Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Æblet

Abeskønne April- og Mageløse Majbabyer 2016

Recommended Posts

godtnavn

Skrev hvordan jeg har det i mit laaange indlæg tidligere i dag :) Men indtilvidere synes jeg faktisk det er ganske acceptabelt, men jeg er jo også kortere henne end dig, du er næsten to uger længere. 

Vi bestilte kun en så tidlig scanning (ca 7+0) da vi er nødt til at fortælle folk det tidligt, ellers ville jeg godt have ventet en uge eller to mere så der kunne ses lidt mere. Optimalt ville jeg gerne vente med at skulle fortælle folk det til efter nakkefoldsscanningen, men sådan bliver det desværre ikke. Hvornår regner I med at fortælle det til familie og venner?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chrispie

Nårh ja :) Jeg har også del sure opstød allerede. Bvadr. Synes bestemt først de kom meget senere sidst! Og trætheden! Puh.. 

Og sikke noget med kærestens søster. Kan godt forstå i gerne ville fortælle det nu, men det må være underligt for jer allesammen, at hun har mistet... 7+0 er forresten meget tidligt for en scanning, ja. Krydser for at i kan se noget. Her kunne vi ikke se noget på udvendig scanning 7+4 sidst, men det er afhænger af tusind ting, så i kan sagtens være heldige :) 

Vi har faktisk fortalt det til en del allerede. Selvom vi gerne vil holde det tæt til kroppen indtil efter NF. Mine forældre og kærestens forældre + lillebror samt to vennepar ved det. Det er allesammen nogen vi kommer meget sammen med, så det kan ikke lade sig gøre at skjule, når jeg har det så skidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
godtnavn

Nårh ja :) Jeg har også del sure opstød allerede. Bvadr. Synes bestemt først de kom meget senere sidst! Og trætheden! Puh.. 

Og sikke noget med kærestens søster. Kan godt forstå i gerne ville fortælle det nu, men det må være underligt for jer allesammen, at hun har mistet... 7+0 er meget tidligt for en scanning, ja. Krydser for at i kan se noget. Her kunne vi ikke se noget på udvendig scanning 7+4 sidst, men det er afhænger af tusind ting, så i kan sagtens være heldige :) 

Vi har faktisk fortalt det til en del allerede. Selvom vi gerne vil holde det tæt til kroppen indtil efter NF. Mine forældre og kærestens forældre + lillebror samt to vennevar ved det. Det er allesammen nogen vi kommer meget sammen med, så det kan ikke lade sig gøre at skjule, når jeg har det så skidt.

Man skulle kunne se hjertet (det kan man se allerede tidligere sagde de) og de scanner indvendigt hvis det ikke kan ses med en udvendig. Ville godt have ventet, men vi har desværre ikke rigtig et valg, det skal siges på skolen et par dage efter, og jeg vil virkelig ikke risikerer at familie får det at vide af omveje, samtidig vil jeg kun sige det hvis jeg har set at alt indtilvidere ser fint ud, så er man lidt mere sikker på at det går godt, selvom der langt fra er garantier :) 

Jeg var efterfølgende ret ked af at vi havde sagt det til søsteren, men hun har allerede mange børn og jeg tror ikke graviditeten her med den sidste (ville blive 7. barn i flokken, dog nogle sammenbragte) var planlagt, men ønsket det var graviditeten bestemt. Så selvom det aldrig er sjovt virkede det til at hun havde det okay med det hele. Vi havde dog nok ventet hvis vi havde vist det :) 

Min ene veninde ved det også, havde simpelthen brug for at kunne snakke med andre end kæresten om det, men alle andre venter til efter scanningen. Vi er de første blandt vores venner der får barn, det er faktisk lidt sært, vi har et par forskellige vennekredse og alderen går fra 20-45 men ingen har børn, eller er tæt på, et par snakker dog bryllup, så kan være de også er så småt på vej. Flere af vores venner ved dog at vi prøver.

Jeg glæder så meget til at fortælle min mormor at hun skal være oldemor for første gang :lun: Og min lillesøster der skal være gudmor :lun: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Æblet

Årh hvor ærgerligt med din svigerinde :-(

Jeg har fortalt det til min søster og en veninde, for de viste begge godt vi prøvede og de er selv begge blevet gravide indenfor de seneste 3 mdr.

Glæder mig til at fortælle det til mine børn, tror især min datter bliver rigtig glad :lun: Men venter lige lidt så længe jeg kan. Minimum til vi har set hjertet slå og helst til efter NF. Men sidst blev jeg så tyk og havde så megeet kvalme at jeg måtte fortælle det på arbejdet i uge 7 :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Æblet

Kender i den kinesiske kalender? Den har passet på alle jeg kender.

Det er meget sjov tidsfordriv :D

http://www.kinesiskkalender.dk/

Ifølge den skal jeg have en pige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Æblet

Forresten velkommen til Chrispie :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tsambika3
Jeg melder mig også på banen :banan:

Navn: Tsambika
Alder: 30 år
Beskæftigelse: kontorassistent 
Mands beskæftigelse: IT-mand
Mands alder: 31 år
Bor: Østjylland
Fødested: Skejby
Testet positiv: 12.august
Termin: 16. april 2016
Andre børn: 1 dreng på 4 år
Vide kønnet?: Nej
NF-scanning:
MD-scanning: 
Andre scanninger: 
1. lægebesøg: 14. September 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
godtnavn

Velkommen til tsambika3, samme termin som mig! Men mon ikke det ændre sig lidt efter scanninger? Selvom jeg er ret sikker på hvor min ægløsning var osv. så synes jeg ofte man hører at det kan blive rykket et par dage. 

Jeg har netop mødt de ømme bryster, og erfaret det eneste behagelige for mine bryster er badedragt :lol: godt vi smutter på ferie i morgen, skal bo i en badedragt! Det bliver sidste ferie bare os to :lun: Så jeg kommer til ikke at være aktiv igen før tirsdag-onsdag-stykker i næste uge, håber der er kommet mange nye til til den tid. 

Og så synes jeg det er lidt dejligt at I allerede har børn, så har i forhåbentlig lidt styr på det hele i modsætning til mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
godtnavn

I øvrigt lige en sjov historie:

I weekenden var vi sammen med kærestens familie, en pige på en 10 år jeg altid snakker meget med til familietingene mente at jeg burde få et barn snart, fordi så kunne hun være babysitter. Hun blev ved med at spørge om jeg nu var sikker på jeg ikke var gravid, for jeg virkede meget mere glad end jeg plejede, og man kunne jo aldrig vide det hvis man ikke havde taget en graviditetstest. Jeg fik hende dog overbevist om at jeg ikke var. Da vi sagde farvel spurgte hun meget alvorligt om vi ikke kunne aftale at næste gang vi sås havde jeg en overraskelse til hende, og det skulle være at jeg var blevet gravid. Næste gang jeg ser hende er dagen efter scanningen, og den dag vi fortæller kærestens familie det :lol: Hun er da også bare god til at få sin vilje den pige :P 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chrispie

Forresten velkommen til Chrispie :wave:

Tak :D

Rigtig god ferie til godtnavn! Og skæg historie forresten, man må sige hun har fået sin vilje :lol:

Og hej til tsambika også :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites