Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

dannycool234

Telte

Recommended Posts

dannycool234

Hej

Jeg ved ikke om tråden ligger rigtigt, men kunne ikke lige finde ud af hvor den ellers skulle høre hjemme :)

Jeg kigger på telte, sovepose og liggeunderlag, og har overvejet Hi-tec som Bilka sælger, men jeg gider ikke at samle mærkerne. Jeg har hørt godt om mærket, og kan godt lide prisen :) 

Det skal bruges til sommer hvis vejret er godt, for jeg har overtalt kæresten til en cykeltur rundt fyn. Vi har ikke prøvet at sove i telt før, og hvis det kikser helt sørger vi for at finde bed and breakfast i nærheden som backup :) 

Derfor er der vigtigt at det ikke koster alt for meget, for hvis vi er for meget luksus dyr til friluftlivet er det spild af penge. Jeg ved godt pris og kvalitet hænger sammen :) Men vi vil bare gerne trinet op over festival niveauet, uden at bruge 3.000 kr på et telt. 

Er der nogen der kan anbefale nogle mærker, eller har set et godt tilbud i Odense?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Jeg ville køre i friluftsland eller spejdersport - hvis jeg skulle være sikker på kvaliteten

Friluftsland har f.eks et letvægtstelt til 1.199 kr.

http://www.friluftsland.dk/dk/shoparticle/wild-country-coshee-3/shop/catalog/product/view/77124/telte-15/

Tilsvarende hos spejdersport 

http://www.spejdersport.dk/asivik-adventure-2-tent.aspx

Alternativt kan du kigge på shelter appen - og overnatte i shelters.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dannycool234

Jeg var inde i en friluftland her i Odense, og han var vist ikke helt med på hvad jeg mente. Han ville ihvertfald gerne sælge mig nogle ting som var noget dyrere end jeg havde budgetteret. Allene teltet var 1800-1900 kr. Det var lidt svært at forklare ham at jeg ikke ville bruge for mange penge på noget jeg ikke ved om jeg gider mere end en gang.

Men det med shelter var en god ide :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aim

Problement for dig er nok at telte i den billige-kategori og det danske sommervejr (læs: Regn) ikke er en fantastisk kombi. Teltet skal kunne modstå et vist vandsøjletryk for at det ikke bliver vådt indvendigt ved en hel dag med regn eller en kraftig byge - og gennemblødt telt ødelægger altid fornøjelsen ved en teltferie  ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TomKah

Vi har haft et fra easycamp til 799 som fint kunne klare det danske vejr. Problemet var ikke at holde regn og blæst ude. Vi har fået brugt det en del gange men stængerne skulle man virkelig passe på ikke flækkede - og til sidste gjorde de for os.

Vi købte det her. Priserne er steget lidt.

http://www.billigcamping.dk/shop/easy-camp-1-3-194c1.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dannycool234

Tak for svar.

Tror vi er kommet frem til at vi sover i shelter.  Så er vi udeover det at bruge penge på et et telt som vi ikke ved om vi kommet til at bruge igen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites