Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

PaleSeptember

De bedste restauranter du har spist på (i DK og i udlandet)

Recommended Posts

PaleSeptember

Ja, når man ikke kan sove, så kan man jo stå op og lave sådan en tråd.

Når det kommer til de bedste restaurantoplevelser, jeg har haft i Danmark, så er der ikke så meget tvivl.

Hotel Vejlefjord

Min mand inviterede mig sidste år på min fødselsdag på spa-ophold på Vejlefjord inkl. 5 retters gourmetmiddag med vinmenu, og hold nu op hvor var det formidabelt godt hele vejen igennem! Både opholdet og middagen! Prisen var også derefter, men jeg drømmer jævnligt om at komme tilbage dertil.

Restaurant Herregårdskælderen på Sønderskov Slot

Stemningsfyldte omgivelser og virkelig veltillavet dansk mad med fokus på danske råvarer efter årstiden. Supergod service, man føler sig virkelig velkommen. Ganske rimelige priser.

http://www.sonderskov.dk/Restaurant/

Restaurant Over Aaen i Kolding

Lækre spanske tapas lavet og serveret af ægte spaniere. Hyggelig stemning, god service og rimelige priser.

http://restaurantoveraaen.dk/

Når det kommer til udlandet, så er det lidt sværere at begrænse mig. Men vi var på ferie i Siena i Toscana for 4 år siden, og der var virkelig nogle restauranter, der var fantastiske, men desværre kan jeg ikke huske dem alle. I får et par stykker af dem.

Antica Osteria da Divo

Fantastisk sted med super betjening. Man sidder ligesom i en grotte (se billeder på hjemmesiden), og det var bare så stemningsfyldt, og maden var helt fantastisk!

http://www.osteriadadivo.it/eng/chi-siamo.htm

Ristorante Vecchia Osteria

En lille restaurant i en lille by uden for Siena. Ser ikke ud af noget særligt, og indretningen er heller ikke speciel, dog typisk italiensk. Vi blev betjent af "restaurantmutter", der var helt igennem autentisk og sød og hjælpsom, og maden var veltilberedt ægte toscansk. Et sted, hvor de lokale kom, hvilket siger meget om kvaliteten.

http://www.ristorantichianti.it/vecchiaosteria/

Il Nuovo Vesuvio i Offenburg, Tyskland

En restaurant, som jeg blev meget positivt overrasket over. Udefra ligner den et dårligt pizzeria komplet med neonlys og det hele, men indenfor var der faktisk rigtig hyggeligt, og det var ægte italienere, der drev stedet. Super betjening, lækker veltillavet italiensk mad og rigtig hyggelig stemning. Prisen fejlede heller ikke noget.

http://www.ilnuovovesuvio.de/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

Unfair tråd!!

Jeg kommer jo til at sidde her hele dagen :evil:

Giv mig lige lidt tid til at få organiseret tankerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sølvfisken

..nu har du haft tid nok, Wizzze.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

..nu har du haft tid nok, Wizzze.

Skal jo også lige arbejde ;) 

Tænker skam stadig og skriver på min lille liste, når et minde popper frem :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sølvfisken

Skal jo også lige arbejde ;)

Tænker skam stadig og skriver på min lille liste, når et minde popper frem :D

Ah, så skidt da :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PaleSeptember

Var det helt umuligt Wizzze?  :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CoastalLiving

Jeg har lidt samme problem som Wizzze, men jeg vil finde en enkelt frem, som står helt for sig selv. Jeg har spist på rigtigt mange gode restauranter verden over, både gode lokale steder og Michelin restauranter, men den her er noget helt for sig selv.

Fogo de Chao. Sao Paulo, Brasilien. De har flere restauranter i både Brasilien og USA, men det her er moderskibet. Den originale og den allerførste.Jeg har spist på mange brasilianske churrascaria restauranter (brasiliansk steakhouse), men det her slår alt. Vi sad ved et langt bord, og fik bare en udsøgt betjening. Vi fik alt at vide om deres buffet, som var fuld af forretter. Alt muligt. Salater, brød, små fristelser....men vi fik også at vide, at det ikke var stedet at fylde maven op. 

Vi blev alle udstyret med en lille papbrik. Grøn på den ene side, rød på den anden. Ideen er at så længe den grønne side vender op, så bliver man ved med at få tilbudt kød. Mange forskellige udskæringer af oksekød, svinekød, kyllingehjerter, chorizo....men så kom endeligt the holy grail. Picanha. En unik brasiliansk udskæring, der ligger længere tilbage og højt oppe. Tynde, tynde skiver af ultramørt oksekød, der bare var så....wow! En lettere røget smag og kød der kunne skæres med en ske. Der er vi så lige der, hvor almindeligt oksekød aldrig nogensinde bliver det samme. Jeg er blevet grundigt forkælet i Japan med kobe oksekød, men picanha er helt for sig selv! Jeg har ladet mig fortælle, at den så skønne smag skyldes et tykt fedtlag, der først bliver skåret fra, inden kødet kommer på spyd og bliver serveret.

Vi fik rigeligt med drinks, og i Brasilien skal man have caipirinha. En blanding af brasiliansk tequila, nemlig Cachaça blandet med frisk rørsukker og knust limefrugt. Guddommeligt. Vi endte med desserter fra den overdådelige buffet samt Fernet Branca og espresso. Et restaurantbesøg som jeg aldrig vil glemme!

Der er steder, som jeg ikke engang husker navnet på. En Kyoto restaurant i Tokyo, som nok er et af det dyreste og bedste måltider, som jeg nogensinde har spist. En berømt restaurant i Bangkok i fire etager, som altid er frekventeret af den japanske kejser, når han er på besøg. Mumm Napa, som tager prisen for det bedste rosastegte andebryst nogensinde, Andres i Chia, Colombia for bare at lave det bedste bbq direkte på bordet, En mangestjerners restaurant på Orchard Rd. i Singapore, der leverede en udsøgt 12 retters kinesisk menu, betalt af vores samarbejdspartner (endnu et af de steder, hvor jeg ikke har råd til at spise), Og sidst men ikke mindst, et steakhouse i Caracas, Venezuela, der serverede fantastisk oksekød grillet direkte på bordet, og nogle ret store drinks. De elsker whiskey i Venezuela....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
matcha

Dem der falder mig først ind er Frederikshøj og Malling og Schmidt - da det var Torsten Schmidt som stod i køkkenet :) Elsker når der går lidt cirkusforestilling i den....;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mart240e

Den nye TGIF, der netop er åbnet i København. Den kan helt klart kun anbefales herfra :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JydenFraHerlev

Restaurant Frederikshøj, Aarhus. Den Michelin stjerne er SÅ fortjent.

Jensen på Søborg Hovedgade i Søborg. NEJ ikke bøf-snasken, men en meget hyggelig lille restaurant hvor fruen lavede maden mens manden hyggede om gæsterne. Hjemmelavet mad fra bunden med kvalitets råvarer og tilberede med kærlig hånd og uden så megen pjat. Selv moseænderne havde han selv skudt. Der fik man også en suveræn karrysuppe. Restauranten er desværre lukket nu :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...