Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

katskat1987

Terminstråd Februar & Marts 2016

Recommended Posts

katskat1987

Gelica hvornår skal du scannes i morgen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
haugetrolden

Vil også gerne være med :)

Navn: Haugetrolden

Alder: 27 år

Beskæftigelse: Financial Controller

Mands alder: 31 år

Mands beskæftigelse: Ingeniør

Bor: Midtjylland

Fødested: København

Prøvet siden: Prøvet og prøvet er vist så meget sagt. Gevinst i første hug

Testet positiv: 7. Juni, 4+4

Termin: 10. Februar

Andre børn:

Vide kønnet?: Måske

NF-scanning:

MD-scanning:

Andre scanninger:

1. læge besøg:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
haugetrolden

Går og overvejer en tidlig scanning. Mest for at give med sikkerhed og tryghed :)

Er der nogen af jer der har gjort det før? Er det noget værd?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katskat1987

Velkommen til Haugetrolden :banan: Dejligt der kommer nogle flere :)

Jeg har aldrig været gravid før, men jeg er blevet tilbudt en tidlig scanning pga tidligere fertilitetsbehandling. Det er jeg rigtig glad for, og havde vi ikke fået den, havde vi selv købt en. Jeg skal scannes om 12 dage, hvor jeg ifølge egne beregninger er 7+2 :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katskat1987

Gelica jeg ønsker dig så meget held og lykke i dag, og jeg håber alt er tiptop :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katskat1987

Nå men jeg tog lige den der digitale test her til morgen. Den viser det, jeg også tænker den bør vise på nuværende tidspunkt, så kan man så ikke godt regne med, at jeg har det rigtige hcg i kroppen lige nu?

post-104319-0-01913600-1433919253_thumb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BunnyCat

Så er det vist på tide jeg også får mig præsenteret her inde (overspringshandling da jeg er træt og ikke gider gøre rent :rulle: )

Navn: BunnyCat
Alder: 23år
Beskæftigelse: Optikerassistent
Mands alder: 24 år 
Mands beskæftigelse: Lagerarbejde
Bor: Midtjylland
Fødested: Horsens
Prøvet siden: September 2014. Har pcos så vi endte i behandling efter blot et halvt år. 
Testet positiv: d. 4. Juni formodet 3+6 kender ikke den præcise dag for æl da jeg ikke kan bruge testene.
Termin: Første gæt ca. 12. Februar
Andre børn: Nej
Vide kønnet?: Ja 
NF-scanning: 
MD-scanning:
Andre scanninger:
1. læge besøg: Bliver 15. Juli

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
haugetrolden

Har nu bestilt tid til en tidlig scanning den 20/6 hvor jeg formegentlig er 6+3. Så satser vi på at se en fin lille spire der :)

Hvornår har I planer om at fortælle det til nærmeste familie?

Og hvor meget mærker i til graviditeten?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
haugetrolden

Har sørme et spørgsmål mere.

Har brugt en terminsberegner med 28 dage som standard. Dog er jeg rimelig sikker på at jeg allerede havde ÆL på dag 10 ca. Vi knaldede dagen inden og dagen efter og ikke mere i et par dage derefter. Så hvis jeg selv skal skyde på hvor langt jeg er, så vil jeg jo sige 4 dage længere. Altså 5+4 i dag i stedet for 5+0.

Hvad er jeres tanker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katskat1987

Velkommen til Bunnycat :banan: Jeg sætter dig på forsiden, når jeg er tilbage ved computeren :)

Hauge: vi har fortalt det til mine forældre med det samme, fordi de har fuldt os igennem fertilitetsbehandling, og vi ville alligevel dele det med dem og have brug for deres støtte, hvis det alligevel ikke går med denne graviditet. Vi ville også gerne sige det til svigerforældrene. De er skilt og min kærestes mor og far skal have det at vide samme dag, men det er at værre logistik helvede, da min kæreste vil sige det til dem face to face, men i weekenderne, når vi har mulighed for at tage hjem og fortælle det er de aldrig hjemme samme tid. Lige nu ser det dog ud som om, at det bliver den weekend der hedder den 20-21 juni, at de får det af vide. Derudover fortæller vi det nok til vores nærmeste venner weekenden efter, da vi skal til festival der, og de vil undre sig over, at jeg ikke drikker alkohol tre dage i træk, og de ved også godt vi har været i behandling, så de vil alligevel regne det ud med det samme.

Jeg har konstant ømme bryster i variere de grad. Derudover har jeg ind imellem let kvalme og murren i underlivet.

Jeg vågner også hver nat badet i sved, så alt er vådt og gennemblødt. Det er noget nyt og skulle kunne ske i en graviditet pga hormonerne.

Jeg har regnet termin ud fra min ægløsning, da jeg først havde ægløsning på dag 95, så det giver ingen mening, at gå efter sidste menstruation. Detaljer også at være det mest præcise at regne cyklus ud efter ægløsning, men alle fostre udvikler sig forskelligt, så selvom man ved præcis hvornår man havde ægløsning, kan man godt blive sat både frem og tilbage i forhold til termin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...