Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

celinamoelenberg

Ikke tilfreds med hullernes placering

Recommended Posts

celinamoelenberg

Hej :-)

Jeg fik i går taget mig sammen til at få skudt huller i ørerne, efter mange års pres fra familie, venner osv.
Jeg er glad for dem, men jeg kan dog ikke abstrahere fra at jeg synes at mit hullet i mit venstre øre (billedet til højre) sidder for langt ude og for langt nede på øreflippen.
Jeg ved godt at mine ørerne selvfølgelig heller ikke er helt symmetriske, men vil i vurdere det til at jeg burde lade det gro sammen og få skudt et nyt i? 
Jeg ved ikke om jeg er for hysterisk, eller om de rent faktisk sidder forskudt eller om den ene ørering bare er strammet mere end den anden?
Jeg vil også gerne kunne bære større ørestikker i fremtiden, uden at det ser for tosset ud.

post-177281-0-45571600-1431876298_thumb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santa

Hvis det ikke er et større problem at få det lavet om, så gør det. Kan godt se at den ene sidder rigtig fint, og den anden....not so much.

Mine huller (lavet da jeg var 4 år - ja, det var de glade, tankeløse 70'ere!) sidder superfint, men det ene gror sammen på få dage, hver gang jeg ikke har noget i det. Utroligt efter så mange år, men sådan er det. Det gad jeg godt kunne ændres, men det kan det ikke, så vil de sidder skævt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
celinamoelenberg

Hvis det ikke er et større problem at få det lavet om, så gør det. Kan godt se at den ene sidder rigtig fint, og den anden....not so much.

Mine huller (lavet da jeg var 4 år - ja, det var de glade, tankeløse 70'ere!) sidder superfint, men det ene gror sammen på få dage, hver gang jeg ikke har noget i det. Utroligt efter så mange år, men sådan er det. Det gad jeg godt kunne ændres, men det kan det ikke, så vil de sidder skævt.

Ved du om det er muligt at få et nyt hul skudt i så tæt på det gamle hul? For det er jo kun få millimeter der er snakke om..

Tror du så at det nye vil kunne komme til at "falde" sammen med det gamle hul hvis der blot bliver rykket lidt i øreringen, så det bliver til ét stort hul, eller vil det gamle kunne gro fint sammen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lismaens

Min seksårige fik lavet huller i efterårsferien og efter at have brugt noget nær ti minutter på at tegne hullet og vaske af igen, mente vi at hullerne sad nogenlunde lige.

Det gjorde de så bare ikke, der var markant forskel på hullernes placering så efter en uges tid pillede jeg dem ud. Hullerne voksede helt sammen og der var end ik mærker efter dem, fordi der kun var gået så kort tid.

Hun har lige fået nye huller her i påskeferien og de sidder heldigvis meget bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
celinamoelenberg

Min seksårige fik lavet huller i efterårsferien og efter at have brugt noget nær ti minutter på at tegne hullet og vaske af igen, mente vi at hullerne sad nogenlunde lige.

Det gjorde de så bare ikke, der var markant forskel på hullernes placering så efter en uges tid pillede jeg dem ud. Hullerne voksede helt sammen og der var end ik mærker efter dem, fordi der kun var gået så kort tid.

Hun har lige fået nye huller her i påskeferien og de sidder heldigvis meget bedre.

Okay, rart at vide at det kan lade sig gøre.

Hvor lang tid vil du mene at der bør gå før man kan få skudt et nyt hul i?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kectia

Jeg har to huller i hvert øre - de første to, der også er de "normale" sidder rigtig fint, mens nummer to hul i den ene side sidder tættere på det andet, end det gør i modsatte side. Ligesom hos dig er det så få millimeter det drejer sig om, at det kun er mig der ligger mærke til det - ligeledes tvivler jeg måske på, at andre vil bemærke dine hullers forskydning. 

Jeg ville dog heller aldrig overveje at få mine lavet om, da jeg åbenbart har meget sarte ører. De to sidste af mine huller gør stadig ondt, selvom det er to år siden, jeg fik dem skudt i. Det kan godt være, det påvirker mit synspunkt lidt, måske. ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lismaens

Okay, rart at vide at det kan lade sig gøre.

Hvor lang tid vil du mene at der bør gå før man kan få skudt et nyt hul i?

Det er jo forskelligt hvordan og hvor hurtigt man heler op. Jeg ville nok vente et par måneder så jeg var helt sikker på at det var groet helt sammen indeni.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
celinamoelenberg

Er der nogen som ved, om det evt. gør mere ondt at få skudt et nyt hul i, som måske går ind over noget væv som det gamle hul har dannet? 

For synes nemlig at det var en meget smertefuld oplevelse at få skudt hullerne i igår!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fadingwings2

Hvis hullet vokser helt sammen og ikke efterlader arvæv (idet det er et nyt hul), burde det ikke være noget problem at få et nyt hul lavet lige ved siden af. Hvis der dannes arvæv/fortykninger (altså et tyndt lag af hård hud i hullet, der gør at det ikke lukker uden videre - det har jeg i mine ører, hor jeg sagtens kan sætte ørenringe i, selv hvis der er gået et par år siden jeg sidst gjorde det), er det heller ikke det store problem, fordi arvævet netop 'forstærker væggen' i hullet, således at de ikke vil flyde sammen.

Derudover vil jeg virkelig, virkelig anbefale at få det nye hul lavet hos en piercer, der bruger en piercing-nål! :) piercingnålen er hul og skubber derfor et lille rør af hud ud af øret, hvorimod en piercingpistol praktisk talt smadrer vævet ved at skubbe det til side for at gøre plads til smykket. Desuden er en piercingpistol meget svær at gøre steril, i modsætning til piercingnåle.

Jeg har fået piercet ører både med pistol (første gang jeg fik det lavet) og med nål hos en rigtig piercer (alle gange siden første gang) - det gør meget mindre ondt, og der er mindre risiko for komplikationer.

Held og lykke med det :)

EDIT: i det hele taget vil jeg anbefale at gå til en piercer, hvis du er i tvivl om noget angående heling/ny piercing/komplikationer :) Der findes virkeligt dygtige piercerer, der har stor erfaring og er superflinke til at hjælpe. Jeg har selv fået lavet alle piercinger hos Jack ved Gorlubb Piercing, og han er skideflink. Intet er for småt eller trivielt, og han er meget nede på jorden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
celinamoelenberg

Hvis hullet vokser helt sammen og ikke efterlader arvæv (idet det er et nyt hul), burde det ikke være noget problem at få et nyt hul lavet lige ved siden af. Hvis der dannes arvæv/fortykninger (altså et tyndt lag af hård hud i hullet, der gør at det ikke lukker uden videre - det har jeg i mine ører, hor jeg sagtens kan sætte ørenringe i, selv hvis der er gået et par år siden jeg sidst gjorde det), er det heller ikke det store problem, fordi arvævet netop 'forstærker væggen' i hullet, således at de ikke vil flyde sammen.

Derudover vil jeg virkelig, virkelig anbefale at få det nye hul lavet hos en piercer, der bruger en piercing-nål! :) piercingnålen er hul og skubber derfor et lille rør af hud ud af øret, hvorimod en piercingpistol praktisk talt smadrer vævet ved at skubbe det til side for at gøre plads til smykket. Desuden er en piercingpistol meget svær at gøre steril, i modsætning til piercingnåle.

Jeg har fået piercet ører både med pistol (første gang jeg fik det lavet) og med nål hos en rigtig piercer (alle gange siden første gang) - det gør meget mindre ondt, og der er mindre risiko for komplikationer.

Held og lykke med det :)

EDIT: i det hele taget vil jeg anbefale at gå til en piercer, hvis du er i tvivl om noget angående heling/ny piercing/komplikationer :) Der findes virkeligt dygtige piercerer, der har stor erfaring og er superflinke til at hjælpe. Jeg har selv fået lavet alle piercinger hos Jack ved Gorlubb Piercing, og han er skideflink. Intet er for småt eller trivielt, og han er meget nede på jorden :)

Mange tak for dit svar! Det var til rigtig stor hjælp :-)

Det tiltaler mig rigtig meget udfra din forklaring at gå til en piercer, men jeg bor i en lille by i Jylland, så derfor er det lidt besværligt lige at finde et sted.. 

Nu lyder det ikke til at du er fra Jylland, men kender du måske alligvel en piercer herovre, som du kan anbefale? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites