Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

munanne

Betalt lektiehjælp?

Recommended Posts

hester1972

Der findes så mange glimrende, frivillige lektiehjælperordninger, at jeg ikke begriber, hvorfor folk betaler for det. Der findes også gratis kurser i matematik for forældre, så de bedre kan støtte deres unger med lektierne. 

Måske handler det også om at acceptere, at barnet på et givent klassetrin ikke kan matematikken perfekt, og at der vil være fejl i det, barnet laver? De går jo i skole for at lære, ikke for at være perfekte.

Handler det mere om, at vi som forældre ikke kan acceptere, hvis vores barn ikke ligger nr. 1 i klassen, end det handler om, at børnene ikke lærer nok i skolen?

Jeg kan jo kun tale for vores familie, men vi har prøvet det eneste gratis tilbud (ungdomsskolen) i kommunen, og det var ikke den rigtige hjælp til vores søn.

Vi har bestemt ikke en forventning om, at vores søn skal kunne matematikken perfekt, men vi anså det for et problem, at han i 8. klasse ikke kunne forventes at bestå folkeskolens afgangsprøve. Dels ville det være en stort nederlag, dels var der på det tidspunkt mange politiske partier, som arbejdede for at få indført adgangskrav til gymnasiet. Vi var bange for, at vores søn ville være udelukket fra at få en studentereksamen pga. et dårligt resultat i matematik, selvom han ellers i øvrigt er virkelig dyglig i skolen (lutter 12- og 10-taller trods en ret beskeden indsats).

Nu, hvor han går i gymnasiet, skal han afslutte matematik efter 1. G, så vi er som sådan ligeglade med, at han aldrig bliver god til faget. Men det er et kæmpe problem, at han ikke kan løse de skriftlige opgaver i faget og derfor har oparbejdet en høj skriftlig fraværsprocent - så høj, at han har fået en mundtlig advarsel. I sidste ende kan det altså betyde, at han ikke kan få studentereksamen pga. et enkelt fag... 

Så i vores tilfælde har det været - synes vi - tvingende nødvendigt at betale os til lektiehjælp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella

Sikke dog en gang ævl :P

Er du matematiklærer af profession?

For det kan da blive en ganske interessant faglig snak, hvis du er interesseret :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Daytrader

Er du matematiklærer af profession?

For det kan da blive en ganske interessant faglig snak, hvis du er interesseret :)

Jeg underviste skoleelever tilbage 86 - 88, og hvis bare jeg havde haft de muligheder og hjælpemidler som er til rådighed idag så havde det været så uendeligt meget nemmere - om det er matematik eller noget andet er ret ligegyldigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...