Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Rapfisk

En fridag i Århus

Recommended Posts

Rapfisk

Jeg kan mærke, jeg skal ud at drikke kaffe i dag :D Det er godt at høre, at det skulle være til at finde et nyt vandhul efter Sigfreds (RIP :trist:).

Ellers tror jeg, der kommer et par kirker på programmet (iPad skriver "flirter" - Freud har travlt i dag ;)), og så skal jeg lige se, om jeg kan finde en bluse, der kan passe sammen med kjolen til i morgen. Måske går jeg også i Den gamle By i eftermiddag, hvis jeg da ikke prøver at finde lystbådehavnen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lulu-p

Hov...har ikke læst tråden (og kan heller ikke huske om jeg har svaret i den....). Men hvis vejret er godt, er den nye bydel på havnen en gåtur værd. Man går ud langs lystbådehavnen og følger bare kystlinjen - der er promenade langs det meste af nybyggeriet. Så kommer man forbi vindanmark på lystbådehavnen. Det er et rigtig dejligt sted, og de sælger god vin til en god pris. Man kommer også forbi ø-haverne, de er mere specielle og projektagtige end kønne...og strandbaren. Det er en fin gåtur på nogle km, og man er garanteret både vind i håret og salt i næsen, og hvis solen skinner, skinner den ekstra stærkt på Aarhus Ø.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JydenFraHerlev

Yup, Frederikshøj har i den grad fortjent den Michelin stjerne!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Rapfisk og Boxen - kom I på Moesgaard? Vi var der i går kl. 1020 og gik lige ind. 1/2 time senere stod folk i lang kø for at se terrakotta-krigerne - det overraskede mig noget. Vi så dem samt oldtidsafdelingen.

Vi boede på Helna da vi skulle på Restaurant Frederikshøj (wow med wow på) og cyklede i den forbindelse en lille tur i Dyrehaven, det kan virkelig anbefales, så håber du Rapfisk nåede forbi.

Vi kom på Moesgaard. Anbefalingen er hermed givet videre. Vi kom omkring kl 11.30, men vi gik også mere eller mindre lige ind. Oldtiden fik vi også set, og også den etnografiske udstilling om døden, som var vildt interessant, og den betagende udsigt fra taget :love:

Fredag kom jeg ved titiden, men da jeg havde været tidligt oppe, og da jeg heldigvis kunne få hotelværelset med det samme, tog jeg lige et par timer til at hvile mig og gå i bad. Aaaah!

Jeg daffede lidt rundt i byen og fik købt nogle småting. Så mødtes Æske og jeg til frokost på Forlæns og Baglæns i Jægergårdsgade. Vi fik begge fish and chips, og det var fantastisk. Vi nød vejret så længe, at jeg faktisk ikke nåede mere den dag, for jeg skulle jo tilbage at gøre mig klar til middag på Restaurant Pondus, som har en Bib Gourmand i Michelinguiden. Det var en skøn aften med masser af god mad og lækre vine og fantastisk betjening.

Lørdag var jeg så til fødselsdag, og den er der ikke så meget at berette fra, ud over, at Borum er en virkelig hyggelig lille landsby :love:

Søndag blev så Moesgaard-dag, så jeg nåede desværre hverken Tangkrogen, lystbådehavnen, Dyrehaven, kirkerne eller noget af det andet, jeg havde planlagt. Til gengæld var det en fantastisk tur, og jeg vil gerne takke jer alle sammen for jeres gode bud. Keep 'em coming - så håber jeg, at der snart kommer endnu en lejlighed til at prøve dem.

Debatten FTW!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig

Jeg kan også anbefale Godsbane-arealet nede bag Aros/Scandinavian Center. Boheme-agtigt miljø, hyggeligt, fine små kaffebarer m.v. og selve Godsbanen, som også har en god cafe. Når vejret er godt, er der virkelig hyggeligt. Ø-haverne på havnen bliver sikkert også pænere i løbet af sæsonen (jeg håber i hvert fald at min Ø-have-kasse bliver grønnere!) og ganske rigtigt er promenade rundt langs med vandet virkelig en dejlig tur - man kan ende (eller begynde) ved Strandbaren, der i år ligger lige foran Grundfoss-kollegiet.

Hvis man er til vinbarer kan jeg anbefale Svinbar på hjørnet af klostergade og Gl. munkegade. Det er en virkelig, virkelig dygtig dame, der har den med sin mand. Hun arbejdede før på Restaurant ET på Åboulevarden. Hyggeligt sted, gode vine, gode snacks. En anden god vinbar - som jeg ikke har fået prøvet, men som ligger et mega-hyggeligt sted - er Pica-pica lige bag Voxhall og med udsigt ud til åen. Rustikt og berliner-agtigt.

Det nye væksthus er en dejlig udflugt værdig! Der er en fin og meget hyggelig cafe, så der er også mulighed for at få en bid brød. Og kaffebarer skal du nok lede efter i Vestergade eller Klostergade. I er en rigtig nørdet kaffebar i Klostergade, der hedder Great Coffee (siger min kæreste, der har været der....).

God sommer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites