Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sophaya

Hvornår står du af?

Recommended Posts

Sophaya

Der er bestemte typer af debatter, hvor jeg, mens jeg læser indlæggene, simpelthen bliver træt. Og står af. Jeg svarer ikke på trådene, for jeg bliver simpelthen irriteret bare af andre menneskers svar eller af selve emnet. Og jeg kan umuligt være den eneste! 

Hvilken type debatter får dig til at stå af? Hvornår melder du pas og trykker videre til et andet emne? 

For god ordens skyld kan jeg lige nævne nogle af mine egne stå-af-emner:

Politik (især omhandlende indvandrerpolitik) 

Er-han-mon-vild-med-mig/jeg-tør-ikke-invitere-hende-ud

Dyrevelfærd

Vegetarer og veganere, der skammer kødspisere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sophaya

Kianna - for mig går den også begge veje mht vegetar og kødspiser. Jeg synes ikke man skal blande sig i hvordan andre mennesker spiser. Jeg har bare endnu kun oplevet den ene vej. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sangius

Lige så snart folk begynder at svare mine indlæg med: 'Det er min holdning, og den skal du ikke sætte spørgsmålstegn ved, så nu skal du holde kæft'... O.o .. eller noget i den dur.

Desuden mister jeg LYNHURTIG lysten til at debattere, hvis folk begynder at debattere usagligt. Men så synes jeg som regel at mine argumenter har vundet, hvis folk ikke længere kan komme på andet end at ty til angreb :P

Jeg undrer mig altid når folk gør det - er man netop ikke på en debat hjemmeside, for at sætte spørgsmålstegn ved andres holdning, og få andre til at gøre det samme med ens egne holdninger? :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
*LadyFox*

- Om bådflygtninge, jeg bliver så ked af det hver gang.

- Vegetar/veganer-debatter, eller fint nok så længe de er saglige. Men når der bliver kastet om sig med "mord/mordere" osv. I den forbindelse står jeg af.

- Om Hundeloven/forbudslisten, åh gud. Hvis dumhed skal findes så er det i de debatter man skal ledes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Jeg står af på debatter, hvor der kommer personlige angreb..... Jeg bliver irriteret, sur og skuler ondt til min ipad. I det virkelige liv bryder jeg mig heller ik om mennesker, som bruger personligt angreb, når de ikke har flere argumenter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pjeps

Jeg hopper med på Ados liste +

Jeg står af når samme debattør igen og igen opretter tråde om samme emne og alligevel fortsætter i samme stil.

Ellers har jeg bare en god håndfuld debattører på mentalt iggy, så jeg nøjes med at springe deres indlæg over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pjeps

Jeg hopper med på Ados liste +

Jeg står af når samme debattør igen og igen opretter tråde om samme emne og alligevel fortsætter i samme stil.

Ellers har jeg bare en god håndfuld debattører på mentalt iggy, så jeg nøjes med at springe deres indlæg over.

Og tråde om mad-diskussioner, ala er der ost i bechamel eller ej, i hvertfald når madpolitiet kommer ind i trådene og forbyder folk at kalde noget for et navn, hvis det ikke indeholder de originale ingredienser :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dirtylittledevil

Tråde oprettet af debattører hvor problemet er et eller andet helt himmelråbende forrykt, men det er som om TS slet ikke kan læse hvad folk svarer, og hvis folk spørger om 3 uddybende ting for at komme med mere kvalificerede svar, så ignoreres det af TS eller der svares kun på det halve.

Jeg synes det er spild af mit liv at læse det, og ærgerlige spildte kræfter af de som prøver at hjælpe TS.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kindersnitten

Jeg står af, når der ikke er plads til nuancer. Fordi mange emner er blevet gennemtærsket om og om igen, er der opstået en meget sort/hvid indstilling til mange dilemmaer (og mange af dem går jo igen på den ene eller anden måde).

Især når det kommer til parforhold bliver folks meninger ofte fremstillet som den Absolutte Sandhed om Det Gode Parforhold. Og jeg tror bare, at det er forskelligt, hvad der virker for folk i deres personlige parforhold. 

Jeg står af, når det er nødvendigt at skrive firehundrede disclaimers, fordi emnet er sprængfarligt og folk insisterer på at dreje ens udsagn. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lotte_36

svar som: det her er et debatforum - hvis du ikke kan tåle det osv...... Prøv nu bare at svare sagligt! Og lad være med at bruge det som undskyldning for at du opfører dig temmelig ubehageligt på et debatforum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...