Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

kakro05

November 2015-Terminstråd

Recommended Posts

Sool

Hvor længe er det vikariat?

Jeg kan godt forstå du er I tvivl om du kan holde til det. Men ja, hvis du får det så er det vel bare at tage den derfra.

Det er træls de ikke har råd til at beholde dig, der hvor du er I praktik.

Jeg skal på kursus I næste uge, hvor jeg skal bo hos en veninde. Vi plejer altid at få et glas vin/øl til maden, så jeg får nok svært ved at skjule jeg er gravid for hende. Men måske det også er ok? Jeg måtte også skrive til ham der er ansvarlig for kurset, for at fortælle jeg er gravid og om der var nogle kemikalier jeg skulle være obs på I forbindelse med øvelserne. Der var heldigvis kun et, så det må mine holdkammerater stå for. Ikke fordi jeg regnede ikke med at det var så slemt, men min mand var meget bekymret.....det hjalp så absolut ikke at jeg fortalte at jeg havde læst at baby var mest sårbar I starten.

Han burde bare stole på mig.....jeg er jo kemikeren I forholdet.....måske det er fordi jeg ikke altid er så god til at passe på mig selv :genert: .

Han var forresten på apoteket efter jern til mig.....og magnesia. Hende apoteker damen, havde så nærmest råbt ud om han godt vidste det var imod forstoppelse :klap: .

Stakkels mand, men nøj hvor er jeg glad for at han alligevel skulle derhen, så jeg slap :ph34r:  :deer: .

For mig ville det i hvert fald være helt ok - her ved mine forældre og 4 veninder det allerede :genert: 2 af veninderne fordi det er mine gravide-vi-ses-hele-tiden-og-jeg-kan-alligevel-ikke-holde-mund- forstadsveninder, en anden fordi vi skulle ud og spise og altid drikker vin til maden og ved den sidste fløj det bare ud af munden på mig :genert: Men igen, jeg kan ikke helt se, hvorfor det skulle være hemmeligt - måske er det mere, hvis man har et job? Det har i hvert fald ikke været nogen hemmelighed, at jeg gerne vil nå at have et barn på kandidaten pga. den frihed og fleksibilietet (dog ikke rigdom) det giver. Uanset hvad, så får jeg brug for støtte hvis det går galt igen. 

Oplever I også at symptomerne kommer og går? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sool

Btw, så synes jeg jeres mænd og apotekerhistorier er herlige :-D 

Og et lille tip, hvis I skal købe babyting: Babysam har en kode/opslag på deres facebookside hvor man får 200 kr i rabat hvis man køber for 400 kr! Desuden er der -35% på alt legetøj. Behøver jeg at sige, at jeg fik købt de sidste barselsgaver den dag? :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Popoff

Tillykke til jer allesammen :klap::banan:

Det er nu alt for tidligt med en novembertråd, det betyder jo at vi snart er halvvejs i augusttråden :shock: Hvis jeg må give jer et råd, selvom jeg godt kan huske hvordan det var, så prøv at lægge bekymringerne fra jer så godt som i kan! :kys: tiden går alt for stærkt og det er bare så specielt at gå med den lille hemmelighed for jer selv..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
S_K-lavine

Uanset hvad, så er det da rart med en jobsamtale :gogo: Er du uddannet inden for kontor og den slags, siden det er det, du helst vil have job som? :)

Nej jeg er oprindeligt uddannet salgsassistent men har ikke arbejdet inden for faget i nogle år nu.

Arbejdstiderne kunne ikke hænge sammen for os som familie.

Så derefter har jeg søgt kontorelev og taget en masse kurser for at optimere mulighederne.

Og så har jeg arbejdet lidt med rengøring (blev enig med mig selv om at det var bedre end slet intet job)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
S_K-lavine

Puha hvor er jeg ramt idag :badr:

Jeg er kanon træt og har ondt i hovedet. Og så lurer kvalmen lige under overfladen.

Hovedpinen tror jeg kommer fordi jeg har sovet for meget. Jeg faldt i søvn på sofaen kl 18 og vågnede efter en time. Så faldt jeg i søvn igen kl 22 og kæresten vækkede mig da han gik i seng ved midnatstid. Og så gik jeg i seng og sov videre til kl 8 i morges :bored:

Det er vist da godt vi har børnefri weekend :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sool

Nej jeg er oprindeligt uddannet salgsassistent men har ikke arbejdet inden for faget i nogle år nu.

Arbejdstiderne kunne ikke hænge sammen for os som familie.

Så derefter har jeg søgt kontorelev og taget en masse kurser for at optimere mulighederne.

Og så har jeg arbejdet lidt med rengøring (blev enig med mig selv om at det var bedre end slet intet job)

Årh, det lyder træls - jeg håber det hele snart lysner for dig :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sool

Er jeg den eneste som har enormt meget luft i maven? Jeg tror aldrig jeg har pruttet så meget før!  :genert: :genert: 

Desuden har jeg en del stik/murren i maven her til eftermiddag - håber godt nok det er livmoderen der arbejder for at gøre plads til spiren, og ikke et tegn på at der er noget galt. Argh, jeg synes godt nok der er længe til hjerteblinksscanningen! er 4+6 i dag, så det der er over 2 uger til :/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kakro05

For mig ville det i hvert fald være helt ok - her ved mine forældre og 4 veninder det allerede :genert: 2 af veninderne fordi det er mine gravide-vi-ses-hele-tiden-og-jeg-kan-alligevel-ikke-holde-mund- forstadsveninder, en anden fordi vi skulle ud og spise og altid drikker vin til maden og ved den sidste fløj det bare ud af munden på mig :genert: Men igen, jeg kan ikke helt se, hvorfor det skulle være hemmeligt - måske er det mere, hvis man har et job? Det har i hvert fald ikke været nogen hemmelighed, at jeg gerne vil nå at have et barn på kandidaten pga. den frihed og fleksibilietet (dog ikke rigdom) det giver. Uanset hvad, så får jeg brug for støtte hvis det går galt igen. 

Oplever I også at symptomerne kommer og går?

Altså jeg har kun job indtil maj, så jeg bekymrer mig ikke som sådan om jobbet:). Hvis de skulle tilbyde mig at blive, så vil jeg alligevel fortælle dem det, da jeg ikke vil være i laboratoriet under min graviditet.....pånær under kurset i næste uge. Måske jeg bare er for hysterisk? Jeg har bare hele tiden tænkt at man venter med at fortælle noget til efter nf......men måske det er lige meget.

Jeg har jo faktisk lydt til at fortælle det til de nærmeste.

Mine symptomer svinger meget! Nogle dage har jeg stort set kun lidt ømme bryster, andre er jeg svimmel, har kvalme, ondt i hovedet og mens murren. Det er vildt underligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kakro05

Nå multi citat er en dårlig ide fra ipad......så i må nøjes:).

Lavine: det lyder træls. Jeg håber der dukker noget op......om ikke andet, så på den anden side af barsel. For det bliver vel svært at få noget inden? Det lyder som om du har haft brug for en masse søvn. Det kender jeg godt......jeg har sovet til middag to gange i dag.

Sool: tak for fif med rabat, men jeg må hellere holde mig lidt i skindet......lidt endnu. Jeg har også meget luft i maven pt. Det er bedre end de dage hvor jeg har været vildt oppustet. Nogle gange har det nærmest gjort ondt:(. Nu har jeg så købt et par ventestrømpebukser......ikke fordi min mave vokser, men fordi jeg har haft dage hvor almindeligt tøj der strammer om maven nærmest ikke er til at holde ud, så nu håber jeg at det hjælper.

Næste uge har Jeg ikke rigtig internet, så der kan jeg ikke opdatere forsiden, hvis det bliver nødvendigt. Så er i advaret......min veninde jeg skal bo hos har ikke internet, så jeg har kun min mobil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldpilen

Hvor vil jeg gerne joine jer i denne tråd, men tør simpelthen ikke håbe eller tro på noget. Og, der er vel 1 uges tid til jeg ved om der er gevinst eller ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites