Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sabella

Sove med kæresten

Recommended Posts

Vusel

Du kan lige så lidt forbyde din datter i at have sex, hvis det er det, hun gerne vil - som du kan forbyde regnvejr i Danmark.

Derfor kan du lige så godt indse at det er dig, der har nogle issues, der skal arbejdes med og ikke en "work around" så du får din vilje, for det kommer ikke til at ske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
charlottefrich

Lavede dette meme i en anden anledning.

post-13781-0-81406800-1423141654_thumb.j

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klassikern

Igen, ang. min ekssvigermor der sagde jeg ikke måtte knalde hendes søn.

Vi endte med at hans første gang(kke min) var til en elevfest i et forsamlinghus, ude på et lokum. I dag er det et sødt minde, for mig, men det var nok mig der pressede på. Ja, piger kan også presse på!! Piger kan også være liderlige små væsner, der bare hungre efter at blive voksen og føle sig mere voksen indeni, specielt når alle andre fra klassen og vennekredsen har prøvet sex. Og det er uanset hvor sød og tålmodig fyren er, ork, mange fyre venter gerne måneder på at den rigtige pige har lyst til at give en den tillid. Piger kan også voldtage, drenge kan også føle sig presset til noget de ikke havde lyst til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kbh94

Mine forældre har aldrig været beskyttende på den måde.

Jeg sov sammen med en fyr første gang da jeg var 15 (han var 22), vi havde sex og uden kondom, ikke særlig smart men tænkte ikke ret meget over det... efterfølgende var jeg sammen med rigtig mange uden kondom (jeg tog kun p-piller men det beskytter jo ikke imod sex sygedomme - jeg har dog aldrig haft nogen) - jeg ville ønske at mine forældre havde lært mig at man skal beskytte sig med kondom den dag idag,,, for det er altså vigtigt.

Jeg syns bestemt du skal lade dem sove sammen men lig nogle kondomer ind på hendes værelse - bare køb de alm størrelse, dem burde en 15 årig kunne passe :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
adagio

Min mor havde samme holdning som dig. Det betød bare at jeg dyrkede sex ude på et toilet på skolen, i en busk om sommeren, i min seng mens hun var på arbejde... Nød lærer nøgen kvinde at spinde. 

Havde hun nu, istedet for at lytte på de irrationelle stemmer som kom fra den meget kristne del af familien, lyttet lidt til hendes teenagedatter, ville min mødom ikke have været taget i en enorm brandert, i en klassekammerats forældres seng... For pik, det skal vi nok få, uanset hvad mor mener om det :)

Der er mange der kommer med varianter over den samme, men jeg synes egentlig ikke "du kan alligevel ikke stoppe det, så du kan lige så godt tillade det"-argumentet fungerer. For at se problemet kan man f.eks. udskifte "have sex" med "ryge hash". Jeg synes godt man kan sige til sin datter - og da især sin blot 14-årige datter - at man ikke vil have hun har sex, uden at man skal skydes i skoene at man så ikke giver hende andre alternativer end at risikere graviditet bag en busk eller på et offentligt toilet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Der er mange der kommer med varianter over den samme, men jeg synes egentlig ikke "du kan alligevel ikke stoppe det, så du kan lige så godt tillade det"-argumentet fungerer. For at se problemet kan man f.eks. udskifte "have sex" med "ryge hash". Jeg synes godt man kan sige til sin datter - og da især sin blot 14-årige datter - at man ikke vil have hun har sex, uden at man skal skydes i skoene at man så ikke giver hende andre alternativer end at risikere graviditet bag en busk eller på et offentligt toilet.

Det kan man da - hvis man synes, at det er fedt, at ens barn får samme forhold til sex som det har (eller gerne skulle have) til stoffer. Det vil jeg personligt helst undgå. :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
adagio

Det kan man da - hvis man synes, at det er fedt, at ens barn får samme forhold til sex som det har (eller gerne skulle have) til stoffer. Det vil jeg personligt helst undgå. :tie:

Det behøver jo ikke være så sort/hvidt. Hvis din 12-årige datter/søn kom og bad om kondomer, ville du så give dem? 10-årige? Du må have en grænse et sted, og det betyder ikke at du giver dine børn samme forhold til sex som til stoffer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Det behøver jo ikke være så sort/hvidt. Hvis din 12-årige datter/søn kom og bad om kondomer, ville du så give dem? 10-årige? Du må have en grænse et sted, og det betyder ikke at du giver dine børn samme forhold til sex som til stoffer.

Nu har vi jo en seksuel lavalder, der hedder 15 år, og der er også noget der hedder modenhed og pubertet. Det er klart, at jeg mener, at man skal gå i dialog med barnet ud fra ens egen vurdering af barnets udvikling, modenhed osv. Derfor er det mindre sandsynligt, at jeg ville tænke, at en 10-årig var klar til et sexliv end at en 14-årig var det. Min kærestes lillesøster fik sin første overnattende kæreste, da hun var 13 eller 14 år. Jeg ved ikke, hvornår de startede med at have et sexliv, men jeg synes, at det virkede som om, at det fungerede fint, at pigen fik lov til at udvikle sit forhold i sit eget tempo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Det synes jeg slet ikke er det samme, hash har helt andre virkninger på en dagligdag end sex har.

En 14-årig vil være nysgerrig, der foregår en masse ting i kroppen og i det sociale, det anser jeg for værende næsten umuligt, for en forælder, at begrænse.

Ja, og spørgsmålet er vel også, om man VIL begrænse det. Jeg tror, man risikerer at gøre meget skade ved at sætte en masse forbud op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
adagio

Ja, og spørgsmålet er vel også, om man VIL begrænse det. Jeg tror, man risikerer at gøre meget skade ved at sætte en masse forbud op.

Jeg ville håndtere det ved at give frihed til at sove sammen, men også gøre det klart at jeg forventer at der ikke er noget sex fordi 14 simpelthen ikke er gammelt nok. Jeg synes godt man kan forsøge at trække pigen i retning af at vente med sex uden at det bliver "du brænder i helvede"-agtigt.

Og så selvfølgelig sørge for at pigen er så velinformeret at hvis hun vælger at trodse mig, husker hun i det mindste at passe på sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...