Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

81mus

13 årig vil ikke bade

Recommended Posts

81mus

min søn på 13 år er lige startet i 7 klasse hvor de er kommet i nye klasser, så han kender kun en anden dreng i forvejen. 

I morgen skal de ha idræt og han nægter at bade. Han forklare at han ikke vil være nøgen når han ikke kender dem. Det er i de første 2 lektioner så jeg forklare at det er vigtigt at bade bagefter og prøver at snakke med ham om det. 

Han er nu dybt ulykkelig over at jeg siger han skal bade :-( 

what to dog :-/

Er der måske andre der har haft samme problem ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
81mus

tak for jeres input. Tror kun man gør problemet større ved at lade ham bade alene og det skaber nok større fokus omkring han er genert. Tog en snak med ham i morges inden han tog afsted i morges, og prøvede at forklare ham at han nok ikke er ene om at have det sådan og at det nok kun gør det værre at lade være med at bade. Det er jo nok bare lige første gang man syntes det er lidt træls.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
81mus

Jeg håber, at det går ok for ham i dag. Det er hårdt at skifte klasse og skulle forholde sig til alt det nye (kan ikke helt gennemskue om han som mine også har skiftet skole). Og det er svært at stå på sidelinien og se at de har det svært. Jeg tror, at du gjorde det rigtige :)

han har nemlig skiftet skole :-) føler også jeg har gjort det rigtige. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupine_79

Åh jeg synes de burde lægge idrætstimerne sidst på dagen, så de selv kan vælge om de vil tage hjem for at bade. Jeg fatter ikke, at børn absolut SKAL bade i skolen, hvis de er blufærdige. Jeg har aldrig selv været blufærdig i det omfang, men jeg synes det er en gammeldags holdning, at børnene ikke selv kan væge om de vil bade eller ej.

Hmm - det var ikke svar på dit spørgsmål, men måske kan han fritages for at bade, hvis timerne ligger sidst på dagen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
datina

vil ikke fritage ham for badet

i den alder er de meget efter hinanden og hvis han ikke bader, så har han fra første fært skilt sig ud og i den alder lugter de hurtigt.

Har en pige i 5 som ikke bader, moderen giver seddel med, hun er en kraftig pige som lugter ad sved og selv om vi snakker med moderen, skal hun ikke bade , nu undgår de andre hende, og det er ikke kun fordi hun lugter men også fordi de i den alder, ikke vil have andre får særbehandling.

nok bedst at bide tænderne sammen og hop ud i det.

Er det helt umuligt for ham første gang, kunne han jo glemme sit gymnastiktøj, så kan han jo ikke bade og på den måde lige kikke de andre ud

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites