Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Ninasofia

Den lykkebringende tråd for alle os seje kvinder i fertilitetsbehandling

Recommended Posts

Brownie08

Jeg skal have en abort :trist:

Man kunne se et lille foster og noget der kunne svare til den udvikling af fosteret og fostersækken som man kan forvente med et HCG der først er steget sent, og der er en lille chance for at det kunne udvikle sig til noget godt, sagde han - men han tør vist ikke tage chancen mere. Jeg er 7+1. Jeg har fået taget BP både på klinikken og så blev jeg sendt på hospitalet med det samme til BP også, fordi vi håber at vi på den måde kan få svar fra bare et af stederne i dag, så der kan træffes en beslutning. HCG BP´er kan desværre ikke laves akut. Han er stadigvæk bange for en GUL, så hvis min HCG er steget eller den opfører sig mærkeligt, så vil han indlægge mig - til udskrabning og observation. Jeg spurgte ham om en medicinsk abort er bedre i min situation, og det vil han helst have jeg får, men beslutningen kommer til at afhænge af BP-svar. Er den halveret siden sidste gang, så skal jeg vist afvente en spontan abort. Jeg tror ikke at den er halveret, der var sket for meget med det foster siden sidst til at det kan lade sig gøre.

Vi skulle have været afsted i dag, min kæreste skulle arbejde og så skulle vi fejre hans fødselsdag i morgen - nu har han fået en abort i gave :trist: Jeg græder og græder og håber bare vi kan få vished i dag om hvad næste skridt er.

Det er simpelthen løgn  :trist: Lortefuckingpisunivers. Giv nu noget medgang og vished altså!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeanett88

Lupa og cbl: Velkommen til. Håber i er hurtigt ude herfra igen  :wave:

Betty: Jeg kan sagtens følge dine tanker og har også selv haft dem. Men når du en gang er klar, så synes jeg du skal melde dig ind her. Det er en ret fantastisk gruppe og damerne herinde er så gode til at støtte hinanden! Derudover er det jo bare rigtig fedt, at have en hel vidensbank ved hånden, når man er i tvivl om noget!

Garfild: Tillykke med de fine streger  :)

Sol: Jeg græder med dig! Hvor er det bare forfærdeligt og uretfærdigt! Fuck!!  :whine:  :sur:

Ego: Er der nogle af jer andre, der har fået hedeture af Pergotime?
Jeg har haft det i begge forsøg og det er jo sådan set billigt sluppet, men nu er de begyndt at komme igen  :stoned:  Jeg er jo ikke på hormoner pt. da vi venter på samtale ang ivf. Kan det stadig være Pergotime, der går ind og påvirker? Tog de sidste piller d. 10/3.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emixa

Solaris - hvor er jeg ked af at høre at det er endnu en abort. Verden er uretfærdig :ae: :ae: :kys: :kys:

Flambert - godt i har aftalt en tid til samtale, håber du får svar og kommer igennem dagen i dag. :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
toplusto

Sol... Sikke en situation. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive :trist: Men jeg sender dig en masse tanker. Det er urimeligt at I skal igennem alt det. Det må være helt igennem rædselsfuldt at være i jeres sko lige nu! Jeg håber virkelig alt det bedste for jer :ae: :ae: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
toplusto

Flambert: Det lyder fornuftigt at få lagt en plan! Og jeg kan så godt forstå det med følelserne - de sidder bare helt udenpå tøjet! Jeg har også været meget følelsesladet i nogle af de situationer, senest i lørdags hvor jeg snakkede længe med den stakkels læge. Som du selv skriver, så må de næsten være vant til det. Det forlader jeg mig i hvert fald på :genert: Det ville da næsten være underligt, hvis ikke man reagerede på alt det I har været igennem. 

Hos mig kommer reaktionen nogle gange først når jeg skal handle og tage næste skridt (som fx at skrive mail), fordi det så går op for mig at det altså er endeligt at man skal igennem endnu en omgang nu. Jeg burde selv skrive en mail i dag - de regner ikke rigtigt med min mens kommer af sig selv lige foreløbig når den var så forstyrret efter IUI... Men jeg kan slet ikke rumme tanken om et nyt forsøg lige nu, så jeg magter ikke at skrive den mail - jeg ville reagerer fuldstændig ligesom dig, selvom det er længere tid siden :genert: Det er SÅ udmattende at være i det her shit!! Gør noget godt for dig selv og forsøg få slappet lidt af :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
undercoverme

Sol - det gør mig så ondt, at i skal igennem det igen :(

En masse varme tanker og kram herfra :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
flambert

update: fertilitetslægen har allerede ringet til mig som svar på min mail, da jeg var kommet til at skrive at jeg ville klage over dem og ikke den tidligere klinik. UPS! Hun grinte lidt og regnede med at det var forkert men hun ville da lige høre :-D dum fejl men så fik jeg da fat i hende rimeligt hurtigt!

Men .... noget af det jeg absolut ikke forstår ved mit forløb er bevægelserne i min livmoder. Hver gang der er ÆO (frisk forsøg) så hælder den helt vildt. Men til operationen hældte den kun 45 grader og til prøveoplægningen, var der heller ingen problemer. Hvorfor og hvordan kan det skifte sådan??

Hun siger så at det kan være hormonpåvirkningen der får livmoderen til at svulme op og falde bagover og hvis man tog æg ud og først lagde op i en frisk upåvirket cyklus, var der måske ingen problemer!? Så hun scanner mig til samtalen, så hun kan se hvordan den ligger. 

Men tænk hvis det passer?! Så har jeg godt nok været igennem megen unødig smerte og bekymring (og operation ...  host host), men samtidig halleluja hvis det passer!! Så vil der jo ikke være problemer med ÆO! Det kunne være så fedt hvis det kun er det der sker. Nu blev humøret lidt bedre må jeg indrømme!!

Hun sagde også at det i hvert fald ikke kunne skade hvis jeg tabte mig, så det holder vi fast i, og så sagde hun faktisk også at statistikken taler for at chancerne for succes ikke er værre hvis de går igennem både skede og livmoder for at få æggene op. Som hun sagde så går de også tit igennem livmoderen når de tager æg ud.

Vi holder fast i samtalen i maj måned, men har da fået lidt håb igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Garfield

Sol: Jeg er rigtig ked af at høre, at tingene går den forkerte vej igen :(

Forstår jeg det rigtigt, at der er en lillebitte chance for, at det stadig kan gå godt? Undskyld, hvis spørgsmålet gør dig ked af det, det er ikke meningen. Jeg er bare ikke helt sikker på, hvad det er du skriver...  :mellow:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Garfield

Til alle interesserede: Vi har en hemmelig gruppe på Facebook for alle os, der ønsker en sundere livsstil eller evt. har nogle ekstra kilo, som vi ønsker at smide mhp. at optimere vores chancer ifm. fertilitetsbehandlingen mest muligt. Send mig en PB med jeres navn - så tilføjer jeg jer som venner og kan på den måde invitere jer med ind i Facebook-gruppen. Vi er nogle stykker, der har planer om at få lidt gang i gruppen igen :) Planen er, at vi skal inspirere og motivere hinanden - fx med opskrifter på sund og fertilitetsvenlig mad.

Gruppen er lukket og kan ikke ses af andre. Dvs. at ens Facebook-venner hverken kan se, at gruppen eksisterer, eller hvad vi skriver derinde, og gruppen man ikke søges frem af andre. Vi er anonyme ninjaer :devil:

Ninja, jeg har søgt om venskab på Facebook for at blive medlem af gruppen.

Og til alle jer, der gerne vil være så anonyme som muligt, vil jeg lige fortælle at den eneste grund til at jeg kender Ninjaens rigtige navn, er fordi flere af os mødtes sidste sommer hjemme hos Natlh. Jeres hemmelige identitet er velbevaret  :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Solaris

Jeg bliver indlagt akut, mine tal er steget og han siger det kan være farligt hvis der ikke bliver gjort noget ved det hurtigt :trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...