Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

sab1977

pris på maleri

Recommended Posts

sab1977

Dette har sikkert været oppe og vende maaaange gange. Men... hvordan fastsætter i en pris på jeres malerier hvis i sælger og hva gør i hvis folk synes i er for dyre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Jeg ved ikke hvad der er normale priser for amatørkunst.

Men har selv før købt noget og umiddelbart vil jeg finde de følgende priser mest fair.

Lille maleri 30x50 cm = 500-1000 kr. 

Stort maleri 80x120 cm = 1000-2000 kr.

Hvad jeg vil give for det afhænger mest af hvor godt jeg synes det er, og også lidt af hvor meget arbejde jeg fornemmer der er langt i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sab1977

Tak for svaret. synes det er rigtig svært, men synes at i begge kommer med gode pointer. Og man kan jo undre sig over at folk gerne vil have noget unikt, og noget der er håndlavet, men på den anden side ikke vil betale det det koster, men det er der jo heldigvis også folk der gerne vil. Når man så har fundet en køber,hvordan griber man så bedst betalingen an, så man undgår snyd, eller at brænde inde med det man har lavet (på bestilling)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli

Tak for svaret. synes det er rigtig svært, men synes at i begge kommer med gode pointer. Og man kan jo undre sig over at folk gerne vil have noget unikt, og noget der er håndlavet, men på den anden side ikke vil betale det det koster, men det er der jo heldigvis også folk der gerne vil. Når man så har fundet en køber,hvordan griber man så bedst betalingen an, så man undgår snyd, eller at brænde inde med det man har lavet (på bestilling)?

Bed om en forudbetaling svarende til materialer og reelle faktiske udgifter, så du er dækket ind. Så kan de betale resten - den del der svarer til din profit på værket - når du overdrager det og de har godkendt det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites