Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

POCKETKITTEN

Jeg vil tabe 15 kg

Recommended Posts

POCKETKITTEN

I mere end et år har jeg levet med et kæmpestort skab fyldt med tøj, jeg ikke kan passe. Jeg er så ked af min krop, at jeg ikke har været på stranden en eneste gang i år. Indtil begyndelsen af 20'erne var jeg en af dem, der kunne spise hvad som helst uden at tage på. Jeg var meget, meget slank af min højde - også for slank.

I 2013 var jeg en str. 34/36. Nu er jeg for det meste en størrelse 40 - måske endnu mere i underdele, for jeg har helt droppet bukser og denimleggings. Og det går den forkerte vej - især inden for det sidste års tid, hvor jeg har stressspist. Det hele sætter sig på mave og ben, som i forvejen er kraftigt bygget og nu tilmed plastret til i strækmærker. Jeg er ræd for at at tage på efter mine forældre, som begge er overvægtige, så nu skal det være slut. Til næste år vil jeg død og pine være bikiniklar.

Jeg vil ikke gå på kur, 5/7, tælle kalorier eller skære alt brød og pasta helt ud af min kost, for det kan jeg alligevel ikke holde i længden. 

I stedet har jeg købt en vægt og har tænkt mig at spise mindre og spise sundere og oparbejde en regelmæssig træningsrutine. 

Jeg er 1.76 og startede på 82,9 kg sidste lørdag. Jeg vil gerne ned på 68 kg i første omgang og se derfra, hvordan det ser ud. 

Wish me luck! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
POCKETKITTEN

Jeg havde fem kvarters træning fredag og halvanden time her til morgen. Jeg møder først midt på dagen hele denne uge, så jeg skal gerne af sted en time til halvanden hver hverdag. 

Jeg har aldrig nogensinde forsøgt at tabe mig før, så jeg har ingen idé om, hvor hurtigt det går. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Filipai

Jeg hepper gerne. Vil selv gerne tabe 15 kg, men det går mildest talt skidt. Håber du kan være god inspiration. 

Og så vil jeg lige nævne at man bestemt ikke kan se at du er en str 40. Du ser nu stadig brand godt ud, trods vægtøgning.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ally

Jeg hepper også gerne på dig, Lommekilling, og vil bestemt følge dig og din tråd :kys: 

Der er månedstråde i forummet, som du også skal være velkommen til at deltage i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Liou85

I mere end et år har jeg levet med et kæmpestort skab fyldt med tøj, jeg ikke kan passe. Jeg er så ked af min krop, at jeg ikke har været på stranden en eneste gang i år. Indtil begyndelsen af 20'erne var jeg en af dem, der kunne spise hvad som helst uden at tage på. Jeg var meget, meget slank af min højde - også for slank.

I 2013 var jeg en str. 34/36. Nu er jeg for det meste en størrelse 40 - måske endnu mere i underdele, for jeg har helt droppet bukser og denimleggings. Og det går den forkerte vej - især inden for det sidste års tid, hvor jeg har stressspist. Det hele sætter sig på mave og ben, som i forvejen er kraftigt bygget og nu tilmed plastret til i strækmærker. Jeg er ræd for at at tage på efter mine forældre, som begge er overvægtige, så nu skal det være slut. Til næste år vil jeg død og pine være bikiniklar.

Jeg vil ikke gå på kur, 5/7, tælle kalorier eller skære alt brød og pasta helt ud af min kost, for det kan jeg alligevel ikke holde i længden. 

I stedet har jeg købt en vægt og har tænkt mig at spise mindre og spise sundere og oparbejde en regelmæssig træningsrutine. 

Jeg er 1.76 og startede på 82,9 kg sidste lørdag. Jeg vil gerne ned på 68 kg i første omgang og se derfra, hvordan det ser ud. 

Wish me luck! 

At tælle kalorier er ellers en glimrende strategi, når man skal sikre, at man rent faktisk er i kalorieunderskud. Alle burde prøve at tælle kalorier i en måneds tid, bare for at få en ide om hvad de forskellige fødevare indeholder. Mange mennesker er virkelig ringe til at bedømme den slags. Fastning er også en fin måde at skabe et kalorieunderskud på. Det behøver jo ikke være 5/7. Der er mange måder at gøre det på. For mig ligger der ikke andet i det, end at jeg skipper morgenmaden. Det er utrolig nemt, da jeg alligevel sjældent er sulten om morgenen, og eftersom jeg allerede vejer, hvad jeg skal, kan jeg slippe af sted med, at spise større portioner eller flere portioner mad resten af dagen. Det er en livsstil der fungere super godt for mig.

Med det sagt, får du sikkert slet ikke brug for  at tænke i de baner her i starten, hvor kostomlægninger og motion alene sikkert vil være mere end tilstrækkelig. Jeg forsøger blot at sige, at nogle af de ting slet ikke behøver være så slemt igen. Men det styre du selvfølgelig helt selv, og jeg ønsker dig alt mulig held og lykke :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Marioneta

Held og lykke. Lyder fornuftigt med planen, dog er jeg enig med Liou at kalorietælling godt kan være fint i en periode lige for at få fornemmelse for hvor mange kalorier, der er i maden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
myideaoffairies

Jeg har også i denne måned besluttet at tabe i første omgang 13 kilo (og det går godt so far), så jeg glæder mig til at følge med her. :) 

Edit: Jeg giver de andre ret i, at det er super at tælle kalorier. Jeg bruger madital.dk, hvor basisfunktionerne er gratis. Det er nemt at taste ind, man kan tilføje madvarer og opskrifter, og så synes jeg det er dejligt at kunne se energifordelingen i det, man spiser. Jeg bestræber mig pt på maks at spise 1200 kcal dagligt, og det giver resultat uden at jeg føler mig sulten (først op til måltiderne, og det er jo nok sundt nok) og uden at jeg behøver altid at sige nej tak til fx en cafe latte-aftale eller en fredagsøl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Zan-Zari

Hvordan går det med dig? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites