Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

DetSorteCirkus

Hvilke mennesker og miljøer får du indblik i via Debatten?

Recommended Posts

DetSorteCirkus

Lidt inspireret af hele polemikken omkring "Det (måske) Delte Danmark", kom jeg til at tænke på, hvad Debatten giver os herinde af indsigt i folk, steder og andet, vi hver især normalt ikke er i berøring med i vores dagligdag og måske heller ikke beskæftiger os vildt meget med, når vi følger med i nyheder, osv.

Hvilke sådanne indblik har Debatten givet jer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sophaya

Alle andre konstruktioner end min egen hverdag og min familiebaggrund. Jeg går på et krævende studie hvor det meste i min hverdag - forelæsninger, læsning, mit studiejob, mit frivillige arbejde - handler om det samme fag og foregår i det samme miljø. Det kan godt blive en smule indspist. Jeg elsker det, men jeg synes også det er sjovt at høre om en masse andre måder at leve sit liv på. Det er bla. derfor jeg overhovedet er her :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DetSorteCirkus

For mit eget vedkommende er indsigten især af geografisk karakter.

Jeg har på nær et sølle år boet i det samme københavnske kvarter hele mit liv, så jeg synes især, at det er spændende at høre om og se billeder fra tilværelsen andre steder i Danmark. Eller verden. Gerne fra ikke-storbyliv. 

I kraft af mit arbejde er jeg normalt i kontakt med mange forskellige mennesker, når det gælder uddannelse, økonomi, livsstil, familieformer, sociale forhold og værdier, så selvom min familie og tætteste vennekreds er ret homogen (fx. er næsten alle temmelig venstreorienterede) føler jeg, at jeg kender i hvert fald lidt til en hel del miljøer, og jeg elsker generelt at tale med mennesker, der ikke er som mig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

Hmm ... du har da selv givet mig et lille glimt af det alternative og enhedslistende miljø i de danske storbyer :)

Og så (via billedtrådene) gennemsnitskvindens forbrug af katte og kager :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DetSorteCirkus

Jeg er med på onlinedating. Kærlighedssyn i det hele taget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Hmm ... du har da selv givet mig et lille glimt af det alternative og enhedslistende miljø i de danske storbyer :)

Og så (via billedtrådene) gennemsnitskvindens forbrug af katte og kager :P

Som dig er det også mest det venstreorienterede københavnske storbyliv jeg får et andet indsigt i her igennem.

Som har givet mig en større forståelse for hvorfor nogle vælger at stemme på enhedslisten, og det dødsdømte projekt med alternativet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blah Blah

Islamofober og småbørnsfamilier.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aima

Psykisk sygdom, det har faktisk betydet ret meget, tror jeg.

Da jeg selv, for 8-9 år siden fik en psykiatrisk diagnose, var jeg skræmt fra vid og sans og anede intet. Min erfaring med psykisk sygdom, var den, jeg havde fra medierne og, i mangel af bedre beskrivelse, de 'lokale tosser' hjemmefra.

De psykisk syge, jeg sidenhen har været i kontakt med, har ikke været velfungerende, og jeg har stadig ingen venner eller bekendte med psykiske udfordringer. Jeg er den eneste 'af min slags' i min egen omgangskreds.

Herinde oplever jeg de positive historier, her findes en del med udfordringer, som klarer sig rigtigt godt på trods, og, som jeg selv, har et helt normalt liv. Det har været givende og brugbart i min egen process, tror jeg, og det har egentlig nok stadig ret stor værdi for mig, på en eller anden måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aima

Og nåja, graviditet og børn og whatnot. For et stykke tid siden sad jeg til middag med min mors svigerfamilie, et par var ret nye førstegangsforældre, og deres barn var bare overhovedet ikke tilpas, så moren valgte at tage hjem med ham. Da vi efterfølgende sad og sludrede, spurgte jeg barnefaderen, om det ikke 'bare' kunne være dét, der blev omtalt som 'tigerspring', og det medgav han mig, de havde selv talt om det. De andre, særligt min mor, var helt forundret over, at jeg vidste den slags. Det var ret sjovt.

Og så har Debatten i øvrigt lært mig at lave mad. Jeg kunne intet for fire år siden, jeg var simpelthen håbløs, men efter at have fulgt med i madforum hvor jeg nærmest har taget noter, og også selv har oprettet en del tråde, har jeg lært det. Jeg vil faktisk, i al beskedenhed, gå så vidt og sige, at jeg er blevet virkelig god i et køkken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vUlpeS

Ushjjj, alt muligt godt og anderledes. Generelt interessant at se, hvordan andre læner og lever. Især mht folk, der ser tingene anderledes end een selv. Giver perspektiv, synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...