Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

bettina27

§56 spørgsmål til jer kloge piger

Recommended Posts

bettina27

Hej alle sammen

Er der nogen af jer der er kloge inden for §56 området? :)

Vi har Elias fra 2012, og fik hjælp til at få ham på Skejby,. Vi har selv prøvet at lave nr.2  i lidt over 2 år, uden resultat. Vi har ikke særlig stor chance for at det overhovedet vil lykkes, men vil give det ét forsøg, så vi ikke fortryder det senere.

Der står man skal have mindst 10 fraværsdage på et år, men jeg tænker jo lidt at jeg kan jo ikke vide om jeg når op på 10 dage på et år.

Vi har købt en behandling hos Maigaard i Århus. Hvad hvis vi søger §56 og jeg så kun har 7 fraværsdage, hvad sker der så?

Håber i kan hjælpe med nogle svar.

På forhånd tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Det sker der ikke noget ved. Så er din kommune og arbejdsplads (og jer selv) bare heldige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
toplusto

Det skal bare være forventeligt at der er mere end 10 dages fravær på et år.. i nogle situationer er det jo en vurderingssag men min oplevelse er at med fertilitetsbehandling er det formalia - det er noget der potentielt kan give meget fravær så vi har fået godkendt vores ude problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solskinogskyer

Jeg sad med paragraf 56 ansøgninger før min barsel - vi godkendte Normalvis bare ansøgningen for et år uden den helt store undersøgelse om alt muligt. Sålænge der var vedhæftet brev eller lignende på, at man skal i behandling, så var det fin dokumentation.

Det er først for alvor vigtigt med de 10 fraværsdage, når aftalen skal fornyes :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites