Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

JuLoMiJa

Er det risikabelt at oplyse adresse mm. på Facebook i et billede?

Recommended Posts

JuLoMiJa

Hej alle,

Jeg er bekymret over et billede, jeg har lagt ind på facebook. På billedet ses min kørekort, hvor jeg har dækket mit cpr, da det åbentbart kan bruges til ulovligheder udenfor Facebook(hvilket jeg ikke kan forstå, at folk kan få dem selv til).
Men til at dække cpr-nummeret lagde jeg en faktura, hvor min mors navn, adresse og by står. Og jeg er i tvivl, om jeg skal slette opslaget, da de oplysninger måske kunne bruges af andre til noget ulovligt.
Kan I fortælle mig, om der er en risiko i dette tilfælde for at få misbrugt oplysningerne fra billedet?

Også gerne forklaringer og løsningsforslag! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tjili

Jeg ville helt sikkert få billedet slettet. For det første er det ikke din egne, men din MORS adresseoplysninger. Og selvom det måske ikke kan misbruges til noget helt vildt farligt, så er det da bare megaubehageligt at have sin offentlige adresse til at ligge og flyde på Internettet. Nu ved jeg ikke om din mor har Facebook, men hvis hun fx skriver hun tager på ferie, så ligger hendes adresse på dit billede, og man kan aldrig vide hvem der kigger med. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

Slet billedet, så er det væk fra facebook.

Ligger det på din private profil, og har du en lukket profil hvor kun venner kan se dine billeder og statusser. så er det næppe specielt farligt, med mindre du har nogle bekendtskaber af mere suspekt karakter.

Men hvorfor lægger du et billede op af dit kørekort? 

Og ja har man en persons cpr nr, kan dette misbruges, - ikke at det nødvendigvis sker, men der er en risiko, sådan er det også hvis man. f.x. mister sin pung sygesikring og div. andre identitetskort. 

Og ja får en person med de forkerte hensigter fat i navn og adresse, så kan dette også misbruges, men altså navn og adresse kan man jo finde på krak, i telefonbøger og så mange andre steder, så der er man næppe mere udsat på facebook.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites