Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

Hvad for et fladskærm TV har i ?

Recommended Posts

Gæst

Hvad for et fladskærm TV har i ?

jeg har et

Philips 48PFS6609 3D fladskærm

Det er 48 tommer og 3D

og så har jeg en LG BP730N 3D blu ray dvd afspiller

og 6 stk PTA 519 3D briller

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nicolait804

Jeg har et panasonic plasma tv, som efterhånden har en del år på bagen, men jeg er rigtig glad for det, fordi det har et super billede. Jeg kan dog ikke huske, hvad det hedder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg har ikke haft et TV i 15 år. Computeren er fin - man kan ikke have en fladskærm i sengen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan

Jeg har en 55 tommer Panasonic Plasma model VT50, som stadig regnes for en af de bedste skærme på markedet. Jeg køber som udgangspunkt skærm efter hvor man får mest billedekvalitet for pengene. Alt andet er sekundært, da jeg alligevel benytter eksterne enheder som signalkilder.

Den bliver nok først skiftet, når de store OLED skærme kommer lidt ned i pris, og teknologien er bedre om et par generationer.

Har en billig 32 tommer Samsung i soveværelset. Ikke fantastisk skærm, men ok til formålet. Må nok erkende den skulle være købt nummeret større. 32 tommer er bare for lille en skærm i dag efter min smag.

Begge skærme er koblet på min Plex media server, så der er adgang til mediearkivet fra begge enheder. Der bliver brugt en Rasberri Pi og en lille Atom baseret pc som klienter.

Alt styres via en Harmony Ultimate remote, så uanset hvilken funktion der benyttes styres det fra samme fjernbetjening, som om alt er en og samme enhed.

3D blev prøvet 5-10min ved køb. Siden da har brillerne og funktionen generelt samlet støv siden skærmen blev købt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
adagio

Jeg har et 42" Panasonic plama-tv der er 8 år gammelt. Det fungerer stadig glimrende og bliver næppe skiftet før det står af. Det er fra før de digitale kanaler, så dem kan det ikke modtage, men det gør ikke så meget da vi ikke har kabel-tv længere, vi har kun streaming-abonnement og Chromecast.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan

Jeg har ikke haft et TV i 15 år. Computeren er fin - man kan ikke have en fladskærm i sengen :)

Så længe man er bevist om at en stor af oplevelsen forsvinder på en lille skærm med ringe lyd. Indholdet er naturligvis det samme, men der er en årsag til at det er bedre at gå i biografen. Det sammen kan nok siges om forskellen mellem 15 og 50 tommer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fætter højben

Hvordan regnes skærm størrelse og afstand bedst ud,skal bruge et tv til en afstand på 3,6 meter,er et 50 tommer for stort ?

håber i kan hjælpe mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan

Hvordan regnes skærm størrelse og afstand bedst ud,skal bruge et tv til en afstand på 3,6 meter,er et 50 tommer for stort ?

håber i kan hjælpe mig :)

Har ikke lige en formel, men vi sidder 3,5 meter fra et 55 tommer og næste gang køber jeg et større.

Flatpanels har en guide, men den er mere rettet mod opløsning dengang 1080p var det nye sort.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511

I dag er alt jo 1080 og på vej mod 4k, men kig den evt. alligevel.

Du skal næsten ud og sammenligne i butikken også for at se hvordan det bliver i praksis - og køb så nummeret større end du tror er perfekt/maksimal størrelse. Man vænner sig lynhurtigt  til en stor skærm :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

Den skala, må de være lavet af en producent af store TV? Jeg ville bestemt ikke finde det behageligt at sidde 2.1 m fra et 50" TV.

Forbrugerrådets vejledning er bedre, synes jeg:

Antal tommer (diagonalen) x 7.5 = afstanden til din fladskærm i centimeter.

Dvs. f.eks et 50" TV - 50x7.5= 3.6 m

http://taenk.dk/gode-raad/hvor-stor-skal-din-fladskaerm-vaere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...