Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

bubblepop92

Ingen muskler, ønsker at kunne træne mig til nogle :)

Recommended Posts

bubblepop92

Hejsa, jeg er så grøn som man kan være til fitness generalt. Har løbet nogle korte ture og lavet få øvelser fra Youtube herhjemme, men ellers ikke andet. 

Jeg har absolut ingen muskler, og er naturligt spinkel så bøvler også med at tage på.

Jeg er en kvinde på 23, ca. 173 cm. og vejer omkring 52 kg. Jeg forsøgte her tidligere i dag at prøve mig frem ad med min brors vægte, med 2,5 kg i hver hånd og kunne slet ikke mere efter at have luftet 15 gange. Det er virkelig, virkelig ikke godt hehe :D

Så ja, er der nogle herinde der har lidt tips til hvordan jeg kan starte på at øve min krop?
Er 2,5 kg ok at begyndte på i det mindste herhjemme og får min krop noget ud af det?  

Jeg har hellere aldrig været i Fitness, så det er lidt af en anden planet for mig.. Så kan ikke rigtigt hoppe derind, da jeg ikke aner hvordan man bruger maskinerne. 


Tak på forhånd :) 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Liou85

Alternativt hvis du er ligesom mig, og helere vil træne hjemme, kunne du købe en vægtstang og nogle skiver og/eller nogle håndvægte samt en bog om hvordan man udføre de forskellige øvelser, for eksempel https://www.saxo.com/dk/muskel-og-styrketraening_frederic-delavier_haeftet_9788711316863

 

Bench Press, Squat og Deadlift er nok de 3 vigtigste øvelser du skal have lært at kende. Bogen jeg linkede til skulle gerne have nogle programmer du kan benytte, alt efter hvad dit mål er.

 

Hvis du beslutter dig for at hoppe i et fitness center vil personalet kunne vejlede dig i hvordan de forskellige maskiner bruges. En personlig træner vil også kunne lægge et program for dig.

 

Med hensyn til at tage på skal du bare have fundet dit ligevægts indtag, øge dit kalorie indtag svagt og sørge for at få tilstrækelig protein, så skal du nok tage på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
muspel

Jeg vil faktisk foreslå dig et fitness center, så du kan lære at lave øvelserne nogenlunde korrekt.

I fitness World har de et hold, der hedder 'bodyfit'. Det er et 'muskel-hold' hvor man kan være med på alle niveauer. Man øger bare vægten jo stærkere man bliver. I løbet af 55 minutter bliver man guidet gennem øvelser til alle muskelgrupper.

Jeg synes det er meget meget nemmere lige at presse mig selv lidt mere, når der er nogen, der bestemmer, hvad jeg skal (og opdager hvis jeg giver op)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
bubblepop92

Tusind tak for jeres svar! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
petrix

Tusind tak for jeres svar! :)

Fik du gjort noget ved det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
bubblepop92

Fik du gjort noget ved det?

Hej :) Ja, jeg lufter håndvægt (5-10 kg til at starte med, jeg er en lille svagpisser stadigvæk :D )  og laver øvelser jeg finder på youtube derhjemme, inden jeg begiver mig ud i fitness centeret :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
vUlpeS

80% qf træning foregår i køkkenet, siges det, så spis, spis, spis din mad! Vi skal helst derud, hvor det er sundt og varieret, men føles som alt for meget (som i "gustent for meget", tror jeg).

Supplér evt. med tilskud, hvis der mangler grundstoffer i kosten.

 

Det lyder nemlig som om du har en hurtig forbrænding.

 

Hvis der er smøger, sukker, kaffe og alkohol involveret, har det med en vis sandsynlighed en indflydelse på både appetit, men også på elektrolytbalancen. Kalium og magnesium virker positivt på dette,og er i det hele taget vores ven.

 

Lav belastning virker fortrineligt, synes jeg. Jeg er meget interesseret i at styrke sener, knap så meget i at blive større og tungere. Senerne kan ta' en ordentlig tørn, og derved forebygger man irriterende skader, hvis man gerne vil op i belastning. 

"Lyt til hvad kroppen siger" er et godt råd  det hele taget.

 

- Og konsultér en, der er skrap til det med mad og træning, så du kan få en nøjagtig vejledning, der passer til dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites