Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sølvfisken

Bustur i 9 timer - forslag til lækker madpakke!

Recommended Posts

Sølvfisken

Min veninde og jeg (som er ret gravid og ret sulten) tager til Berlin om en uges tid. Vi skal køre i bus derned, og det tager ca. 9 timer.

Vi skal selvsagt have noget at spise på vejen, og helst noget rigtig lækkert.

Jeg er dog en smule blank på idé-fronten. 

Pølsebrød er jeg ikke fan af. Pizza-lignende ting er fine, men ikke i ret voldsomme mængder (medmindre der er en måde at lave det på så det ikke bliver tørt - det synes jeg tit pizzasnegle og den slags ender med at blive)

Har I nogle gode idéer? 

Vi kan nok godt finde ud af at have et fryselegeme (eller et par frosne flasker vand) med, så tingene kan holde sig en smule kolde.

Kom hjertens gerne med forslag! :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare-med-kant

Frikadeller :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bare-med-kant

Pitabrød med salat :-P (Nu er jeg sulten)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
husfruen

Lækre grove boller/sandwich med diverse fyld og frugt i mundrette stykker.  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filipai

Jeg ville lave nogle wraps, med røget laks, salat og flødeost, nu hvor i skriver i godt kan holde det køligt. Bare sørg for at salaten er tør, så wrappen ikke bliver alt for våd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
netteven

Jeg ville lave sandwiches - evt. have dressingen i en lille bøtte, så det ikke bliver alt for snasket på vejen ned.
Derudover ville jeg tage chips med, men det er også fordi jeg let bliver køresyg og her hjælper det at spise chips :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Jeg ville pakke en køletaske med små frikadeller, stænger af lækker ost (god cheddar, manchego osv eller bare ostehaps, hvis man ikke er til "god" ost :-D), pebrfrugt i stænger, agurkestykker, noget lækker frugt som er til at spise på farten (kirsebær, ærter, hindbær, blåbær osv), noget lækker mørk chokolade og så noget lækker juice/danskvand/kakao eller lignende.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
foodismyaddiction

Jeg ville lave en pastasalat.

Den holdee sig frisk til hele turen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frandsen

Pølsehorn/skinkehorn/samosaer/pirogger/eller andet 'dej med fyld', som du fryser ned :) Så tør de langsomt op undervejs og er dejligt kølige, når de skal spises. Som bonus fungerer de også som fryseelement for de andre mad-/drikkevarer.

Udskåret frugt i en bøtte er også lækkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Pølsehorn/skinkehorn/samosaer/pirogger/eller andet 'dej med fyld', som du fryser ned :) Så tør de langsomt op undervejs og er dejligt kølige, når de skal spises. Som bonus fungerer de også som fryseelement for de andre mad-/drikkevarer.

Udskåret frugt i en bøtte er også lækkert.

Jeg synes den slags optøet mad er uappetitlig, hvis ikke man kan varme dem lidt inden spisining. Dejen er mærkelig og tør. Kan godt være det bare er mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...