Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

kakro05

November 2015-Terminstråd

Recommended Posts

undercoverme

Tak :kys: Håber I alle har det godt i augusttråden!

Det har vi, det var synd du ikke kunne blive hos os, men dejligt du allerede er i en terminstråden igen :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sool

Det har vi, det var synd du ikke kunne blive hos os, men dejligt du allerede er i en terminstråden igen :kys:

Tak :kys: 

Jeg er også godt tilfreds med allerede at være terminstråds-berettiget :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
S_K-lavine

Det er egentlig også ret meget sådan jeg tænker - så længe der ikke er blod, så er jeg gravid med en sund og rask spire, basta! Jeg vil også sige at det mere er bekymring end det er panik-nervøs, og denne gang tager jeg det overraskende nok mere roligt, end jeg gjorde første gang. Første gang testede jeg ofte, var meget nervøs ved den mindste mens-murrende følelse osv, og det hjalp mig overhovedet ikke alligevel. Denne gang har jeg testet 2 gange - første gang, og dagen efter på ret tynd eftermiddagsurin, hvor jeg blev ked af, at stregen var svagere end morgenen før :stoned: Derefter har jeg fået min kæreste til at gemme testene. Jeg bliver hverken mere eller mindre gravid af at teste flere gange - det eneste jeg får ud af det er nervøsitet når jeg står og tolker stregerne i forhold til hinanden. SÅ! Dyb indånding og positive tanker! Wuuuuusssaaaah! :-D

Lavine - hvor er det dejligt, og hvor er du sej at du kan tage det med ro!

Skal vi ikke aftale, at vi fra nu af allesammen slapper af og nyder turen? Vi er jo da for hulan gravide! :lun:

De første 4 dage testede jeg hver dag og analyserede voldsomt på tydeligheden af stregerne.

Så tvang kæresten mig til at springe over i 2 hele dage.

Da jeg så testede næste gang behøvede jeg ikke længere analysere. Og jeg har så ikke testet den sidste uge.

Jeg garanterer heller ikke at jeg kan blive ved med at være cool omkring det her. Men lige nu er jeg afslappet.

Og har måske stadig ikke helt fattet at jeg rent faktisk er gravid og er deltagende i en terminstråd :shock:

Jeg håber det går lidt mere op for mig efter lægebesøget om en uge.

Derefter skal storebror have det afvide :wub:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kakro05

Det er egentlig også ret meget sådan jeg tænker - så længe der ikke er blod, så er jeg gravid med en sund og rask spire, basta! Jeg vil også sige at det mere er bekymring end det er panik-nervøs, og denne gang tager jeg det overraskende nok mere roligt, end jeg gjorde første gang. Første gang testede jeg ofte, var meget nervøs ved den mindste mens-murrende følelse osv, og det hjalp mig overhovedet ikke alligevel. Denne gang har jeg testet 2 gange - første gang, og dagen efter på ret tynd eftermiddagsurin, hvor jeg blev ked af, at stregen var svagere end morgenen før :stoned: Derefter har jeg fået min kæreste til at gemme testene. Jeg bliver hverken mere eller mindre gravid af at teste flere gange - det eneste jeg får ud af det er nervøsitet når jeg står og tolker stregerne i forhold til hinanden. SÅ! Dyb indånding og positive tanker! Wuuuuusssaaaah! :-D

Lavine - hvor er det dejligt, og hvor er du sej at du kan tage det med ro!

Skal vi ikke aftale, at vi fra nu af allesammen slapper af og nyder turen? Vi er jo da for hulan gravide! :lun:

Du har ret, lad os det :). Man kan alligevel ikke gøre noget.

De første 4 dage testede jeg hver dag og analyserede voldsomt på tydeligheden af stregerne.

Da jeg så testede næste gang behøvede jeg ikke længere analysere. Og jeg har så ikke testet den sidste uge.

Jeg garanterer heller ikke at jeg kan blive ved med at være cool omkring det her. Men lige nu er jeg afslappet.

Og har måske stadig ikke helt fattet at jeg rent faktisk er gravid og er deltagende i en terminstråd :shock:

Det er også ret uvirkeligt.

Det er lidt sjovt at vi alle tre er fynboer (jeg er exil fynbo).

Jeg skal ind til sygeplejersken d. 19 Marts og så først bagefter får jeg en tid ved lægen. Men mon ikke det bliver ugen efter? Eller ugen efter igen.....påsken skal måske lige overståes. Jeg håber lidt at hun kan fortælle mig lidt om hele forløbet.....jeg hader ikke at vide hvad der skal foregå.

Jeg er ret blank angående fødested......jeg tror stadig jeg håber på at jeg kan springe den del over og så bare få en baby uden alt det andet :P . Ej, det bliver nok rigshospitalet eller hvidovre (hvis de har en fødeafdeling?). Det er jo de to steder vi bor tættest på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sool

Du har ret, lad os det :). Man kan alligevel ikke gøre noget.

Det er også ret uvirkeligt.

Det er lidt sjovt at vi alle tre er fynboer (jeg er exil fynbo).

Jeg skal ind til sygeplejersken d. 19 Marts og så først bagefter får jeg en tid ved lægen. Men mon ikke det bliver ugen efter? Eller ugen efter igen.....påsken skal måske lige overståes. Jeg håber lidt at hun kan fortælle mig lidt om hele forløbet.....jeg hader ikke at vide hvad der skal foregå.

Jeg er ret blank angående fødested......jeg tror stadig jeg håber på at jeg kan springe den del over og så bare få en baby uden alt det andet :P . Ej, det bliver nok rigshospitalet eller hvidovre (hvis de har en fødeafdeling?). Det er jo de to steder vi bor tættest på.

Haha, sådan har jeg det også! Og vil egetlig også gerne springe den første uges tid over, så amningen (forhåbentligt!) kører og ikke gør så ondt mere :tie:

Er det også i uge 9 at du skal til sygeplejerske?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sool

Årh, det bliver en stor ting at fortælle storebror det :love: Har han efterspurgt søskende?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kakro05

Haha, sådan har jeg det også! Og vil egetlig også gerne springe den første uges tid over, så amningen (forhåbentligt!) kører og ikke gør så ondt mere :tie:

Er det også i uge 9 at du skal til sygeplejerske?

Så langt er jeg slet ikke nået :D . I mit hoved kommer alt det der til at kører og så må jeg tage den derfra. Men alting virker så også som små ting, når jeg sammenligner med at skulle føde. Det skræmmer mig og jeg er stadig lidt I tvivl om jeg vil det her nok til at jeg vil gå igennem det :trist: . Det hjælper når jeg ignorere det faktum at det der kommer ind også må komme ud og at det I der her tilfælde er MEGET større end nu, når det skal ud.

Næ, det må være i slutningen af uge 7.....ifølge min app. Jeg er ikke så hardcore til alt det her endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
S_K-lavine

Sool: Ja storebror har flere gange de sidste par pr spurgt hvornår han skulle være storebror. Første gang blev jeg meget paf og ret ked af det, men min kæreste forklarede ham meget fint at man ikke altid lige fik børn når man gerne ville have dem.

Og så i sidste uge kom han ud fra værelset og siger at han godt snart kunne tænke sig en lillebror for så havde han en han kunne lege med :wub:

Vi var begge meget tæt på at ville fortælle ham det allerede der :genert:

Er spændt på at se hvor meget glæde børnene kan få af hinanden når der er 10 år i mellem dem

Kakro: jeg skal allerede til læge når jeg ifølge egen beregning er 6+4. Min læge mener så jeg er en uge længere henne. Men jeg er sikker på jeg har ret :-D

Og med hensyn til hvor jeg skal føde så er Svendborg sygehus det oplagte valg. Vi bor 5 min derfra.

Men jeg har hørt noget om at man skal føde i Odense når man har højt BMI (som jeg desværre har)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kakro05

Nårh hvor sødt :wub: . Jeg er sikke på at de nok skal få glæde af hinanden. Mine søskende er 7 og 10 år ældre end mig og jeg synes jeg har haft meget glæde af dem. Min mands to søstre er ca- 15-20 år ældre end ham og igen har han haft meget glæde af dem.

Æv, men heldigvis er der ikke langt til OUH med motorvejen :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sool

Sool: Ja storebror har flere gange de sidste par pr spurgt hvornår han skulle være storebror. Første gang blev jeg meget paf og ret ked af det, men min kæreste forklarede ham meget fint at man ikke altid lige fik børn når man gerne ville have dem.

Og så i sidste uge kom han ud fra værelset og siger at han godt snart kunne tænke sig en lillebror for så havde han en han kunne lege med :wub:

Vi var begge meget tæt på at ville fortælle ham det allerede der :genert:

Er spændt på at se hvor meget glæde børnene kan få af hinanden når der er 10 år i mellem dem

Kakro: jeg skal allerede til læge når jeg ifølge egen beregning er 6+4. Min læge mener så jeg er en uge længere henne. Men jeg er sikker på jeg har ret :-D

Og med hensyn til hvor jeg skal føde så er Svendborg sygehus det oplagte valg. Vi bor 5 min derfra.

Men jeg har hørt noget om at man skal føde i Odense når man har højt BMI (som jeg desværre har)

Årh, I kommer da til at give ham verdens bedste nyhed så :lun:  

Jeg synes det er meget tidligt du skal til lægen - man booker online ved vores læge, og der står "første gravidtetsundersøgelse f.o.m. uge 9". Det er sjovt det der med om man kan være en hel uge kortere eller længere henne - har du haft ureglmæssige cyklusser siden der kan være tvivl om det? 

Og hvordan var det nu lige med dig - du har været længe i fertilitetsforummet, ikke? Og vil du lige give en kort brush-up til en, som er interesseret, men som ikke kender nok til det til at stille de rigtige spørgesmål? :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites