Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

wizzze

´Kæft hvor er det dumt!

Recommended Posts

wizzze

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Oestjylland/2015/03/23/072006.htm

Hvor mange er blevet leverforgiftet af deres onsdagssnegl eller snurrer over årene?  Man har jo lavet de her ting i over 100år, hvis der blev brugt giftigt høje mængder, så var det nok kommet frem?

Synes fødevarekontrollen har meget bedre og vigtigere ting at bruge deres tid på!

Hvad siger I?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santopia

Det er jo old news at der blev sat restriktioner på kanelmængden i fødevarer. Det er komplet åndssvagt. Jeg tror problemet ligger i, at kanel blev blæst op som en super food der satte forbrændingen i vejret og så var der mange helsetosser (jeg er selv en helsetosse, så jeg må godt sige det :D ) der begyndte at spise uanede mængder og tage det som kosttilskud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunneikkeslette

EU din gamle skøge.

Tænk at de ikke kan finde på bedre ting at bruge ressourcerne på. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LukkerNu2

Nu ved jeg ikke hvordan fødevarekontrol fungerer, men hvis de ikke bare tager et par ekstra målinger, mens de alligevel er ude ved bagerne for at tjekke alt det andet, som de hele tiden har kontrolleret, så er det selvfølgelig retarderet.

Men hvis de gør det, så er det jo ikke et kæmpe problem, og jeg antager at EU bygger deres begrænsninger af kanel i fødevarer på noget ekspertviden. Det er jo ikke ligefrem, fordi der er stemmer i det, og jeg regner ikke med at der findes en magtfuld anti-kanel lobby.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Oestjylland/2015/03/23/072006.htm

Hvor mange er blevet leverforgiftet af deres onsdagssnegl eller snurrer over årene?  Man har jo lavet de her ting i over 100år, hvis der blev brugt giftigt høje mængder, så var det nok kommet frem?

Synes fødevarekontrollen har meget bedre og vigtigere ting at bruge deres tid på!

Hvad siger I?

Jeg siger at det er rigtigt, at man har brugt kanel i bagværk i 100 år. Men før i tiden, brugte man 'ægte' kanel (som har et meget lavt indhold af 'Kumarin'. Dét har det 'kanel' man bruger nu om dage (fordi det er billigt) ikke.

Bager man derimod sine egne snegle, kan man bruge en masse kanel, uden de store bivirkninger :)

"Der skelnes primært mellem to typer kanel: kassiakanel og ægte kanel. Kumarinindholdet i kassiakanel er langt højere end i ægte kanel (også kaldet Ceylon-kanel), der kun indeholder meget lidt kumarin. Derfor bør kassiakanel indtages i begrænsede mængder.

Ægte kanel fremstilles fra Cinnamomum verum. Kassiakanel er en fælles betegnelse for kanel fremstillet fra arterne C. cassia, C. loureiroi, og C. burmannii. Kassiakanel er den mest almindelige kanel i Danmark og benyttes industrielt til fremstilling af bl.a. bagerivarer, desserter, morgenmadsprodukter og te. "

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Kumarin-i-kanel.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg får helt lyst at bage kanel snegle med en umenneskelig mængde kanel i af sådan nogle nyheder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

Jeg får helt lyst at bage kanel snegle med en umenneskelig mængde kanel i af sådan nogle nyheder

Så brug dette her no problem :)  :

KANEL_urtekram_aegte_kanel.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

det er så åndssvagt... 
Det er jo ikke fordi man æder 5-6 kanelsnegle på daglig basis. 

Jeg synes det er fint vi bliver oplyst, og at man gør opmærksom på at visse typer af kanel kan være problematiske i større mængder. Så kan den enkelte forbruger jo selv rette ind.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

Jeg overvejer også stærkt en kanelstangsprotest :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DollsLiveForever

Man skal bare bage sine egne Kanelsnegle, hjemmebagte smager også meget bedre, og her er nan også sikker på der er masser af smør i og ikke margarine :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...