Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

buggaboo

Lægesekretærelev 2015

Recommended Posts

Dnangel

Ja og jeg tænker især at chancen er lille, fordi de kun skulle bruge 70 i år. Jeg er i uopsagt stilling, så for mit vedkommende er det sidste måned det kan lade sig gøre, ellers vil jeg ikke kunne nå at sige op. Jeg krydser fingre for os

Jeg krydser også alt hvad jeg har for os

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Buddleja

Er I glade for uddannelsen? Lever den op til jeres forventninger?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-hejhej-
On 21/3/2015 at 14:43, DansePrinsesse skrev:

Jeg tror det bedste for dig, er at kontakte en handelskoles studievejleder. De kan svare dig på, hvad du mangler for at opfylde adgangskravene og om du evt. kan få en realkompetencevurdering på baggrund af din erfaring fra tidligere.

Du kan også kontakte uddannelsesvejlederne på de sygehuse, hvor du overvejer at søge elevplads.

Der tales en del om, at lægesekretæruddannelsen skal laves om til en professionsbachelor - jeg ved ikke, hvilken betydning det vil få for adgangskravene, men det betyder måske, at det fremover vil blive en SU-uddannelse, hvor man i dag får elevløn. Måske vil det også ændre varigheden af uddannelsen.

I dag skal man have en HG (eller en studentereksamen + HGS) og så skal man have ansættelse som elev på et sygehus eller ved en praktiserende læge. Der er mange, der søger elevpladserne. Desuden er der forskellige krav til staveevner, diagnoselatin og blindskrift afhængigt af, hvor man søger elevplads.

Jeg er elev i Region Hovedstaden. Søgte elevplads der sidste forår for første gang og fik en plads. Jeg har en studentereksamen, så jeg tog en HGS på 3 måneder sidste forår. Region H kræver ikke diagnoselatin længere, så det tog jeg ikke. Blindskrift har de nogle krav til mht. antal anslag i minuttet, det opfriskede jeg på nettet. Desuden kræver de minimum 8 (gammel skala) i standpunktskarakter i retskrivning fra folkeskolen.

Som voksenelev (over 25 år) i regionerne får man knap 20.000 i løn + pension i de to år elevtiden varer.

Hej DansePrinsesse :)

Er klar over, at dette indlæg er et år gammelt, men prøver lige ;) - da du så søgte, der havde du ikke hgs'en endnu, du søgte før den var færdiggjort? Hvis det var sådan, skrev du så bare det i ansøgningen, eller hvordan?

Står nemlig og vil søge her i år, fristen er 3/4 - jeg starter hgs 4/4... er dog virkelig bekymret for om det er komplet håbløst, når nu jeg ikke opfylder det adgangskrav ved ansøgnjngstidspunktet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kanga

Tjek med en handelsskole. Der er ændrede adgangskrav pr. jeg kan ikke huske hvornår.

Her: http://ouh.dk/wm394851 er der et link ude i højre side, der hedder 'Spørgsmål til uddannelsen', hvor adgangskravene er skrevet.

Kanga

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smiling_Goat
For 14 timer siden, -hejhej- skrev:

Hej DansePrinsesse :)

Er klar over, at dette indlæg er et år gammelt, men prøver lige ;) - da du så søgte, der havde du ikke hgs'en endnu, du søgte før den var færdiggjort? Hvis det var sådan, skrev du så bare det i ansøgningen, eller hvordan?

Står nemlig og vil søge her i år, fristen er 3/4 - jeg starter hgs 4/4... er dog virkelig bekymret for om det er komplet håbløst, når nu jeg ikke opfylder det adgangskrav ved ansøgnjngstidspunktet.

Det er de helt ligeglade med, så længe du er færdig inden starten i september. Jeg har i hvert fald været til samtale forskellige steder uden at være færdig med min HGS, så det er åbenbart ikke noget større problem, at man ikke er helt i mål (så længe man når det.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-hejhej-
For 25 minutter siden, Smiling_Goat skrev:

Det er de helt ligeglade med, så længe du er færdig inden starten i september. Jeg har i hvert fald været til samtale forskellige steder uden at være færdig med min HGS, så det er åbenbart ikke noget større problem, at man ikke er helt i mål (så længe man når det.)

Puha, tak, det er jeg glad for du skriver! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-hejhej-

Jer der startede ved Region H i 2015 -hvornår fik I oplyst jeres praktiksteder? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
buggaboo

Jer der startede ved Region H i 2015 -hvornår fik I oplyst jeres praktiksteder? :)

Til info-mødet sagde de at vi fik besked d. 15. september. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-hejhej-

Ok tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites