Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sladderhanken

Hvad fortryder du økonomisk?

Recommended Posts

TheisB

Der er kun én økonomisk handling, jeg har fortrudt. Den har betydet en del, men er også en jeg kan leve med. 

Da jeg skulle sætte min bolig til salg i oktober, gik jeg rundt i byen og valgte herudfra den første og den bedste ejendomsmægler til at sælge min bolig. 

Bevares boligsalget gik nogenlunde stærkt - 3½ måned. Men ejendomsmægleren var rigtig dyr. Først efter salget hørte jeg fra en af mine kollegaer, at de havde solgt deres hus. De havde brugt en hjemmeside til at vælge og sammenligne ejendomsmæglere. Dermed fik de en ejendomsmægler som ca. var 50.000 kr billigere end min. 

Jeg ved godt, at 50.000 kr. ikke en nogen sammenlignet med et boligsalg. Men det er da stadigvæk penge, som kunne være brugt anerledes. 

Ellers er jeg mere eller minde tilfreds med mit økonomiske liv. 

= Link fjernet af Administrator

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunneikkeslette

Jeg fik som 18-årig tilbudt en 2-værelses andelslejlighed først på Amager til 37.000 kroner, fordi ham, jeg lejede den af, udlejede den ulovligt, og foreningens politik var, at den, der boede i lejligheden fik tilbudt at købe den.

Jeg sagde nej med det samme. SyvogtrediveTUSINDE kroner. Alt for meget, syntes jeg dengang. :D Fem år senere blev huslejen frigivet, og jeg så lejligheden solgt til en million.

Mine forældre lavede i øvrigt verdens største face-palm, da jeg kom hjem og fortalte dem, at de der sindssyge mennesker ville have SÅ mange penge for lejligheden, at jeg selvfølgelig sagde nej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunneikkeslette

Derudover har jeg et kæmpe SU-lån, som kommer til at hæmme mig i mange år fremover. Men altså, for fanden, jeg har jo været bevidst om det hele vejen igennem, og det har gjort, at jeg har kunnet leve, skifte studie og endda få et barn i de (alt for mange) år, jeg har studeret.

Alt i alt er det bare penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pisces72

Fortryder at jeg ikke begyndte at spare lidt op noget før, men på den anden side, pengene er brugt og nu har jeg lært at spare :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pjeps

Jeg ville ønske at jeg havde lært at spare op noget før, men fortryder det vel egentlig ikke, jeg har aldrig været vanvittig uøkonomisk, det værste jeg har lavet i mine unge år, var en julegavekonto i lyngbystorcenter på hele 3000 kr, det fortrød jeg i løbet af resten af det næste år! Men så lærte jeg jo det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EsilEttol

Jeg fortryder lidt jeg ikke prioriterede mine penge anderledes før jeg fik faste udgifter for eksempel til at rejse, men altså jeg er jo bare blevet klogere nu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Iustitia

Det var at jeg ikke købte den andelslejlighed jeg engang i tidens morgen fik tilbudt på central beliggenhed i Hellerup (man kunne både lugte og se vandet) til 195.000 kr.

Det var mange penge dengang, og jeg var lige blevet færdig som elev, så jeg turde ikke købe den.

Største dumhed EVER.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DansePrinsesse

Jeg er holdt op med at fortyde det, for jeg gider ikke bruge mere energi på noget, der ikke kan ændres - jeg har accepteret den dyre lærestreg jeg har fået.

Men hvis jeg nu kunne gå tilbage i tiden og lave noget om økonomisk, så ville jeg aldrig have købt hus med min eks og jeg ville slet ikke have ladet hans gæld fra før vores forhold blive en del af husets gæld og jeg ville aldrig nogensinde have skudt arven fra min mors arv ind i samme hus, uden at få særeje på det beløb.

Jeg var himmelråbende naiv og det har kostet mig dyrt. Til gengæld kan jeg se mig selv i øjnene, jeg har ikke snydt nogen. Og det er egentlig mere værd for mig end penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Master of Coin

Da jeg var yngre brugte jeg stort set alle de penge jeg tjente på nogle vilde byture i weekenderne - med mit nutidige mindset var det totalt spildt men sådan er der så meget.

Solgte TDC aktier lidt før kapitalfondene annoncerede deres opkøb og kursen steg til himlen - ærgeligt men ikke noget jeg sådan fortryder for jeg kunne jo ikke spå om hvad der ville ske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DQlle

At jeg ikke fik overblik over min økonomi tidligere.

Jeg har aldrig lånt, bortset fra en mindre kassekredit til indskud på bolig og så mit nuværende boliglån, men jeg har til gengæld brugt de penge jeg havde til rådighed.

Hvilket netop har givet gode og dårlige måneder, og masser af stress når der pludselig er dukket en uventet stor udgift op.

Hvis jeg lige havde sat min økonomi lidt i skema og brugt både budget konto og opsparing ville det have givet meget mere ro, og også hjulpet en del på det boliglån jeg har nu. For jeg havde da bestemt penge at rykke rundt med, de endte bare.. Ja, hvor egentlig?

Nu er det hele sat i kasser, jeg bruger stadig for meget og sparer for lidt op, men hold da op hvor giver det bare ro i hovedet ikke at skulle gå og frygte en stor regning eller at køleskabet pludselig står af!

Men jeg kunne have haft et meget bedre rådighedsbeløb hvis jeg havde sat min økonomi lidt i kasser tidligere!

Jeg flyttede fra en lejlighed til et værelse og så videre til en anden lejlighed og så den andel jeg bor i nu. Jeg lovede mig selv at de par 1000 jeg sparede på værelset skulle lægges til side til bolig, det skete bare ikke.

Nåhja og så kan jeg godt være en lille smule bitter på at jeg ikke satte mig bedre ind i tingene og fulgte op på at udlejer på nummer to lejlighed åd mit indskud, ganske uberettiget!

Det er småpenge, sådan set, og min situation var lidt presset og jeg var hjemløs i en måned og stod og skulle købe andel samtidig med at min job situation var lidt ustabil. Hele verden var fandens stor og skræmmende, så jeg nedprioriterede det med indskuddet.

Det var som sagt småpenge, men det irriterer mig at hun slap af sted med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites