Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

pixmann

David Hamilton, Jock Sturges m.fl.

Recommended Posts

pixmann

Ved ikke om det her er det helt rigtige sted at ligge tråden :P

Jeg er glad for fotobøger. Ikke sådan nogle Pixum bøger man selv laver, men 'rigtige' fotobøger af 'rigtige' fotografer :P

Forleden havde jeg en kammerat på besøg, der kikkede i en af mine bøger. Kan ikke huske om det var David Hamilton eller Jock Sturges, men hans reaktion overraskede mig.

Jeg støtte første gang på Hamilton omkring 1980, og har altid synes der var noget bestemt over hans billeder. Og senere er så Sturges, Sally Mann, Jacques Bourboulou (kan ikke huske stavemåden). Og jeg har ikke tænkt at der var noget galt med deres billeder. Og så har jeg pludseligt en kammerat, der kikker på dem og straks snakker pædofili og insest.

Nu vil jeg ikke slå billederne op her, men du kan jo google dem, hvis du ikke kender fotograferne.

Nu er de nævnte fotografer jo temmelig anerkendte, men ville en fotograf kunne slå sig op den den slags billeder i dag?  Og går de over grænsen for hvad der er accepteret?

Spændt på at høre andres reaktioner

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

Det er fantastisk smukke billeder at både David Hamilton og Jock Sturges har lavet, men desværre er tiden blevet en anden siden de lavede alle disse billeder som absolut intet havde at gøre med pædofili eller insest, men dem der kigger på disse billeder i dag, er flasket op med at sådanne fotografier er = med de 2 ting og kan slet ikke se det smukke i billederne, desværre ! :( 

PS: I øvrigt mærkeligt at der ikke er andre der har svaret :rolleyes: 

PSS: Nej en fotograf der prøvede at lave og udgive sådanne billeder i dag ville øjeblikkeligt blive politi

anmeldt og formentlig sigtet efter en eller anden paragraf !! :o  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites