Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Superduper

Tjener de virkelig så meget :S?

Recommended Posts

Superduper

Hejsa,

Jeg satte mig for at undersøge hvor meget de folk som Ronaldo og Messi egentlig tjente og jeg fandt denne video omkring det:

Kan det virkelig passe at de tjener så meget og er de beløb med sponsorpenge?

Kan de passe at Ronaldo tjener så meget mere end Messi når Messi er meget mere kendt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare-med-kant

Kan de passe at Ronaldo tjener så meget mere end Messi når Messi er meget mere kendt?

Det kommer ikke kun an på hvor kendt man er, men også om man har spillet godt

(haft en god sæson) :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cosgrove

Jeg tror nu ikke den ene er mere kendt end den anden... og så gør Ronaldo sig lidt bedre i reklamer.

Var der ikke en rig asiat der lige havde fået lov til at promovere brandet Ronaldo i asien? Det gør han jo ikke, hvis der ikke var penge i skidtet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss

Jeg tror nu ikke den ene er mere kendt end den anden... og så gør Ronaldo sig lidt bedre i reklamer.

Var der ikke en rig asiat der lige havde fået lov til at promovere brandet Ronaldo i asien? Det gør han jo ikke, hvis der ikke var penge i skidtet.

Og det har rigtig meget at sige

Fx var Anna Kournikova (staveplade?) i længere tid verdens bedst betalte kvindelige tennisspiller og det uden nogensinde have vundet en WTA-turnering

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyeng

At Messi skulle være meget mere kendt kan vist diskuteres, eftersom Ronaldo vel er kåret til Verdens bedste fodboldspiller de sidste 2 år. Og ja, Ronaldo er nok betydelig mere værd i reklamer end Messi, da han, efter en del unge piger og drenges mening, også har udseendet/udstrålingen med sig, modsat Messi.

David Beckham var i øvrigt også et godt eksempel på en fodboldspiller der tjente vanvittige beløb udenfor fodboldbanen pga. udseende og stil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

At Messi skulle være meget mere kendt kan vist diskuteres, eftersom Ronaldo vel er kåret til Verdens bedste fodboldspiller de sidste 2 år. Og ja, Ronaldo er nok betydelig mere værd i reklamer end Messi, da han, efter en del unge piger og drenges mening, også har udseendet/udstrålingen med sig, modsat Messi.

David Beckham var i øvrigt også et godt eksempel på en fodboldspiller der tjente vanvittige beløb udenfor fodboldbanen pga. udseende og stil.

Han gør det endda vidst stadig efter han er stoppet med at spille? :gruble:

Omvendt skal man ikke ret mange år tilbage, så var Tiger Woods verdens bedst betalte sportsudøver, idag er hans image / brand intet værd.

Det er en meget omskiftelig verden og de fleste sportsfolk har kun meget kort tid til at tjene en hel livsindtægt, så ja de tjener mange penge, nogen endda latterligt mange penge. Men det kan også hurtigt slutte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Code71

Han gør det endda vidst stadig efter han er stoppet med at spille? :gruble:

Omvendt skal man ikke ret mange år tilbage, så var Tiger Woods verdens bedst betalte sportsudøver, idag er hans image / brand intet værd.

Det er en meget omskiftelig verden og de fleste sportsfolk har kun meget kort tid til at tjene en hel livsindtægt, så ja de tjener mange penge, nogen endda latterligt mange penge. Men det kan også hurtigt slutte.

Altså det er jo en sandhed med modifikationer.

Fodboldspillere har naturligvis kun en ret begrænset periode som professionelle og det er en hård vej at nå dertil. Men at sige at det er deres livsindtægt de skal hente der, er jo forkert

Selvom de stopper karrieren, stopper de jo ikke med at arbejde. De har nøjagtigt lige så mange år på arbejdsmarkedet som alle vi andre har. Bare ikke som proffesionel fodboldspiller even

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites