Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

independent

Hvorfor taber jeg mig ikke på maven?

Recommended Posts

independent
Jeg er en kvinde på 23 år, som er tilfreds med alt på min krop. Min bagdel, mine ben og arme osv. Men ikke min mave. Jeg er æbleformet - dvs. at alt det usunde fedt sidder sig på min mave, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få det væk??? Jeg har prøvet alt muligt, men noget må jeg gøre forkert. Hver gang jeg prøver en slankekur, så smider jeg 2 cm om livet, og det er det. Mere sker der bare ikke, og når jeg så spiser normalt igen, så går der kun et par dage så er de 2 cm tilbage igen. Jeg ved at jeg kan tabe 5 cm om livet, og det er også det jeg vil! 
 
Jeg er bare meget i tvivl om det fedt jeg har på maven, er noget der kan strammes op så det er væk, eller om jeg skal tabe mig først? Jeg prøver at leve så sundt som overhovedet muligt, og får nok proteiner osv. Jeg styrketræner 6 dage i ugen og løber 3 dage i ugen. Jeg har styrketrænet i lidt over en måned nu, og løbet i 14 dage, men der sker bare intet ved min mave - kun alle andre steder på kroppen  :huh:
Skal jeg lave interval træning? For jeg løber bare i normalt tempo. Eller kan det være kosten? Jeg er i tvivl om jeg spiser for lidt, med alt det træning jeg er begyndt på, for har hørt hvis man spiser for lidt så danner der sig fedtlag på maven? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
jhfhgfhgf

Jeg har intet forstand på træning, men jeg har læst et eller andet sted at cardio skulle være vejen frem mod en flad mave but idk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella

Fordi man ikke kan punktslanke sig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
AnonymKvinde86

Måske er du bare en af dem der, der taber sig enormt langsomt. 

Da jeg begyndte at træne gik der 2,5 år, før jeg kunne se resultater i spejlet. Nogle kroppe reagerer bare meget langsomt på det, tror jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
louisedk_87

Hvis du er gået fra 0 træning til den mængde træning du beskriver på 1 mdr, så har du nok stresset din krop.

 

når kroppen er stresset danner den stress hormonet kortisol, og det sætter sig 1 sted - maven

Den mængde træning du har beskrevet er rimelig meget lig med stress

 

Har du hørt om anna bogdanova? har nævnt hende i en del tråde herinde efterhånden, men hendes principper virker.

 

1 times træning i ugen, meget mad, eksplosiv træning - og det kan gøres hjemme i lejligheden. jeg gik fra 3 ugentlige løbetur, holdtræning med hhv dans og yoga samt styrketræning 2 gange i ugen - til 1 times eksplosiv styrketræning i ugen, ingen løb eller noget andet. resultat - jeg er ikke blevet større, min mave er blevet pænere, jeg er blevet markant stærkere. jeg er stadig ikke hvor jeg spiser det jeg skal, men jeg prøver at komme derhen ad.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
petrix

Du skal ihvertfald have tålmodighed.

Hvis du træner regelmæssigt og spiser sundt, så er jeg ikke i tvivl om at du kommer i mål.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss

Hvis du er gået fra 0 træning til den mængde træning du beskriver på 1 mdr, så har du nok stresset din krop.

 

når kroppen er stresset danner den stress hormonet kortisol, og det sætter sig 1 sted - maven

Den mængde træning du har beskrevet er rimelig meget lig med stress

 

Har du hørt om anna bogdanova? har nævnt hende i en del tråde herinde efterhånden, men hendes principper virker.

 

1 times træning i ugen, meget mad, eksplosiv træning - og det kan gøres hjemme i lejligheden. jeg gik fra 3 ugentlige løbetur, holdtræning med hhv dans og yoga samt styrketræning 2 gange i ugen - til 1 times eksplosiv styrketræning i ugen, ingen løb eller noget andet. resultat - jeg er ikke blevet større, min mave er blevet pænere, jeg er blevet markant stærkere. jeg er stadig ikke hvor jeg spiser det jeg skal, men jeg prøver at komme derhen ad.

Det ville også være mit bud

Så skal man også huske at selv en simpel ting som ens personlige spise-hastighed også kan betyde noget, jeg hører selv til dem, der uanset hvor sundt jeg spiser, så skal jeg også koncentrere mig om spise langsomt bare for holde vægten

Og igen er den dybere årsag at det stresser kroppen når man spiser hurtigt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
louisedk_87

Er der noget videnskabeligt der peger i retning af, at det du siger har noget som helst i sig? Kan du pege på nogle undersøgelser eller andet som ikke kommer fra BT eller noget i den stil?

 

Jeg antager, at to måltider med samme antal kcal indtaget i forskellige tempo vil have samme indflydelse på min krop. :)

Lidt "sandhed" i det. Det siger jo der går 15 minutter inden hjernen registrerer at maden er indtaget, hvormed man reelt kan spise for meget hvis man spiser hurtigt, da man ikke føler sig mæt.

 

http://iform.dk/kost/sund-vaegt/spoergsmaal-om-sund-vaegt/taber-jeg-mig-ved-at-spise-langsomt

 

Men dit eksempel har det samme indflydelse - næsten. For jo længere tid du tager om at tygge maden, jo bedre "knust" er det og jo nemmere er det for maven at fordøje og optage næring fra. Men det er noget helt andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
qwinde

Hvis du kun har trænet i en måneds tid skal du have noget mere tålmodighed. Som andre har sagt så hvis du bliver ved med at være seriøs med din træning og lige så vigtigt din kost, så vil du helt klart ende med at se resultater.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja9_DH

Er det fedt, der sidde på maven eller kan du være oppustet? For ellers kan det være en idé at skære ned på kulhydraterne....det har i hvert fald haft utrolig positiv effekt på min mave :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites