var positiv. Den næste uges tid testede jeg flere gange. Alle positive. Men det var jo alt for tidligt at teste, da menstruationstidspunktet skulle være 15. august. Endvidere fik jeg en pletblødning d. 5. august og har haft (meget lidt) alle dage siden da. Jeg ringede så til lægen, som gerne ville se mig. Hun kunne ikke få min oplysninger til at passe, så hun troede at jeg måske kunne være 4 uger længere henne. Så jeg blev sendt til scanning. Jeg var til scanning d. 14. august. Der var ikke noget at se (endnu), men umiddelbart er jeg ikke 4 uger længere henne for så burde hun kunne have set det. Jeg skal til ny kontrollerende scanning d. 28. august.

Jeg frygter at ægget kan have været blevet befrugtet, men senere gået tabt. Jeg oplever ingen graviditetsgener, udover at jeg har haft ømme brystvorter (kun nipples) i nogle dage.  

Men jeg har nu alligevel ikke kunne lade være med at tage flere test. Har testet både d. 15/8 samt i dag. Disse var begge positive.

Jeg kan ikke finde ud af hvad der er op og ned og synes der er urimelig lang tid til d. 28. august. Indtil videre udfylder jeg ikke formularen, da jeg gerne vil være helt sikker på om jeg er gravid.

Er der nogen, som har oplevet noget lignede?

Undskyld mit lange indlæg :huh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Æblet

Hej sprutte. Velkommen til.

det lyder lidt mystisk, kan godt forstå du har det lidt underligt og synes der er lang tid til d. 28.

hvad nu hvis du havde æl d 28. Så tester du positiv 7 dage efter. Det er ekstremt tidligt, men kan godt lade sig gøre. Det kan også være du har haft æl tidligere, inden du begyndte at teste. Så passer det også med at man ikke kunne se noget på skanningen for den kan man først i 5+ (Dvs æl+3 uger). Det er i hvertfald ikke en biokemisk graviditet for så ville du ikke kunne teste positiv så mange dage i træk.

hvornår havde du sidste mens?

jeg tror på at den er der :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Æblet

Jeg skal nok opdatere startindlægget men det driller her fra ipad, så det bliver først når jeg er ved en pc igen.

jeg har haft det skidt i dag. Sådan lidt kvalme agtigt og virkelig moody og trist. Gider slet ikke være på arbejde. Ville ønske jeg kunne spole tiden 1,5-2 mdr frem. Første trimester er ikke særlig fedt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Æblet

Selvfølgelig også velkommen til twix :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sprutte

Hej sprutte. Velkommen til.

det lyder lidt mystisk, kan godt forstå du har det lidt underligt og synes der er lang tid til d. 28.

hvad nu hvis du havde æl d 28. Så tester du positiv 7 dage efter. Det er ekstremt tidligt, men kan godt lade sig gøre. Det kan også være du har haft æl tidligere, inden du begyndte at teste. Så passer det også med at man ikke kunne se noget på skanningen for den kan man først i 5+ (Dvs æl+3 uger). Det er i hvertfald ikke en biokemisk graviditet for så ville du ikke kunne teste positiv så mange dage i træk.

hvornår havde du sidste mens?

jeg tror på at den er der :banan:

Tak for dine opmuntrende ord :-)

Min sidste menstrution startede d. 18/7.

Jeg har købt nogle flere graviditetsteste, så jeg kan teste frem til scaninngen. Mest for se om stregen bliver mindre tydeligere undervejs. Så kan jeg evt. forberede mig mentalt såfremt, så det skulle blive et negativt svar til scanningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Æblet

Jeg har købt nogle flere graviditetsteste, så jeg kan teste frem til scaninngen. Mest for se om stregen mindre tydeligere undervejs. Så kan jeg evt. forberede mig mentalt såfremt, så det skulle blive et negativt svar til scanningen.

tænk nu hvis du ikke havde testet for æl. Så havde du taget en g test ca d 15. og havde ikke været i tvivl nu. For mig at se er der intet der tyder på du ikke skulle være gravid, tværtimod har du en masse positive tests. Men kan nu godt forstå dig :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twixdk79

Jeg har købt nogle flere graviditetsteste, så jeg kan teste frem til scaninngen. Mest for se om stregen bliver mindre tydeligere undervejs. Så kan jeg evt. forberede mig mentalt såfremt, så det skulle blive et negativt svar til scanningen.

Synes da det lydes som om du bare er tidligt gravid?

Kan ikke helt forklare alle de dage med positiv ÆL-test, den burde jo kun være positiv 1-2 dage, men positive graviditetstest er da ikke til at løbe fra?

Forsigtigt tillykke :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twixdk79

Jeg skal nok opdatere startindlægget men det driller her fra ipad, så det bliver først når jeg er ved en pc igen.

jeg har haft det skidt i dag. Sådan lidt kvalme agtigt og virkelig moody og trist. Gider slet ikke være på arbejde. Ville ønske jeg kunne spole tiden 1,5-2 mdr frem. Første trimester er ikke særlig fedt.

Jeg er også noget ramt på humøret. Nogle gange lidt en udfordrende med job og to tøser med krudt i.
2. trimester er helt klart det bedste :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Æblet

Hvordan går det rundt omkring? Nogen der har nogle symptomer?

Jeg er megatræt og har kvalme om morgenen og om aftenen. Har lige fundet ud af at jeg først kan komme til lægen i uge 10 da de holder ferie. Lidt træls for jeg vil gerne have en tidlig tid til nakkefold og jeg vil også gerne have sendt den ansøgning om at føde på Hvidovre.

Er 5+1 i dag og bestiller en tidlig scanning måske i næste weekend. Vil gerne være sikker på at kunne se hjerteblink, men kan næsten heller ikke vente :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites