Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

cornflaky

Hotelophold i fynsk/jysk by, hvilken?

Recommended Posts

cornflaky

Min mor og jeg skal have et par overnatninger på et hotel et sted på Fyn eller i Jylland, men hvor? Vi er fra Østjylland, så Århus, Skanderborg og Silkeborgområdet skal det ikke være...

Vi har et gavekort, så vi kan vælge mellem hotellerne på denne side: http://weekendgavekortet.dk/hvor-kan-det-bruges

Kravene er: Hotellet skal ligge centralt i en by, byen må gerne have et historisk islæt med mulighed for at se på gamle byhuse og gå ad brolagte gader, der skal være mulighed for lidt shopping og at gå ud og få en øl.

Hvad vil du anbefale?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg ville egentlig sige Svendborg. Men Hotel Christiansminde ligger ikke Centralt. Svendborg er min barndomsby, så derfor synes jeg self at der er super hyggeligt.

Odense, hvor jeg bor nu, opfylder også dine krav. Der ville jeg vælge Hotel Plaza. 

Men altså der er jo mange byer der opfylder dine krav. Så hvis du kan komme med mere info, så er det nok nemmere at lede jer på rette vej :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Jeg tænkte også først på Svendborg, men en anden mulighed vil være Ribe? Der ser hotellet ud til at ligge centralt tæt på domkirken, som vel i virkeligheden er én af landets vigtigste turistattraktioner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cornflaky

Jeg ville egentlig sige Svendborg. Men Hotel Christiansminde ligger ikke Centralt. Svendborg er min barndomsby, så derfor synes jeg self at der er super hyggeligt.

Odense, hvor jeg bor nu, opfylder også dine krav. Der ville jeg vælge Hotel Plaza. 

Men altså der er jo mange byer der opfylder dine krav. Så hvis du kan komme med mere info, så er det nok nemmere at lede jer på rette vej :)

Odense har jeg næsten lige været på weekendophold i, men ellers ja, så lever Odense helt op til kravene.

Min mor gider ikke museer, så der skal være midtby nok til, at man kan bruge en hel eftermiddag i gågademiljø, på cafe og restaurant.

Men der er nemlig mange byer, der lever op til kravene, det er derfor jeg spørger efter anbefalinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cornflaky

Jeg tænkte også først på Svendborg, men en anden mulighed vil være Ribe? Der ser hotellet ud til at ligge centralt tæt på domkirken, som vel i virkeligheden er én af landets vigtigste turistattraktioner.

Jeg har aldrig været i Ribe og vil rigtig gerne dertil for historiens skyld. Men jeg har bare ingen anelse om, hvor meget gågademiljø, der er?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Blah Blah

Skagen? Der er meget smukt. 

Og så har jeg hørt, at Mariager skulle være en dejlig by. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
cornflaky sagde den 09 Mar 2015 - 15:03:

Jeg har aldrig været i Ribe og vil rigtig gerne dertil for historiens skyld. Men jeg har bare ingen anelse om, hvor meget gågademiljø, der er?

Der er noget, men om det er nok til en hel eftermiddag véd jeg ikke. Jeg tror det, hvis I også skal spise. Og der er smukt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VAGTEN8800

Ribe eller Odense

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shoebox

Hindsgavl :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
girl_beat

Comwell Kongebrogaarden matcher ikke helt jeres ønske om by, men det er super lækkert og hyggeligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...