Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

buggaboo

Lægesekretærelev 2015

Recommended Posts

MaleneS

MaleneS: Ej, hvor sjovt - så tror jeg næsten, at det var dig, jeg hilste på. Min samtale hos Roskilde/Køge var nemlig kl 14.30. Det vil sige lige før dig

Nulle8000 og Rosamor: Øv øv, det er jeg ked af på jeres vegne.. Har I søgt tidligere år også? Undskyld, hvis I allerede har skrevet det.. Hvor mange steder har I søgt?

FindNemon: Mon ikke vi hilste på hinanden så? Sjovt! :-) Kan ikke lige sætte ansigt på dig, for jeg fik lov at vente næsten en time over tid, så fik hilst på en del, heh :-) Hvordan synes du din samtale gik? Og har du søgt flere steder end Roskilde/Køge? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hayley

Nøøøøj hvor er jeg gal !

Ringede til Lotte (en a dem vi skal til samtale hos) og forklarede hende a jeg desværre er på ferie d.23-04-2015 til d.05-05-2015. Jeg spurgte om der var noget vi kunne gøre, så jeg ikke skulle til samtale i lige præcis den periode. Hun var iskold "det kan desværre ikke tage os af". hvorefter jeg forklare hende at rejsen har været booket længe før, de slog stillingsopslaget op. Sur røv! 

Jeg maler selvfølgelig fanden på væggen lige nu, for det kan da godt være a jeg slet ikk skal til samtale i lige den periode. Men øv et dilemma jeg kommer til a stå i, hvis jeg er uheldig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sanbad

Jeg tager et kursus i diagnoselatin i april måned på Knord i Lyngby. Det er en formiddaghold med 3-4 timers undervisning i 10 dage. Er der nogen som har kendskab til hvor meget lektielæsning der er udover timerne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mallika

Da jeg tog diagnoselation i 2012 havde jeg måske 5-6 timers lektier udover det på skolen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lhk

Da jeg tog diagnoselation i 2012 havde jeg måske 5-6 timers lektier udover det på skolen.

Hej Mallika.

Er du igang med uddannelsen, eller færdig med den?

Jeg har nemlig lige et par spørgsmål til uddannelsen, som jeg tænkte at du, eller andre, måske kunne svare på.

Når man er i praktik, får man så lektier for? Altså noget man skal lave hjemme? Jeg synes jeg har læst at man arbejder på en opgave i praktiktiden, som man får i skoleperioden, så jeg tænker mere om der er andet end det.

Og hvordan er det med praktikken i forhold til ens bopæl. Der har jeg også læst at de ikke kan love at man kommer i praktik tæt på hvor man bor. Men forsøger de ikke at vælge nogen af de nærmeste sygehuse? Jeg bor i nordsjælland, så jeg ville have rigtig langt til amager eller rigshospitalet f.eks. 

Jeg håber der er en der kan svare mig. Jeg vil så gerne igang med denne uddannelse, men det skal jo helst hænge sammen med den øvrige familie :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DansePrinsesse

Hej Mallika.

Er du igang med uddannelsen, eller færdig med den?

Jeg har nemlig lige et par spørgsmål til uddannelsen, som jeg tænkte at du, eller andre, måske kunne svare på.

Når man er i praktik, får man så lektier for? Altså noget man skal lave hjemme? Jeg synes jeg har læst at man arbejder på en opgave i praktiktiden, som man får i skoleperioden, så jeg tænker mere om der er andet end det.

Og hvordan er det med praktikken i forhold til ens bopæl. Der har jeg også læst at de ikke kan love at man kommer i praktik tæt på hvor man bor. Men forsøger de ikke at vælge nogen af de nærmeste sygehuse? Jeg bor i nordsjælland, så jeg ville have rigtig langt til amager eller rigshospitalet f.eks.

Jeg håber der er en der kan svare mig. Jeg vil så gerne igang med denne uddannelse, men det skal jo helst hænge sammen med den øvrige familie :-)

Jeg er i gang med uddannelsen nu. :)

Der er ingen lektier ved siden af praktikken, bortset fra enkelte opgaver, som ikke kræver ret meget tid. Der er også begrænset med lektier under skoleophold (i hvert fald indtil nu for mit vedkommende).

De forsøger at tage hensyn til bopæl, men kan ikke love noget. Jeg er ikke stødt på nogen endnu på min årgang, der føler, at der ikke er blevet taget hensyn til, hvor de er blevet placeret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lhk

Jeg er i gang med uddannelsen nu. :)

Der er ingen lektier ved siden af praktikken, bortset fra enkelte opgaver, som ikke kræver ret meget tid. Der er også begrænset med lektier under skoleophold (i hvert fald indtil nu for mit vedkommende).

De forsøger at tage hensyn til bopæl, men kan ikke love noget. Jeg er ikke stødt på nogen endnu på min årgang, der føler, at der ikke er blevet taget hensyn til, hvor de er blevet placeret.

1000 tak for dit svar. Det lyder dejligt, især med hensyn til placering.

Er du glad for uddannelsen? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lhk

1000 tak for dit svar. Det lyder dejligt, især med hensyn til placering.

Er du glad for uddannelsen? 

Og lige et spørgsmål mere :-) Hvad er arbejdstiden i praktikken?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sanbad

Tak for svar Malika.. Er de 5-6 timer om dagen eller om ugen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mallika

Det var i det hele de 5-6 timer.

Jeg er færdig med uddannelsen til sommer. Der har været en del lektier på vores skoleperioder, og vi har haft en del afleveringer/prøver på få dage samt fremlæggelser. Der har også været en caseopgave mellem første og anden skoleperiode samt mellem anden og tredje skoleperiode.

På 4 skoleperiode har det mest handlet om eksamen og fagprøve, men vi er også blevet tæsket igennem alt, hvad vi har lært på alle 4 skoleperioder.

Med hensyn til, hvilke hospitaler man kommer på så vælger man på ingen måde selv, og man kan ikke få det rykket. Jeg startede tæt på og er rykket længere og længere væk og har lige nu op til 3 timers transport om dagen.

Der er en del, hvor scenariet er det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...