Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

pininfarina

Elruder til bagdøre i gulpladebil

Recommended Posts

pininfarina

Har hjulpet en ven med en Altea på gule plader. Det viser sig at elruderne i bag er limet sammen med kantlisterne og rudehejset i dørene er deaktiveret ved at klippe wiren til forsyningen over!

Hvorfor har man gjort det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
T38

Fordi det siger loven .

Lad være at spørge hvorfor, men nok fordi det er en "varevogn" til godstransport, og varene skulle jo helst ikke kunne falde ud af vinduerne ?

I en fjern fortid havde jeg en Lada 1300 på gule plader hvor bagdørene var svejst fast til bagagerumsbunden og håndtagene blændede/fjernet .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
smeeej

skræk historien går på, at så fremt at skat opdager det, så er bøden = med fuld afgiften + bøde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Douglas

Jeg så engang en Renault Scenic på gule plader - her var flybordene bag på forsæderne popnittet fast til sæderyggen så de ikke kunne bruges.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina

Fordi det siger loven .

Lad være at spørge hvorfor, men nok fordi det er en "varevogn" til godstransport, og varene skulle jo helst ikke kunne falde ud af vinduerne ?

I en fjern fortid havde jeg en Lada 1300 på gule plader hvor bagdørene var svejst fast til bagagerumsbunden og håndtagene blændede/fjernet .

Det highlightede.

Nu starter jeg netop med at spørge hvorfor.

Jeg synes at det er problematisk at alt for mange danskere stopper ved "fordi sådan er loven". Næh - hvis man finder en regel eller lov tosset, så skal vi i gang med at tæppebombe embedsapparatet med spørgsmål dag og nat og den enkelte navngivne embedsmand skal sgu stå på mål for tosserierne, - intet mindre. Det er typisk der den slags ideer fødes.

Jeg så en gammel DJØF'er tude i et debatindlæg i Jyllands Posten:

http://jyllands-posten.dk/debat/breve/ECE7511200/Mobningen-af-dj%C3%B8f%E2%80%99ere/

Buhuu - vi bliver moppet tuder Morten Balling. Jamen ved du hva' kammerat, du sidder og regulerer vores liv efter forgodtbefindende, og meget af det er imod vore interesser. Mener du selv at du skal slippe uhørt fra det?

Tilbage til ruderne. 

Hvem har dog født den ide?

Hvad hedder tossen?

Hvad er motivet?

Hvem har glæde af det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
artem666

Jeg ved ikke hvad baggrunden er for det, er bare glad for at der ikke er nogle der har gjort det i min bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kim_1962

Det highlightede.

Nu starter jeg netop med at spørge hvorfor.

Jeg synes at det er problematisk at alt for mange danskere stopper ved "fordi sådan er loven". Næh - hvis man finder en regel eller lov tosset, så skal vi i gang med at tæppebombe embedsapparatet med spørgsmål dag og nat og den enkelte navngivne embedsmand skal sgu stå på mål for tosserierne, - intet mindre. Det er typisk der den slags ideer fødes.

Jeg så en gammel DJØF'er tude i et debatindlæg i Jyllands Posten:

http://jyllands-posten.dk/debat/breve/ECE7511200/Mobningen-af-dj%C3%B8f%E2%80%99ere/

Buhuu - vi bliver moppet tuder Morten Balling. Jamen ved du hva' kammerat, du sidder og regulerer vores liv efter forgodtbefindende, og meget af det er imod vore interesser. Mener du selv at du skal slippe uhørt fra det?

Tilbage til ruderne. 

Hvem har dog født den ide?

Hvad hedder tossen?

Hvad er motivet?

Hvem har glæde af det?

Nu spørger du jo selv hvorfor man har gjort det, det svare T38 så kommer med er vel ikke helt tosset.

For at det skal være en varevogn skal følgende være opfyldt:

"Vinduer og døre

Eventuelle sidevinduer i varekassen på køretøjer med tilladt totalvægt ikke over 4 tons skal være i fast forbindelse med karrosseriet i hele rudens omkreds, og vinduerne må ikke kunne åbnes. Det betyder, at åbningsmekanismer i sidevinduer og rudeoptræk skal fjernes eller blokeres. Låsemekanismer i døre kan bevares. Delte ruder er tilladt, når de er i indbyrdes fast forbindelse og i øvrigt konstrueret som anført."

Så med fixerede sideruder bag er den en varevogn (såfremt de øvrige regler for dette er opfyldt), uden fixerede sideruder bag blot en ødelagt personbil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina

Nu spørger du jo selv hvorfor man har gjort det, det svare T38 så kommer med er vel ikke helt tosset.

For at det skal være en varevogn skal følgende være opfyldt:

"Vinduer og døre

Eventuelle sidevinduer i varekassen på køretøjer med tilladt totalvægt ikke over 4 tons skal være i fast forbindelse med karrosseriet i hele rudens omkreds, og vinduerne må ikke kunne åbnes. Det betyder, at åbningsmekanismer i sidevinduer og rudeoptræk skal fjernes eller blokeres. Låsemekanismer i døre kan bevares. Delte ruder er tilladt, når de er i indbyrdes fast forbindelse og i øvrigt konstrueret som anført."

Så med fixerede sideruder bag er den en varevogn (såfremt de øvrige regler for dette er opfyldt), uden fixerede sideruder bag blot en ødelagt personbil.

Javist - sådan er der et individ eller individder som har opfundet reglerne. HER STARTER vi på trådens emne - vi SLUTTER ikke med et "nå - javel så".

Prøv at forstå at disse embedsmænd skal stille op på byens torv og forklare sig. Hvorfor har de fundet på reglerne? Det er mit krav! Det er helt givet folk som er betalt af de afgifter vi bilister betaler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina

Jamen hvorfor skal vinduerne kunne åbnes bagi i en varevogn? Med mindre selvfølgelig at man misbruger systemet og kører med personer bagi. Det er med til at gøre det så hult, når folk bryder reglerne bevidst, for at fylde i deres lommer. Jeg griner hvertfald af det hver gang.

En varm sommerdag kan det være rart at åbne et vindue. Har man valget giver det mindre træk at åbne et i bag.

Jeg taler ikke om at fragte folk i bagagerummet. Jeg forstår simpelthen bare ikke hvorfor en skattebetalt snabel har fået en ide om at ødelægge et system i bilen, så jeg spørger igen om hvad motivet mon er?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pininfarina

Og hvad så? Er du utilfreds med at betale fuld afgift, eller bare den afgift du skal betale for en varebil, så køb en cykel. De kan også købes i en vare udgave.

Den eneste grund jeg kan se at de regler skulle ændres, er at det skal være lettere at snyde med reglerne. Og det ersjovt nok tit de samme der jamrer sig over fart bøder og stramning af regler.

Sig mig forstår du ikke et simpelt spørgsmål? Folk bliver bortdømt fra debattråde for mindre ved at fjerne sig fra trådens emne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites