Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

munanne

Betalt lektiehjælp?

Recommended Posts

munanne

Min datter går i 4. Klasse og er ret lost i matematik. Jeg har derfor meldt hende til lektiehjælp i study House hvor hun lærer matematik helt forfra. Jeg har efterfølgende mødt flere der har været nødt til at sende deres barn i et lignende tilbud.

Det overrasker mig at der er så mange der har været nødt til at få prof. hjælp udefra.

Har dit barn også haft brug for hjælp udefra?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella

Nej, jeg er uddannet lærer.

Det er dog mange, der fordi de tilhører scientology sender deres børn til Study House og FEGU skoler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

Det er ikke min oplevelse at det er voldsomt brugt her i DK, og at der er en grundlæggende forventning til folkeskolen om at den tager sig af børn med indlæringsvanskeligheder/udfordringer, via særlig undervisning, herunder undervisnings differentiering.

Nu er mine 2 skolebørn i hhv 2. og 4. klasse, og de er rigtig godt med skolemæssigt, ud over at de begge er dygtige, fagligt stærke, lærer nemt, husker godt, så kan vi forældre også sagtens støtte dem på det niveau de er på nu.
Men kommer vi længere frem, og vi må opgive på at hjælpe dem i helt specifikke henseender, og de selv hænger i bremsen lige der, så er det da ikke usansynligt at vi vil tilkøbe et undervisningsforløb til dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

I min søns klasse er der flere som får lektiehjælp ( betalt ) det er i matematik og dansk. Det er sørgeligt at det er nødvendigt, men dejligt at der er flere og flere forældre, som bliver opmærksom på problemerne i folkeskolen.

I radioen igår var der en lang debat om, hvor mange der ikke bestod folkeskolen, det synes jeg var skræmmende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hester1972