Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

vUlpeS

Knæ- og korsetmuskulatur

Recommended Posts

vUlpeS

Har du nogle gode tricks?

 

Jeg har fået besked på at gøre mere ud af disse regioner, men jeg kan ikke rigtig finde på så mange øvelser udover sit-ups og squats.

Det må gerne være øvelser af lav belastning og/eller noget, der lige får senerne med ind over, da jeg også har fået besked på, at  jeg er for slap i koderne, og at det ikke nytter at løbe så langt, som resten af kadaveret synes, vi skal. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
JydenFraHerlev

Armbøjninger er godt for så mange ting. Også korsettet.

 

Google "90 90 hip extensions" og

 

Lunges. Ikke min favorit, men super øvelse.

 

Oblique twist.

Hardcore udgaven:

 

Den her er jeg glad for - min ryg kunne tidligere ikke lide når jeg cyklede i modvind over længere tid. Hold den hævede position i 1-2 sekunder før du langsomt sænker dig. Armene kan du strække ud når din ryg bliver stærkere.

Dorsal-Raise-Exercise.jpg

 

Denne her er også en af mine favoritter

 

hip-raise1.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
vUlpeS

Nåh ja, jeg laver tre forskellige øvelser a lá dem, du foreslår, Jyden. Med et twist af pilates/yoga indover:

En på maven, hvor jeg suger navlen ind, strammer den ene balle og hæver det ene ben, sænker igen og slapper af igen.

Den på ryggen ligeså: Ind med navlen, holde, op med bækkenet, og så løfte benet, sænke benet, bækkenet ned, slappe af igen.

Den tredje er samme sag med navlen, men siddende på alle fire (knæ og hænder) og så strække benet bagud og holde spændingen.

 

Videoerne må jeg lige prøve af, det ser fikst ud.

Lunges ligeså, dem må jeg lige få flettet ind :)

 

Aima: Planken kender jeg godt  (uglen er også god :)), men jeg spænder vist automatisk statisk imens jeg push-up'er samt når jeg løfter på ting. Dog nok værd at lave dem som isoleret øvelse.

 

 

Mange tak skal I ha', der var lige lidt at prøve af :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lese523

Balancetræning kunne være et udmærket supplement til de ovenstående øvelser.

 

Man kan stå på et ben i en periode (30-60 sekunder so start) eller man kan for billige penge købe sig en balance pude.

 

Den findes i mange forskellige versioner. Jeg har en rund en med luft indeni. Det gør at man spænder op alle de rigtig steder for at stå nogenlunde stille på den.

 

 

 

Balancepuden synes jeg er en meget blid måde at træne stabilitet i knæ og muskelkorset.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
vUlpeS

Balancetræning kunne være et udmærket supplement til de ovenstående øvelser.

 

Man kan stå på et ben i en periode (30-60 sekunder so start) eller man kan for billige penge købe sig en balance pude.

 

Den findes i mange forskellige versioner. Jeg har en rund en med luft indeni. Det gør at man spænder op alle de rigtig steder for at stå nogenlunde stille på den.

 

 

 

Balancepuden synes jeg er en meget blid måde at træne stabilitet i knæ og muskelkorset.

Du siger noget! Jeg har for længe siden lovet mig selv, at jeg skulle have lavet sådan et hér, så jeg uden skyldfølelse ku' se mere TV:

 

Edit: Og haha! Jeg ved ikke om det er et kosmisk tilfælde, det med din signatur. Det skal jeg sgudda også have indkorporeret! Tak! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
coolstorybro

Dødløft, men KUN med vægt du fint kan styre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites