Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

DenSorteRose

Spørgsmål om løb

Recommended Posts

DenSorteRose

Der var en, der sagde til mig, man ikke må løbe hver dag. Er det rigtigt? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenSorteRose

Det er ikke smart, da dine muskler har brug for at restituere :)

Nå ja, det tænkte jeg ikke lige over :) Hvad vil du foreslå - løbe i 3-4 gange om ugen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Jeg løber 8 km 3 gange om ugen. Mere kan mine ben ikke holde til, får ondt i knæene så.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Liou85

Jep - hver anden dag, max

Afhænger selvfølgelig også af hvem man er, og hvor man er. Som nybegynder skal man helt sikkert passe på med at presse citronen for meget, og 3 gange om ugen er ideelt. Men hvis man ikke laver nogen som helst anden form for træning (fodbold, cykling, styrketræning osv.) og ikke laver en masse ting i hverdagen som er fysisk hårdt, mener jeg godt at man på sigt kan slippe af sted med mere. Men det er selvfølgelig vigtig at der er en hvis variation i træningen, så det ikke for eksempel er de samme 5 km man løber hver dag, i det samme tempo. Der skal veksles mellem nogle lange rolige ture, nogle kortere men hurtigere ture og måske noget intervaltræning.

Men lyt for guds skyld til din krop, og stop hvis det begynder at gøre ondt. Og uanset mængden af træning skal der altid være minimum en enkelt dag i ugen, hvor man restituere fuldstændig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites