Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Himmeldronning

Hjælp søges til vikinge motiv på væg

Recommended Posts

Himmeldronning

Hej

Jeg og min kæreste har netop købt hus og er igang med at indrette det. I den forbindelse har vi en kældertrappe hvor vi har 3/4 af en cirkel hul i gulvet hvor vi gerne vil male et liggende aflangt vikinge mønster i stil med det vedhæftet billed. Blot gerne hvis muligt med nogle klasisske vikinge symboler eller sagn viklet ind i. Eneste krav er det skal være liggende retangel og ikke må indeholde skygger. Da tanken er at skære det ud i karton og derefter spraymale det på. Da ingen af os kan er gode til at tegne.
Stykket er hvidt nu og malingen vi bruger bliver sort.

post-105865-0-43855800-1438205062_thumb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Vikingesymboler og sagn er jo et omfattende begreb. Kan I ikke plagiere et eller andet fra en svensk eller gotlandsk billedsten? De er gerne uden komplicerede detaljer og ganske flade i hugningen. Man kan finde Odin, Sleipner, valkyrier? og en mystisk kvinde med et drikkehorn (hun kan måske være en valkyrie). Slagscener findes også. Derimod er en engelsk gravstens fremstilling af hærgende vikinger nok for "mager" til formålet. 

Der er vist også en gravsten fra London, der kunne bruges (formatet er ikke det ønskede). Danske sten er sjældent videre spændende (ud over Jelling og en fra Thy - som ikke er egnet til dekoration). 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Gribedyr. 

De skal så tegnes ind til formatet, og det er slet ikke ligetil. Til gengæld kan de tilpasses enhver flade. De var meget populære.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Nu ved jeg ikke om i har fundet et billed, men synes disse er super flotte på et gulv. Det er Tordenskjolds knude og betyder beskyttelse.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites