Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sara-lm

Sko til brede fødder (og høj vrist)

Recommended Posts

Sara-lm

Jeg er så heldig, at jeg fra naturens side er blevet udrustet med både brede fødder og en høj vrist som gør det næsten umuligt, at finde sko, særligt sommersko.

Jeg har prøvet Gizeh fra Birkenstock, og de var for smalle, men ikke ret meget for smalle.

post-116947-0-95111700-1435830469_thumb.

Så hvad gør I andre, som har brede fødder?

Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle som var ungdommelige (er 22) i udtrykket, men samtidigt må de gerne sidde godt på foden, så skyd løs med ideer og mærker af sko.

På forhånd tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
giraffie

Jeg er så heldig, at jeg fra naturens side er blevet udrustet med både brede fødder og en høj vrist som gør det næsten umuligt, at finde sko, særligt sommersko.

Jeg har prøvet Gizeh fra Birkenstock, og de var for smalle, men ikke ret meget for smalle.

download.jpg

Så hvad gør I andre, som har brede fødder?

Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle som var ungdommelige (er 22) i udtrykket, men samtidigt må de gerne sidde godt på foden, så skyd løs med ideer og mærker af sko.

På forhånd tak :)

Var det den smalle eller alm. brede Birkenstock du prøvede? Jeg har nemlig også en bred og høj fod og kan sjældent passe støvler, støvletter osv fordi jeg ikke kan få stoppet fusserne i. Men Birkenstocck i alm bredde kan jeg passe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sara-lm

Var det den smalle eller alm. brede Birkenstock du prøvede? Jeg har nemlig også en bred og høj fod og kan sjældent passe støvler, støvletter osv fordi jeg ikke kan få stoppet fusserne i. Men Birkenstocck i alm bredde kan jeg passe.

Der var den alm. brede, og min lilletå kun ikke være inden i skoen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lojha

Jeg har præcis samme udfordring som dig - og sommersko er et helvede. I lukkede sko kan man jo heldigvis ikke se, at skoen er en størrelse eller to for lang til foden...

I år har jeg fundet et par sandaler i Skoringen i mærket Yokono (fra Spanien). De er rigtig pæne, og de sidder perfekt :-). Yokono laver mange virkelig flotte sko og sandaler, men det ser desværre ud til, at det kun er Skoringen, der forhandler dem i DK, og de har kun et par modeller. Øv. Dem ville jeg ellers gerne udforske lidt mere. Må finde en undskyldning for at tage til Spanien snart.

Jeg har også nogle gange haft held med Rieker, men de er ofte liiidt konede i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Petrine-

Lige den model brikenstock er ret smal, så hvis der er andre du kan lide ville jeg prøve dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sara-lm

Lige den model brikenstock er ret smal, så hvis der er andre du kan lide ville jeg prøve dem.

Du lyder til, at kende til Birkenstock, så ved du om det samme gør sig gældende med Madrid eller Almere? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sara-lm

Jeg har præcis samme udfordring som dig - og sommersko er et helvede. I lukkede sko kan man jo heldigvis ikke se, at skoen er en størrelse eller to for lang til foden...

I år har jeg fundet et par sandaler i Skoringen i mærket Yokono (fra Spanien). De er rigtig pæne, og de sidder perfekt :-). Yokono laver mange virkelig flotte sko og sandaler, men det ser desværre ud til, at det kun er Skoringen, der forhandler dem i DK, og de har kun et par modeller. Øv. Dem ville jeg ellers gerne udforske lidt mere. Må finde en undskyldning for at tage til Spanien snart.

Jeg har også nogle gange haft held med Rieker, men de er ofte liiidt konede i det.

Tak for forslaget, og jeg vil da se om ikke de har mærket i min lokale Skoringen :)

---

Til orientering, så bor på jeg på Sjælland, så hvis der er nogle som kender til butikker som har mange sko til brede fødder, så vil jeg gerne have navnet - København er også helt okay :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blah Blah

Jeg har gode erfaringer med Rieker og Gabor til en bred fod med høj vrist.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sara-lm

Jeg har gode erfaringer med Rieker og Gabor til en bred fod med høj vrist.

Tak for forslag, jeg kigger på dem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Den sandal fra Ecco, som hedder Dagmar, fungerer rigtig fint til min meget bredde forfod og meget høje vrist. Jeg har den i sort og nude.

ec247153_powder_02211_4.jpg

For mig er det også vigtigt, at den sidder ordentligt fast på foden og ikke er sådan én, man nemt smutter ind i og ud af. Jeg kan dog se på billed-google, at Ecco også laver en model, som minder om den viste fra Birkenstock, så den kan du eventuelt se nærmere på.

71eO1y5OfTL._UX695_.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...