Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gaest

Airbnb

Recommended Posts

Gaest

Beklager, tråden kan vist ligge i både ind- og udland. 

Kender du til konceptet Airbnb? Og hvad synes du om det?

Har du selv prøvet at bo hos en, der udlejede sin bolig igennem dem eller har du selv udlejet din bolig igennem Airbnb? 

Tror du, at de stjæler hotellernes kunder? Debatten kører lige nu på medierne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

Man skal ihvertfald sørge for at tjekke sin husorden, vedtægter eller lejekontrakt, man kan risikere at blive opsagt for at leje ud uden tilladelse.

Vi har ikke selv lejet ud, men kender andre der har, de var godt tilfredse.

Og ja kan godt forstå hotellerne er lidt mopsede, for det koster da kunder i deres ende. Men så må de jo bare blive bedre, billigere, mere interessante eller andet der giver turisten bedre oplevet værdi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LaScrooge

Min kæreste og jeg har netop lejet hvad der ser ud til at være en FANTASTISK lejlighed midt i det 11. arrondisment i Paris i 5 dage, for 400 kr pr nat. 2 værelser, smukt indrettet, alt hvad man skal bruge - og et badekar :)

Jeg kender flere der har lejet deres lejligheder ud mens de selv er på ferie og jeg synes det er glimrende. Selvom jeg godt kan blive bekymret for hvor mange arbejdspladser der kan ryge hvis Airbnb bliver virkelig udbredt, er jeg ultimativt enig med Wizzze: hotellerne må tilpasse sig og finde ud af, hvordan de bliver konkurrencedygtige. Det giver i hvert fald ikke mening at forsøge at forbyde privat udlejning for at forhindre et ikke længere konkurrencedygtigt marked i at uddø.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

Jeg tror aldrig at 'Airbnb', bliver den store konkurrent til hotellerne. Selvfølgelig vil der altid være nogle, som hellere vil bo i andre menneskers lejligheder fremfor et hotel. Men jeg tror (og det er bare mit gæt) at mange af kunderne hos 'Airbnb', er kunder som måske slet ikke ville være rejst, hvis dén mulighed ikke fandtes.

Jeg gider ikke selv at bruge det. Dét der, med pludselig at vandre rundt i fremmede mennesker lejligheder, sove i deres senge og ligge og fise den af, i deres sofa - er jeg ikke rigtig med på.

Jeg foretrækker at blive serviceret på et hotel, hvor man ikke befinder sig i andre menneskers intimsfære. Men det er muligvis bare mig, der er sart :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-mholle-

Jeg brugte det da vi var i New Orleans til nytår her ville jeg normalt have boet på hotel, men de var så vanvittigt dyre og vi fik en lejlighed lige midt i det hele til meget billigere penge, jeg var meget tilfreds og kunne helt sikkert godt finde på at bruge det igen :gogo:

Jeg tror dog ikke jeg ville gide besværet ved at leje min egen lejlighed ud...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gaest

Jeg brugte det da vi var i New Orleans til nytår her ville jeg normalt have boet på hotel, men de var så vanvittigt dyre og vi fik en lejlighed lige midt i det hele til meget billigere penge, jeg var meget tilfreds og kunne helt sikkert godt finde på at bruge det igen :gogo:

Jeg tror dog ikke jeg ville gide besværet ved at leje min egen lejlighed ud...

Jeg var netop lidt nysgerrig i forbindelse med selv at leje ud. Jeg bor et sted, der kunne have interesse for turister (både danske og udlandske) og det kunne måske være en lukrativ forretning for mig, hvis ikke der var forbundet et større besvær med at leje ud. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
froschficker

Jeg har anvendt det een gang med en dårlig oplevelse. Jeg bookede lejligheden flere måneder i forvejen og kraftedeme om ikke udlejer annullerer dagen før, vi ankommer. Så vi måtte spendere ekstra på at booke et hotelværelse. 

Men det er jo ikke Airs skyld. Så skal jeg selv anvende det i fremtiden, så bliver det kun udlejere, der har en god del positive anmeldelser og gode ratings. Jeg ved godt, at det aldrig giver en 100 procents garanti, men det giver da et billede af et samvittighedsfuldt menneske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EsilEttol

Jeg tror aldrig at 'Airbnb', bliver den store konkurrent til hotellerne. Selvfølgelig vil der altid være nogle, som hellere vil bo i andre menneskers lejligheder fremfor et hotel. Men jeg tror (og det er bare mit gæt) at mange af kunderne hos 'Airbnb', er kunder som måske slet ikke ville være rejst, hvis dén mulighed ikke fandtes.

Jeg gider ikke selv at bruge det. Dét der, med pludselig at vandre rundt i fremmede mennesker lejligheder, sove i deres senge og ligge og fise den af, i deres sofa - er jeg ikke rigtig med på.

Jeg foretrækker at blive serviceret på et hotel, hvor man ikke befinder sig i andre menneskers intimsfære. Men det er muligvis bare mig, der er sart :P

Sjovt for mit indtryk er at det er den som rejser rigtig meget der bruger det. Jeg kender ingen uerfarene rejsende som bruger det. Men jeg tror heller ikke det vil udkonkurrere hoteller fuldstændig fordi de to ting netop kan noget forskelligt.

Jeg bruger det selv engang i mellem, men jeg er så heller ikke det store fan af at blive vartet op på hoteller jeg vil egentlig bare gerne have en seng et sted med rimelig beliggenhed der ikke koster for mange penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites