Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Debat Høvding

Status - Opdatering af Jubii Debat

Recommended Posts

Urtekussen

Mangler en "Hop til top" knap (har ikke iphone)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82

Er det her, vi skriver fejl nu? Så vil jeg i hvert fald gerne gentage mit indspark fra den anden tråd. Man kan tilføje et link til en hjemmeside under ens profil, og mit er bare flyttet med over, men det er nu ikke et hyperlink men bare tekst, man ikke får noget ud af at trykke på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Clara-Maria

Hej på debatten …

En opdatering herfra, som er tiltrængt. Som sagt har vi arbejdet mest i backend systemet, for at løse nogle af problematikkerne. Vi har læst med i tråden, som  nogle af jer allerede har luret med den nye ”sladre-funktion” ;)
Den funktion arbejdes der i øjeblikket på at få ændret, da mange af jeres indlæg omhandler netop denne problematik. Funktionen om at kunne se hvem der er online på debatten lige nu, er fjernet.

En af de største systemfejl ved opdateringen har været mails & notifikationer. Vi har spammet jer! – Det undskylder vi MEGET. Lige nu er mail funktionen slået fra. Nogle af jer har rettigheder til selv at vælge til/fra, andre har en gradueret knap, som ikke er funktionel. Det arbejder vi på at få rettet.

Citationer i de gamle tråde skulle også gerne være på plads, så det ikke er en stor blandet tekst, der hverken er til at finde hoved eller hale i. I løbet af natten er billede problemet delvist løst. I de gamle tråde er der nu en blanding af links til billeder, eller selve billedet. Der arbejdes fortsat på dette lige nu, samtidig med at det stadig ikke er alle, der kan uploade billeder. Opdatering herpå følger snarest, da vi er opmærksomme på, at det ødelægger de mange billedetråde herinde. 

I løbet af dagen i dag har vi fremtryllet alle emoji ikoner & smilieys. Så til alle jer der efterlyste afromanden, så er han tilbage, hvor han skal være :afro: Samtidig er signaturerne kommet tilbage på jeres profiler. Der er smuttet nogle oversættelser i farten, som også er blevet ændret i dag.

ORDENSREGLERNE:
Ordensreglerne er copy/paste fra den gamle debat, hvor der kun er rettet lidt i formuleringen og ikke selve reglerne. Ved gennemlæsning igen, er der nogle formuleringer der er en anelse uheldige. Den er nu til revision, og bliver rettet til hurtigst muligt. Den bliver gennemlæst at vores advokat, og når formuleringen stemmer overens med loven, retter vi på sitet. 
Blot til orientering, så er det som det altid har været. Hvis man ønsker sine indlæg og profil slettet, så kan det naturligvis lade sig gøre, ved at tage kontakt til administrator.

HUSK, at I stadig er mere end velkommen til at skrive feedback i tråden, så vi kan få de sidste fejl lokaliseret og rettet. Men husk, at vi ikke nødvendigvis svarer direkte på jeres indlæg. 

Tak for hjælpen :)

Fra ordensreglerne

Generelt

Indlæg som ikke er relaterede til emnet, eller som på anden vis ikke lever op til almindelig sund fornuft, vil blive slettet af redaktionen uden varsel og kan føre til bortvisning.

• Indlæg hvis eneste formål er at reklamere for andre sider eller produkter, vil blive slettet uden varsel og kan føre til bortvisning.
  • Indlæg der har karakter af chikane og/eller mobning af enkeltpersoner eller virksomheder, er nedladende, hænger andre ud eller på anden måde virker ubehagelige, vil blive slettet uden varsel og kan føre til bortvisning.
  • Obstruktion af debatten - herunder spam - er forbudt og kan føre til bortvisning.
  • Hetz af en person vil medføre bortvisning fra debatten. Dette gælder også hvis der bruges dobbeltprofiler til samme formål.
  • Alt der postes på denne debat er Jubii´s ejendom og kan af Jubii bruges som det findes hensigtsmæssigt.
  • Jubii forbeholder sig retten til uden foregående varsel at slette indlæg på debatten eller at nægte en bruger adgang til debatten.
  • Disse regler gælder for al aktivitet på Debatten. Debatindlæg, kommentarer i kort, personlige beskeder, beskeder til besøgende og blogindlæg, mv.

OK, du er ny i faget og kender intet til Jubii Debat fra før okt/nov. 2014, eller hvornår det var, du blev ansat. Men det fremhævede i rødt har ikke altid været der.

1) Hvor gammel er jeres regel om, at alt der postes på debatten er Jubiis ejendom ?

2) Er det lovligt at "stjæle" ophavsret til indlæg med tilbagevirkende kraft ?

3) Personlige beskeder er at betragte som et personligt brev. Hvem er ophavsmanden til den sindssyge tanke, at Jubii Debat på nogen måde kan bruge brugeres PB´er, som det lyster Jubii. 

4) Bryder Jubii brevhemmeligheden ved at læse brugernes PB´ere

5) Diktator emeritus Keller skelnede mellem indlæg på debatten og PB´ere, hvor der blev tilladt meget mere i PB´ere. Er det også ændret.

6) Reglen gælder også for kort. Hvordan sender man kort ?

hilsen

aka. postkortsamler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Debat Høvding

God aften til jer.

Lige nu kører der en server opdatering der synkroniserer billeder fra gamle tråde, således de vises korrekt igen. Dette skulle ikke have nogen effekt på brugen af debatten i aften/nat.

Jeg kan se at det er gældende for mange, at kontrasten mellem farve på tekst/baggrund ikke er optimal, så det prøver vi at justere på i løbet af dagen i morgen, for at finde et niveau der passer :)

Funktionen "anonymt login" er aktiveret igen, og en enkelt afkrydsning på login siden.

"Mit indhold" er nu stjerne i toppen, både på desktop og mobil. Lige nu må jeg være jer svar skyldig på hvorfor det på nogle mobiler fungerer, og det skaber problemer på andre. Opdatering følger, når jeg har et svar.

Ordensreglerne bliver nævnt igen. Det er en copy/paste fra forrige platform. Om den var anderledes på det gamle software (altså versionen før platformen der lige er blevet opdateret) ved jeg ikke, og så snart reglerne er rettet og godkendt hos advokaten, skal jeg nok skrive at de nye regler er uploadet på sitet. Kommentarer i kort, går jeg ud fra refererer til de røde/grønne kort I engang havde herinde, men det er kun et gæt fra min side.

Godnat herfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY

@Debat Høvding

hvad med antallet af indlæg pr side? Bliver det ikke muligt at ændre på det, så dem der gerne vil have 25 indlæg pr side kan beholde det, og os der der foretrækker færre indlæg pr side kan have det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
selektiv

Er teksten blevet tydeligere nu?

Synes da den ser helt sort ud nu, i modsætning til tidligere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-mholle-

Den er på mobilen - det er den store stjerne i den orange menu.

Funktionen loader desværre hverken på min mobil eller på min computer :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY

Funktionen loader desværre hverken på min mobil eller på min computer :(

den er også død her

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
decibell222

Det var godt, at I kom på banen med noget tiltrængt feedback. :gogo:

Får I set på, hvordan trådene sorteres i 'Followed Content', så det sorterer efter sidste nye aktivitet, og ikke efter hvornår tråden er oprettet?

Det er bedre beskrevet i mit indlæg i den anden tråd (som man så ikke kan se hele indholdet af her):

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
anilara

Kære Høvding. 

Jeg ved godt du ikke svarer på enkeltindlæg, men jeg synes det er super frustrerende at skrive på mobil efter den nye opdaterig. Jeg skriver fra en LG G3 på chrome browser med standard tastatur. Har forsøgt med swiftkey med samme resultat. Nedenstående tekst er begyndelsen af denne, når jeg skriver uden at rette de underlige fejl.

Det er især når jeg sletter et par bogstaver og forsøger at skrive igen, eller når jeg trykker Enter at det er galt.

"KæreHøvding g

Jeg ved god. Ikke svaret på enkelt indlæg, mens jeg synes det er super frustrerende at skrive på mobil efter den nye opdatering. 

Jeg skriver fraen LG G3 på chrome browser med standard tastatur Gu."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.