Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Rapfisk

En fridag i Århus

Recommended Posts

Rapfisk

Århusianere: Hvad ville I gøre med en fridag i byen? Hvad ville I opleve, hvor ville I spise, og hvor ville I bare trække vejret?

Jeg kender byen rimelig godt og har set alle turistattraktionerne, så jeg regner ikke med, at de bliver prioriteret igen. Til gengæld er jeg åben for de fleste andre aktiviter: Musik, biblioteker, gallerier, shopping, caféer, wellness, ja, kort sagt alt, jeg ikke kan opleve nogen andre steder end i Smilets By (så glemmer vi lige alt om nyere slogans...:tie:). Eller bare det, I selv går og drømmer om at have tid til - måske giver det også en god idé eller to.

Det eneste, der ligger fast, er, at jeg ankommer en fredag ca. kl. 10. Jeg skal bo på City Hotel Oasia i Kriegersgade tæt på Banegården, så det bliver udgangspunktet. Om aftenen skal jeg ud at spise med en dejlig debatdame på Pondus. Lørdag skal jeg til fødselsdag, så der har jeg ikke megen fritid. Søndag er der afgang tilbage mod København ca. kl 17.

Kom frisk med alle jeres idéer og drømme!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DetSorteCirkus

Af caféer ville jeg nok vælge Drudenfuss eller Kvindemuseets café.

Førstnævnte især hvis det er godt vejr. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ujakob

Hvis det er godt vejr vil jeg enten tage en tur i botaniske have eller ned på lystbåd havnen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OsCoccygis

Hvornår kommer du herover? Hvis det først er om 1-2 mdr. er der Sculpture by the sea

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Hvornår kommer du herover? Hvis det først er om 1-2 mdr. er der Sculpture by the sea

Det er allerede til Kristi Himmelfart, men det er ikke usandsynligt, at jeg også tager en tur til sommer, så det skriver jeg mig bag øret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Hvis det er godt vejr vil jeg enten tage en tur i botaniske have eller ned på lystbåd havnen

Botanisk Have er et fremragende bud. Hvor ligger lystbådehavnen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Af caféer ville jeg nok vælge Drudenfuss eller Kvindemuseets café.

Førstnævnte især hvis det er godt vejr.

Jeg har gode minder med Drudenfuss, og den kunne godt blive erstatning for min yndlingskaffebar, som er lukket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lone

Søndag ville jeg spise brunch på Klassisk 65 i Jægergårdsgade (Bestil gerne bord)

Hvis vejret er til det, og du ikke allerede har set det, ville jeg tage en tur ned forbi de nye havnearealer med Isbjerget og Light house, alternativt en hyggetur på lystbådehavnen og spise en is.

Hvis du trænger til en god kop kaffe, kan Street Coffee i Jægergårdsgade anbefales.

Shoppingtur i latinerkvarteret (evt. fast food frokost hos Haute Friture eller hos Oli Nico i Mejlgade)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lone

Lystbådehavnen ligger lige ved Tangkrogen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lone

I Botanisk Have er de nye væksthuse for nyligt blevet indviet. Har ikke selv været der endnu, men det kunne måske være en ide at smutte forbi dem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites